PDA

View Full Version : Nieuw en hulp nodig bij aanschaffing gitaar



Gego12
6 november 2007, 23:43
Hallo:) Ik ben van plan om te beginnen met de elektrische gitaar, maar ik ben niet zeker welke gitaar ik zou kopen. Ik zal vooral punk rock (Zoals The Offspring, Hoobastank, Sum 41, Story of the Year, ...) spelen. Een vriend raadde me een http://guitare.playback-europe.com/ibanez-rgr321ex-bk-12524.html aan maar ik heb gehoord dat het meer een metal gitaar is? Ik wil me echt toeleggen op punk rock dus wil ik het beste voor dit genre. Zou iemand me een gitaar kunnen linken die perfect is voor punk rock en tussen de 200-300 euro kost?
Alvast bedankt:)

bass blom
6 november 2007, 23:46
ik had laatst een echt punkrock bandje hier en die hadden een epihone SG en een ook epi les paul..

Dirkdewaard
7 november 2007, 00:03
Je hebt geluk, punk is net als blues. Je kan het op elke gitaar spelen! :rockon:

Nellyrocks
7 november 2007, 00:04
Yep

Epiphone heeft goeie gitaren om mee te beginnen. Zeker als je meer de rock/punk kant op wil. Maar nog belangrijker is gewoon naar een muziekwinkel te gaan en heel veel te proberen.

Gego12
7 november 2007, 01:34
Nu heb ik nog 2 andere gitaren gevonden, nl de EPIPHONE LES PAUL STUDIO en de EPIPHONE G400, nu kan ik niet kiezen tussen de IBANEZ RGR321EX-BK en de 2 andere gitaren...kan iemand me de raad geven welke het beste is voor punk rock, ik heb het echt nodig want ik heb geen idee:S Als je een sugestie hebt in dezelfde prijscatergorie die beter is voor punk rock, post het maar^^

pannekoek
7 november 2007, 07:42
Nu heb ik nog 2 andere gitaren gevonden, nl de EPIPHONE LES PAUL STUDIO en de EPIPHONE G400, nu kan ik niet kiezen tussen de IBANEZ RGR321EX-BK en de 2 andere gitaren...kan iemand me de raad geven welke het beste is voor punk rock, ik heb het echt nodig want ik heb geen idee:S Als je een sugestie hebt in dezelfde prijscatergorie die beter is voor punk rock, post het maar^^



sex pistols speelde ook op een les paul dus ik zou gan voor de epiphone les paul studio :)

Kakihara
7 november 2007, 07:47
Persoonlijk zou ik gaan voor de G-400, omdat die toch wat strakker is, meer een in-your-face geluid heeft dan een Les Paul die toch wat romiger is. Maar onze meningen zouden niet van belang mogen zijn. Gewoon die 3 naast elkaar testen, dan kom je er zelf wel uit.

Mr.Fingers
7 november 2007, 09:43
De Epi G400 is inderdaad een aanrader, maar kijk ook vooral eens naar de Squier Telecaster Custom I (met de twee humbuckers). Klinkt gelijkaardig als de SG, misschien net iets meer bluesy, maar is goedkoper.

http://www.guitar.co.uk/documents/178/178-large.jpg

epiphone4life
7 november 2007, 09:55
ja ik zou echt voor de epiphone gaan. zelf geen ervaring met ibanez, maar epiphone zijn prima gitaren. zeker voor het iets stevigere werk :punk:
ik heb zelf ook een lp standaard, prima!

Rinze
7 november 2007, 10:02
De Epiphone G400 is een goeie voor punk.

Gego12
7 november 2007, 16:51
Dus om punk te spelen in de stijl van The Offspring koop ik best een Epiphone G 400?

epiphone4life
7 november 2007, 17:55
je koopt altijd t beste een epiphone :D altijd goed

Gego12
7 november 2007, 18:13
Door uwe naam lijkt ge bevooroordeeld lol>.> sry>.>xD Kben onzeker omda ik maar 1 gitaar kan betalen, en ik ben al zeker van een Epiphone, maar ik weet gewoon nie zo goe dewelke ik zou kopen voor het goede geluid... en ik kan gewoon moeilijk over mn budget van 500 euro gaan, anders kan ik geen versterker betalen lol:(

Blend
7 november 2007, 18:41
Hallo:) Ik ben van plan om te beginnen met de elektrische gitaar, maar ik ben niet zeker welke gitaar ik zou kopen. Ik zal vooral punk rock (Zoals The Offspring, Hoobastank, Sum 41, Story of the Year, ...) spelen. Een vriend raadde me een http://guitare.playback-europe.com/ibanez-rgr321ex-bk-12524.html aan maar ik heb gehoord dat het meer een metal gitaar is? Ik wil me echt toeleggen op punk rock dus wil ik het beste voor dit genre. Zou iemand me een gitaar kunnen linken die perfect is voor punk rock en tussen de 200-300 euro kost?
Alvast bedankt:)

2e hands epi sg, prima voor punk!

Rormo
7 november 2007, 18:52
Door uwe naam lijkt ge bevooroordeeld lol>.> sry>.>xD Kben onzeker omda ik maar 1 gitaar kan betalen, en ik ben al zeker van een Epiphone, maar ik weet gewoon nie zo goe dewelke ik zou kopen voor het goede geluid... en ik kan gewoon moeilijk over mn budget van 500 euro gaan, anders kan ik geen versterker betalen lol:(

Misschien is het verstandig om eens naar je favo bands te kijken wat voor gitaren zij gebruiken. Uiteraard zullen zij duurdere gitaren hebben dan jij kunt betalen, maar als je nou ziet dat zij op Les Paul modellen spelen, dan kun jij die ook kopen. Spelen ze op SG, dan koop je een SG etc.

Gego12
7 november 2007, 19:46
Misschien is het verstandig om eens naar je favo bands te kijken wat voor gitaren zij gebruiken. Uiteraard zullen zij duurdere gitaren hebben dan jij kunt betalen, maar als je nou ziet dat zij op Les Paul modellen spelen, dan kun jij die ook kopen. Spelen ze op SG, dan koop je een SG etc.
Wel...ik ben nog niet zo goed in het verschil zien...:$ Zou iemand me kunnen zeggen op welk soort gitaar the offspring speelt?XD

allochthomas
7 november 2007, 20:06
Wel...ik ben nog niet zo goed in het verschil zien...:$ Zou iemand me kunnen zeggen op welk soort gitaar the offspring speelt?XD
dexter speelt op een ibanez rg, en noodles heeft zelfs z'n eigen lijn bij ibanez als ik me niet vergis

Gego12
7 november 2007, 20:11
dexter speelt op een ibanez rg, en noodles heeft zelfs z'n eigen lijn bij ibanez als ik me niet vergis
k, dan ga ik voor de IBANEZ RGR321EX-BK :D Goede keuze?:p

Spitfire
7 november 2007, 20:11
Als ik punk zou gaan spelen zou ik persoonlijk gaan voor een Epi G400 of een Squier Custom Telecaster.

Rormo
7 november 2007, 21:02
Ok, ze spelen beiden op Ibanez hoor ik. Dan zou ik als ik jou was ook lekker een Ibanez gitaartje scoren. Maar niet de allergoedkoopste. Gewoon een leuk middenklassertje kopen van 300 euro. Die van 200 zijn toch wel echte low budget gitaren, maar voor 300-350 maakt Ibanez al wel echt leuke dingen waar je wat langer mee vooruit kunt.

Spitfire
7 november 2007, 21:20
Ok, ze spelen beiden op Ibanez hoor ik. Dan zou ik als ik jou was ook lekker een Ibanez gitaartje scoren. Maar niet de allergoedkoopste. Gewoon een leuk middenklassertje kopen van 300 euro. Die van 200 zijn toch wel echte low budget gitaren, maar voor 300-350 maakt Ibanez al wel echt leuke dingen waar je wat langer mee vooruit kunt.

