PDA

View Full Version : ibanez - fender



Rexke21
6 november 2007, 23:01
Gegroet

Ik heb de kans een Ibanez RG 560 te kopen voor 300€ en een
Fender heartfield Talon 1 voor +/- 200€

Beiden verkeren in perfecte staat, ben best geintreseerd in beide!
Nu omdat deze alle 2 al ouder zijn, kan ik er niet veel informatie meer over vinden, mischien hier iemand die me kan verder helpen? Me kan aanraden welke jullie het beste lijkt, natuurlijk ga ik ze voor aankoop eerst testen! De muziek stijl ligt voor beide gitaren het zelfde, dus dat is al geen probleem!

Mvg

HvV
6 november 2007, 23:17
Gegroet

Ik heb de kans een Ibanez RG 560 te kopen voor 300€ en een
Fender heartfield Talon 1 voor +/- 200€

Beiden verkeren in perfecte staat, ben best geintreseerd in beide!
Nu omdat deze alle 2 al ouder zijn, kan ik er niet veel informatie meer over vinden, mischien hier iemand die me kan verder helpen? Me kan aanraden welke jullie het beste lijkt, natuurlijk ga ik ze voor aankoop eerst testen! De muziek stijl ligt voor beide gitaren het zelfde, dus dat is al geen probleem!

Mvg

Hoewel de gitaren erg veel op elkaar lijken (die Fender werd door Ibanez mensen gemaakt in Japan) nam ik ze allebei mee als ik jou was. Een koopje als ze er nog goed uitzien.

GunMetalBlue
6 november 2007, 23:24
Koop ze allebei...

Rexke21
6 november 2007, 23:27
Heb ik het geld niet voor :nervous: :(
daarom ik dus een keuze moet maken, vind het zelf nogal moeilijk omdat ik geen informatie kan vinden van de gitaren, ga ze zelf testen zoals eerder gezegd, kies de gene er uit die mij het beste klinkt, speelt en in de hand ligt maar een beetje info kan nooit kwaad!

mvg

Orgasmocaster
6 november 2007, 23:38
Gewoon die Talon doen !!
ik heb ook een ('90) RG550 gehad, en die Talons zijn gewoon heel veel beter.
ik moet toegeven dat ze niet echt mijn stijl zijn, maar mijn Talon III is wel een van de fijnst spelende gitaren die ik heb! Als je een Elan kunt krijgen dan is dat helemaal een goede vonst! die spelen bijna vanzelf!

anyway, the Heartfields vind ik persoonlijk de meest ongewaardeerde Fenders! en ze zijn best wel zeldzaam, dus mis je kans niet ;)

hier zijn mijn Talons:
Talon
http://www.heartfield-central.com/pictures/talon1/i14236.jpg
Talon III
http://www.heartfield-central.com/pictures/talon3/h11193.jpg
Elan I
http://www.heartfield-central.com/pictures/elan1/j91854front.jpg

Nobilta
7 november 2007, 02:18
Die Talons zien er zeker heel mooi uit.

Rexke21
7 november 2007, 19:24
Het zal de heartfield worden, normaal ga ik hem volgende week zaterdag halen, anders de week daarop, ik hoop volgende week
Zal dan ook foto's posten hier, zodra ik er heb

mvg

Justinschut
8 november 2007, 01:13
Ik zou zeker voor de Ibanez gaan, echt zeer relaxde dingetjes :)

Herman
8 november 2007, 13:16
Ik ken ze beide niet, maar wat is die Fender SUPERgaaf!

Soulflyhigh
8 november 2007, 13:29
Talons zijn echt super gitaren en helemaal voor het geld als ik er nog eens een tweedehands zie staan zou ik niet lang twijfelen. Helemaal het model met de twee humbuckers. Voor de prijs van de talon en een setje nieuwe elementen heb je echt een hele leuke gitaar. Die ibanez is ook fantastisch trouwens ;)

fred dons
8 november 2007, 13:50
Die heartfields werden door Ibbi voor Fender gebouwd maar dan wel met betere hardware (o/a original floyds) dus in vergelijk met die Ibbi heb je een betere gitaar, alleen omdat ze zo onbekend zijn heb je weinig inruilwaarde mocht je hem ooit weer kwijt willen
het enige jammere aan mijn heartfield is de dunne nek maar voor de rest is het een prima gitaar

Rexke21
9 november 2007, 00:32
Wou net naar verkoper van de Talon 1 sturen, en zag de Talon 5 ook ergens te koop staan, vind ik eigenlijk wel mooier, + hij heeft 2 humbucks en 1 single, de Talon 1 heeft 1 humbuck en 2 singles, nu de Talon 1 kost me dus +/- 200€, de Talon 5 zou ik voor 400-450€ kunnen krijgen, iemand meer info over de Talon 5? En zit er voor 200€ verschil in? De Talon 1 is trouwens volgedig zwart, de Talon 5 is rood met zwarte slagplaat. Sta weer voor moeilijke keuze!

Mvg

Rexke21
9 november 2007, 00:58
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000008qTCqIV3?Ca talogVideo=&ProductUUID=iO_VqHzmutkAAAETU4FM7paj&CatalogCategoryID=WVzVqHzlduYAAAEVFx1Wf70R&JumpTo=OfferList

Deze komt er ook nog bij, die vind ik prachtig, en k hou ook gigantis veel van rock, en dat gaat hier prachtig mee, nu semi hollow, wat is daar het na/voor deel van (sorry voor de voor jullie mischien dom overkomende vraag)!
Maar die trem, is die wel degelijk genoeg voor dat geld?
Ik ga nu bij deze 3 gitaren blijven, mischien kunnen jullie me een van de 3 af/aan raden, zoja dan hoor ik het wel

Mvg


EDIT: Linkje vergeten

Orgasmocaster
9 november 2007, 03:54
Het Verschil tussen de Talon I en de Talon V zijn de elementen (Dimarzios) en ik geloof een andere Floyd Rose. en de V heeft 24 frets en sharkfin inlays.

het zijn allebei geweldige gitaren, maar de V wel zeldzemer. de V was trouwens rond de $1200 nieuw in begin '90s

gewoon allebei doen... het begin van een mooie collectie :)

HvV
9 november 2007, 07:57
Die heartfields werden door Ibbi voor Fender gebouwd maar dan wel met betere hardware (o/a original floyds) dus in vergelijk met die Ibbi heb je een betere gitaar, alleen omdat ze zo onbekend zijn heb je weinig inruilwaarde mocht je hem ooit weer kwijt willen
het enige jammere aan mijn heartfield is de dunne nek maar voor de rest is het een prima gitaar

Denk dat die orginele Edge tremolo op de Ibanez wel even beter is als de Floyd op de Fender...

fred dons
9 november 2007, 08:22
die is zo niet beter dan de originele floyd :stop:

op de talon zit afhankelijk van het model een Original Floyd,een Original Floyd II (gelijk aan Schaller licensed) of een Original Floyd Pro

de edge is een iets beter ontwerp (of beter gezegd verbeterd ontwerp, het is een licensed floyd) en voelt wat fijner aan met palmmuten maar hij is gemaakt van gegoten ijzer ipv koudgewalst staal zoals de original floyd, de Edge is daardoor veel kwetsbaarder bij veel gebruik en het is ook 1 van de weinig tremelo's die breken als je ze op een betonnen vloer laat vallen (niet vragen, ja ik heb het ondervonden :D )

ik spaar tremelo's en vinde edge een mooi ontwerp maar zeker geen betere tremelo dan de OFR
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=2147273&ktw=8af3d6d91babbfd24ac7124bec5c2654&sid=r4wz5dc7767da12f7e5ded1cee18fadb

HvV
9 november 2007, 12:37
die is zo niet beter dan de originele floyd :stop:

op de talon zit afhankelijk van het model een Original Floyd,een Original Floyd II (gelijk aan Schaller licensed) of een Original Floyd Pro

de edge is een iets beter ontwerp (of beter gezegd verbeterd ontwerp, het is een licensed floyd) en voelt wat fijner aan met palmmuten maar hij is gemaakt van gegoten ijzer ipv koudgewalst staal zoals de original floyd, de Edge is daardoor veel kwetsbaarder bij veel gebruik en het is ook 1 van de weinig tremelo's die breken als je ze op een betonnen vloer laat vallen (niet vragen, ja ik heb het ondervonden :D )

ik spaar tremelo's en vinde edge een mooi ontwerp maar zeker geen betere tremelo dan de OFR
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=2147273&ktw=8af3d6d91babbfd24ac7124bec5c2654&sid=r4wz5dc7767da12f7e5ded1cee18fadb

Leuk die foto's van die tremolo systemen. Hangt er een beetje vanaf wat er op de Talon zit maar dan nog vindt ik de Edge (niet die bagger wat daarna kwam zoals Edge Pro, III) etc) een beter en stabieler systeem dan zelfs Original Floyd. Floyd II en Floyd Pro zijn merkbaar slechter dan Edge. Zeker is dat van de licensed version de Edge de beste is. En nee, ik laat mijn gitaar met Edge niet op het beton stuiteren om te zien of het waar is wat je zegt. Ik geloof je onmiddelijk! ;)

fred dons
9 november 2007, 13:34
ik vind hem beter "ontworpen" maar zeker als je je tremelo flink gebruikt dan slijt een Edge veel sneller dan een OFR, de II heeft stalen messen en de pro een stalen onderblad en dat blijft langer goed, dus uiteindelijk is de edge minder stabiel maar bij normaal gebruik zal je daar weinig van merken

Rexke21
9 november 2007, 16:41
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000008qTCqIV3?Ca talogVideo=&ProductUUID=iO_VqHzmutkAAAETU4FM7paj&CatalogCategoryID=WVzVqHzlduYAAAEVFx1Wf70R&JumpTo=OfferList

En wat zeggen jullie daar van, en wat is er nu zo anders aan een semi holow? Qua geluid en dergelijke?

Mvg

fred dons
9 november 2007, 17:28
dat is een hele leuke alleen zal deze nogal snel gaan feedbacken door zijn constructie en ook werkt de tremelo nogal stijf, de constructie van die trem is nogal appart omdat de veren recht naar beneden gaan onder de trem

Rexke21
10 november 2007, 00:51
Woot (vreugde kreet) ;)
Ik heb men budget kunnen vergroten, en kan nu normaal de Talon I en de V kopen, tenzij een van de verkoopers afziet van de verkoop