PDA

View Full Version : Buisvoet reverb (BMSTR) kapot



Kim Wilson
7 november 2007, 08:46
He mannen (m/v),

Ik heb een probleempje met mijn Bandmaster Reverb. Of eigenlijk Bandmaster, want de reverb is dus het probleem. Buisje vervangen had geen effect, rommelen met het buisje in het voetje had wel effect (aan-uit-aan-uit), maar nu doet ie echt helemaal niks meer.

Ik heb dus mogelijk óf een kapotte buisvoet, óf er zit een draadje los (in de amp bedoel ik dus :) ). Is dit enigszins zelf te doen? Ik ben wel een beetje handig met een soldeerbout, ik weet alleen niet goed hoe ik een amp moet ontladen. Of is een amptech daar met 2 tientjes mee klaar?

'66 special
7 november 2007, 08:48
He mannen (m/v),

Ik heb een probleempje met mijn Bandmaster Reverb. Of eigenlijk Bandmaster, want de reverb is dus het probleem. Buisje vervangen had geen effect, rommelen met het buisje in het voetje had wel effect (aan-uit-aan-uit), maar nu doet ie echt helemaal niks meer.

Ik heb dus mogelijk óf een kapotte buisvoet, óf er zit een draadje los (in de amp bedoel ik dus :) ). Is dit enigszins zelf te doen? Ik ben wel een beetje handig met een soldeerbout, ik weet alleen niet goed hoe ik een amp moet ontladen. Of is een amptech daar met 2 tientjes mee klaar?
Als je de versterker een dag laat staan zijn is alles ook wel ontladen.
Ik zou eerst kijken naar het soldeer op de buisvoet, is zelf goed te doen.

Kim Wilson
7 november 2007, 08:52
Als je de versterker een dag laat staan zijn is alles ook wel ontladen.
Ik zou eerst kijken naar het soldeer op de buisvoet, is zelf goed te doen.
Dan is ie wel ontladen. Het ding staat al twee weken uit. :)

Ik moet alleen weer effe uitzoeken welke buis het ook weer was...

Chris Winsemius
7 november 2007, 08:53
En/of de reverb-trafo is kaduuk.

Kabeltjes/tank al vevangen/geprobeerd?

Kim Wilson
7 november 2007, 08:55
En/of de reverb-trafo is kaduuk.

Kabeltjes/tank al vevangen/geprobeerd?
Nee, maar dat is het niet. Denk ik. Als ik met mijn buisje zit te rommelen, gaat ie aan-uit-aan-uit. Als met een draadbreukje, of losse contacten. Snap je? Hij is niet helemaal stuk, maar het buisje/buisvoetje maakt geen contact.

Chris Winsemius
7 november 2007, 19:03
"Kelkjes" buisvoet met zeer kleine schroevendraaier strakker maken en/of soldeerverbinding checken/verbeteren.