En ik zou niet voor een Ibanez gaan met een zwevende brug/Floyd Rose erop. Bij goedkope modellen zijn ze gedoemt te ontstemmen en bij punk ga je hem toch nooit gebruiken.

Gego12
7 november 2007, 21:46
En ik zou niet voor een Ibanez gaan met een zwevende brug/Floyd Rose erop. Bij goedkope modellen zijn ze gedoemt te ontstemmen en bij punk ga je hem toch nooit gebruiken.
Dus is http://guitare.playback-europe.com/ibanez-rgr321ex-bk-12524.html een goede keuze?:p

Spitfire
7 november 2007, 22:39
Bijvoorbeeld, maar staar je niet blind op 1 model. In die gitaar die jij aangeeft zitten actieve elementen en die hebben een behoorlijk karakteristieke klank, ik weet niet of je dat mooi vind, maar probeer er sowieso eens een gitaar naast met 'gewone' elementen.

Rormo
8 november 2007, 10:19
Bijvoorbeeld, maar staar je niet blind op 1 model. In die gitaar die jij aangeeft zitten actieve elementen en die hebben een behoorlijk karakteristieke klank, ik weet niet of je dat mooi vind, maar probeer er sowieso eens een gitaar naast met 'gewone' elementen.

jup. Helemaal eens. Goede gitaar denk ik, maar check er ook een zonder actieve elementen.

Gego12
8 november 2007, 17:46
http://guitare.playback-europe.com/ibanez-ndm2-bk-11930.html *kwijl* :( spijtig dat ik het momenteel niet kan betalen xD

epiphone4life
8 november 2007, 18:18
je gaat toch geen gitaar kopen die je favo band heeft?? bandjes als the offspring en dergelijken vind je maar korte tijd mooi.. ik vond toen ik gitaar kocht bv metallica helemaal geweldig, maar ga toch niet dezelfde gitaar als james of kirk kopen? als ik m al kon betalen lol. Het is puur eigen smaak, wat je het fijnst vind spelen en klinken. ik kan alleen zeggen dat zowel ibanez als epiphone kwalitatief hele goede gitaren zijn. Voor 500, in jou geval, kun zeker slagen bij zowel epiphone als ibanez.

Gego12
8 november 2007, 18:32
je gaat toch geen gitaar kopen die je favo band heeft?? bandjes als the offspring en dergelijken vind je maar korte tijd mooi.. ik vond toen ik gitaar kocht bv metallica helemaal geweldig, maar ga toch niet dezelfde gitaar als james of kirk kopen? als ik m al kon betalen lol. Het is puur eigen smaak, wat je het fijnst vind spelen en klinken. ik kan alleen zeggen dat zowel ibanez als epiphone kwalitatief hele goede gitaren zijn. Voor 500, in jou geval, kun zeker slagen bij zowel epiphone als ibanez.
ben al 7 jaar nen offspring fan;o

Rormo
8 november 2007, 19:36
Je moet de gitaar kopen die jij mooi vindt. Als dat de gitaar van je idool/favo band is, dan moet je die kopen.

Blaahaab
8 november 2007, 20:25
nee, je moet naar een winkel gaan, dan zoek je 3 of 4 gitaren ofzo die je heel vet eruit vind zien. En dan koop je degene die het best klinkt

Squier4ever
8 november 2007, 20:33
ben al 7 jaar nen offspring fan;oik krijg uit mn les paul net zo goed een offspring geluid... je hebt er echt niet perse een ibanez voor nodig (die ik persoonlijk nooit zou kopen omdat ik het niks vind).

mijn tip is om naar een muziekwinkel te gaan, met een vriend/kennis/iemand die er verstand van heeft en zelf te gaan voelen/ luisteren wat je het beste/fijnste vind.