PDA

View Full Version : hoe maak ik dit voor wènig



Rocketman
7 november 2007, 00:41
Maar dan wel met mijn eigen (gitaar)sampletje in plaats van een kwakende kikker:

http://www.sadbox.co.uk/philips-wakeup-light-hf3461-p-102.html

Nobler
7 november 2007, 17:02
Ik zie twee mogelijkheden: er zijn wekkertjes waarop je een geluidsfragment kunt opnemen dat dan als weksignaal wordt gegeven. Ik heb er één enkele jaren geleden van mijn vriendin gehad. Gekocht bij C&A, daar staan elk jaar (volgens mij meestal rond sinterklaas en kerst, dus misschien nu ook al weer) enkele kasten met allerlei gadgets, waaronder deze. Kostte niet veel, maximaal 15 euro. Mijn vriendin wilde opnemen "Godverde godverde godverdomme, lig je nou nog steeds in je nest te ruften?", Alleen de tijd die je had om op te nemen was niet lang genoeg, dus er klonk alleen 'godverde godverde godverde', maar dat herhaalt hij dan wel een keer of 10. Lache! Inmiddels zijn de batterijen op, dus hij houdt zijn bek nu.
Andere mogelijkheid: koop op een rommelmarkt een wekkerradio met cassetterecorder en doe er een bandje in van je band (voor de jongelingen onder ons, heel vroeger bestonden er nog geen CD's, DVD's, MP3-spelers, Ipod's en mini-discs, en werd geluid opgenomen op magneetbandjes die in een klein plastic doosje zaten. Deze 'cassettes' werden afgespeeld op een 'cassettedeck' of 'cassetterecorder'.

Rouzy
7 november 2007, 17:19
Ik heb een wekker op m'n sony torentje, en die speelt m'n cd af als de wekker afgaat. Leuk toch! :)

Rocketman
7 november 2007, 19:36
Dat principe ken ik maar dit is iets anders. Dit ding bestaat uit een lamp die in de loop van een half uur steeds feller wordt (van 0 tot 100 procent) met een geluidsopname die in de loop van datzelfde half uur steeds harder wordt, om vervolgens te eindigen met een echt wekker geluid.

Dus het moet iets zijn met een dimmer of zo die langzaam van 0 naar 100 procent gaat. :jam: