PDA

View Full Version : Zelf een gitaar bouwen



Ic3gl0vE
29 november 2001, 18:28
weet iemand een site waar opstaat hoe je je eigen gitaar moet bouwen? lijkt me wel leuk namelijk.

ekkerman
29 november 2001, 18:47
vooral moeilijk , ik weet dat er soms in engeland workshops hierin gegeven worden van ik meen een week en die zijn dan intern en de bedoeling is dat je dan in die periode een plank gebouwt hebt.

Ic3gl0vE
29 november 2001, 21:43
als je nou een voorgemaakte body en hals koopt is het dan nog steeds zo moeilijk eigenlijk??

Outshine
29 november 2001, 22:16
JA!! K heb dat boek ' de gitaar' waarin alles staat over elementen aanlsluiten en alle andere electronica in de gitaar. Dat is echt heel ingewikkeld. Ook schijnt het heel lastig te zijn om iedere snaar precies boven het poolstaafje te krijgen.

gershwin5150
29 november 2001, 22:40
Je moet er ook wel een beetje feeling voor hebben, dus bv wel eens een soldeerbout vast gehouden hebben, maar met gezond verstand kom je ook een eind!

SteavisSmokin
29 november 2001, 23:30
Een eigen body+electronica etc maken zou niet zo'n probleem moeten zijn maar vooral de hals is zonder speciaal gereedschap zo goed als niet te maken. Kijk eens op de site van vox humana (www.voxhumana.nl) daar hebben ze losse onderdelen en ze maken er ook gitaren naar wens. Ik heb ook gehoord dat ze cursussen gitaarbouw geven, misschien is dat iets?

anoniem
30 november 2001, 02:11
In 25 zaterdagen bouw je hier je eigen gitaar:
http://www.degiergitaarbouw.nl/

anoniem
1 december 2001, 15:08
http://www.buildyourguitar.com

Tevens het boek van Melvin Hiscock (URL onbekend), Build your own guitar.

BRiet
2 december 2001, 14:24
Ik heb nog ergens een losse body liggen. Deze moet opnieuw gefinished worden. Ik heb er ook nog een hals bij geloof ik. Is het de moeite waard om daar wat van te bouwen, aangezien ik het toch heb, of is het eigenlijk zo weinig waard dat ik er net zo min aan hoef te beginnen nu ik het spul heb als dat ik nog niks had?

Dila
2 december 2001, 17:04
lijkt me vet cool om n eigen gitaar te bouwen, ik ben best technisch, misschien moet ik ook maar ns gaan kijken...

Kjiratsiekoedel
21 januari 2004, 16:51
JA!! K heb dat boek ' de gitaar' waarin alles staat over elementen aanlsluiten en alle andere electronica in de gitaar. Dat is echt heel ingewikkeld. Ook schijnt het heel lastig te zijn om iedere snaar precies boven het poolstaafje te krijgen.

mijn strat (is gewoon ene fabrieksmodel) heeft geneen snaar precies boven het poolstaafje liggen, en hij doet het best

JV
21 januari 2004, 17:37
JA!! K heb dat boek ' de gitaar' waarin alles staat over elementen aanlsluiten en alle andere electronica in de gitaar. Dat is echt heel ingewikkeld. Ook schijnt het heel lastig te zijn om iedere snaar precies boven het poolstaafje te krijgen.

mijn strat (is gewoon ene fabrieksmodel) heeft geneen snaar precies boven het poolstaafje liggen, en hij doet het best

kijk eens naar de datum van dat bericht dat je quote.

Kjiratsiekoedel
21 januari 2004, 17:40
:D ok

Kjiratsiekoedel
21 januari 2004, 17:44
:D ok, beetje oud topic dus

Javaca
21 januari 2004, 20:52
www.projectguitar.com
en www.guitarbuild.com staat alles op.
Er komt hier nog een faq waar alles stap voor stap in staat.