PDA

View Full Version : Een serieus pickup probleem.



Realeigo
6 november 2007, 22:04
Mijn strat is op het moment geladen met in de brug een Seymour duncan JB element en op de middle-neck posities twee onbekende GFS elementen.

Nou is het JB element voor mijn doen redelijk schel. Vooral het mid-hoog vliegt je dan om de oren. Wat niet altijd lekker klinkt. Dus mijn vraag.
Is er een element met ongeveer dezelfde eigenschappen maar dan met iets minder van dat schelle mid-hoog?

De middle en neck pickups voldoen wel naar behoren, mag misschien iets minder bassig maar daar ga ik eerst ff mee kijken of ik aan de hoogte iets kan doen.
Kijken of hier het proximity effect werk. (ze staan redelijk hoog!)

Bij voorbaat dank

Orpheo
6 november 2007, 22:07
ik zou gaan voor de dimarzio evo, of de superdistortion/air norton/tonezone

Dirkdewaard
6 november 2007, 22:10
Draai de JB eens iets naar beneden. Dat kan goed helpen.

ijzerbroot1
6 november 2007, 22:11
Eh...strat rewiren? Zodat je dus tone regeling hebt op je brug en je middle element?

Realeigo
6 november 2007, 22:21
Eh...strat rewiren? Zodat je dus tone regeling hebt op je brug en je middle element?

Ben ik niet zon voorstander voor, want een tone regeling trekt meer dan alleen het mid-hoog uit mijn geluid. Als je die dicht draait blijft er alleen maar een modderig geluid over. Ik probeer het liever met een ander setje pickups.

jerome
7 november 2007, 08:23
De SM JB ken ik niet maar ik heb in een van mijn strats een Dimarzio SDS1 (Super Distortion1) in brugpostitie gemonteerd. Die is véél minder schel en geeft een veel voller geluid/veel meer bas dan veel andere Strat-brugelementen.
Maar het is wel een rock element, dus hij gaat lekker te keer.
Als je de volumepot iets dichtdraait wordt ie wel iets cleaner zonder dat ie al te veel zachter wordt.