PDA

View Full Version : midi drums en groove



pol
7 november 2007, 08:09
ik heb nu wat drums zitten programmeren in cubase, geluiden van drumkit from hell, maar hoe laat je die nu grooven als een echte drummer, ik speel al wat met de velocity om er toch wat dynamiek in te hebben, maar alles zit nu natuurlijk knal rechtdoor 4/4de maat, en ik wil er graag wat swing aan geven, is er een gemakkelijke manier hiervoor, buiten alles laten inspelen of de slagen handmatig gaan verzetten ?

Ic3gl0vE
7 november 2007, 10:16
klik in het midi spoor op effecten, kies Quantizer en speel een beetje met de instellingen. Dat moet je op weg helpen!

Put
9 november 2007, 16:51
semi-offtopic :

Kan iemand mij vertellen hoe ik sowiso drumkitfrom hell aan de praat krijg in nuendo ?

Azrael
9 november 2007, 17:00
semi-offtopic :

Kan iemand mij vertellen hoe ik sowiso drumkitfrom hell aan de praat krijg in nuendo ?

Readme files lezen wil vaak helpen.

@Pol

Ik vind echt laten grooven van een drummer die je intikt met de muis nogal moeilijk. Ikzelf speel het op mijn synthesiser in. Op die manier krijg ik human feel in elk opzicht. Daarna edit ik de paar onstrakke nootjes nog even met de muis. Quantize gebruik ik niet want dat zou het effect teniet doen. Als je dat niet kunt of het niet mogelijk is, zul je qua timing wat moeten randomizen. Cubase heeft daar aardig wat opties voor maar ze halen het niet bij een mens.

pol
9 november 2007, 17:32
t'is dat, ik heb geen keyboard, doe alles in de drumeditor van cubase.

en drumkit from hell aan de gang krijgen werkt net zoals eender welke ander vst instrument, is toch niks speciaals aan ?

Ic3gl0vE
9 november 2007, 20:09
Heb je geprobeerd wat ik zei, Pol? Azrael heeft wel gelijk dat de quantize optie in Cubase niet zo 'echt' klinkt als een mens, maar het haalt toch net even dat statische eruit zeg maar. En je kunt makkelijk een swingbeat maken die je als 'rechte' beat hebt ingeprogrammeerd.