PDA

View Full Version : Waar vind ik een schema van Akkoordtrappen



DTmaster
7 november 2007, 13:26
Hallo

Ik moet vanmiddag een les piano overnemen, nu ben ik geen piano leraar dus wou ik het ook niet doen alleen de situatie is schrijnend waardoor het niet anders kan.

Ik kan geen noten lezen dus daarom wil ik even de akkoord trappen doen van C majeur dus .. Cmaj7 - Dmin7 - Emin7 - Fmaj7 - G7 -Amin7 - Bhalv

ik zoek dus een foto of schema waar ik dit kan vinden, zodat ik teminste het op een overzichtelijk blaadje het haar kan uitleggen heb jullie zoiets of weten jullie waar je het kan vinden.


Erg bedankt


DTmaster

Jeroensnake
7 november 2007, 16:23
http://www.looknohands.com/chordhouse/piano/ ... ?

-=JEROEN=-
7 november 2007, 16:53
wordt toch eens tijd dat je dit zelf gaat kunnen :listen:

DTmaster
8 november 2007, 11:49
ik ken de shizzle wel alleen moet ik de juiste naam in het engels er voor vinden en dat is geen cadens !!!

dus bijv C majeur met akkoorden dat zijn de trappen toch ? maar in het Engels lijkt het mij niet " the stairs of C major" :)

heet dat dan Chord Progression !


Cmaj7 - Dmin7 - Emin7 - Fmaj7 - G7 - Amin7

Soulflyhigh
8 november 2007, 13:35
Dit zijn volgens mij gewoon de trappen van een C majeur maar dan met de 7

-=JEROEN=-
8 november 2007, 16:30
misschien toch handig als je eens verder kijkt dan je eigen posts hier in 't forum :satisfie:

DTmaster
9 november 2007, 08:44
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85297

deze uitleg gaat over Chord Progression dus ik had toch gelijk aangezien dit is wat ik bedoelde.

Interesante stuff Jeroen, heb jij op het cons gezeten ofzo want je weet geloof ik meer dan een student daar :)

-=JEROEN=-
9 november 2007, 11:43
nope, meeste is zelfstudie

en conservatorium mensen weten meestal veel meer dan ik

ik had vroeger graag naar het cons. gegaan, maar dat is nu te laat

dus dan maar zelf uitvogelen :soul:

gorgasm
9 november 2007, 12:46
wou jij niet es aant cons gaan dtmasteR? Of mss nog steeds? En je kan geen noten lezen?
En met alle respect tov Jeroen, maar iemand van aant cons weet héél veel meer dan Jeroen. Ik begin die mannen nu lichtjes te kunnen volgen, als ze van de 6van F naar de 3 van A overgaan naar de mixo van G bv.

DTmaster
9 november 2007, 14:07
Ik wil graag alleen mijn demo was niet goedgekeurd om het maar zo te zeggen, dus nu ff leren voor volgend jaar.