PDA

View Full Version : Epiphone vs. Gibson



john.3001
30 januari 2003, 13:31
Stel, ik kan een epiphone Les Paul Custom (nieuw) kopen voor ca. 1200 eurotjes. Ik weet dat Gibson bij hun Epiphone gitaren overal wat minder aandacht aan besteedt, maar heb ik dan toch (i.v.t. vergelijkbare modellen van andere merken in dezelfde prijsklasse) een goede gitaar. Of zeggen jullie van: "Nou, voor datzelfde geld heb je ... (vul maar in), en dat is veel beter"?

Neals
30 januari 2003, 13:52
voor 1200'tjes heb je ook al bijna een gibson LP studio...

Een lp studio is een echte gibson, een epi zal dat nooit worden ook al betaal je er 2000 eurotjes voor.

Mithrandir
30 januari 2003, 13:53
Voor dat geld heb je ook een nieuwe Gibson Les Paul Studio, Explorer of SG. 1200 euro voor een epi zal dan waarschijnlijk eentje uit de Elite serie zijn, want voor een Gewone Epi LP Custom is dat veel te veel geld.

FragDaddy
30 januari 2003, 13:54
ehm. een epi custom kost ongeveer 650 euro hoor :smile: dus geen 1200.. voor die prijs koop je er bijna 2.

maargoed. epiphone zijn hele goede gitaren voor het geld. als je ze goed vindt klinken en goed vindt spelen doe je daar geen miskoop aan. ze klinken wat anders dan vergelijkbare gibsons, maar die zijn ook 'iets' duurder :smile:

als je perse gibson op de gitaar wilt hebben staan kun je eens gaan kijken naar 2ehands studio's. die kun je voor minder dan 1000 euro kopen en dan heb je toch een echte gibson les paul! ze hebben wel weer een eigen geluid. een forum-collega (Sash) heeft nog een mooie studio te koop voor een zacht prijsje!

Marc Oblivian
30 januari 2003, 14:16
Ik heb mijn The Heritage Les Paul voor 1200 E gekocht en die is minstens net zo goed als een Gibson Les Paul.
Echt nooit een Epi kopen voor 1200E: wat door de anderen is gezegd is waar: veel en veel te duur.
Studiotje is mooi, maar ik zou toch voor een Gibson SG gaan dan.
Je kan ook een Godin (LGX geloof ik) proberen te kopen: wel een beetje moeilijk aan te komen, maar errug goed naar het schijnt
Je moet je dus niet blind staren op 2 merken en als je 1200 E te besteden hebt al zeker geen Epi kopen.

Pickslide
30 januari 2003, 14:18
Is waarschijnlijk een elite die van 1200 zou ik dus ook nooit doen...koop dan idnerdaad een studio. Ik zal zowizo als je toch geen "echte" gibson gaat halen ff verder kijken. Voor rond de 600 E kan je ook hele leuke andere gitaren halen, waarbij je midner voor het merk betaald. Ik heb zelf ook een epi gehaald had achteraf misschien beter een peavey wolfgang (650 E) kunnen halen. Maar Epi's zijn nog steeds aardige gitaren hoor...

pimmetje
30 januari 2003, 14:19
Bij bedragen vanaf zo'n 500 euro zou ik altijd 2eHands kijken. Je bent dan 't gebied in gekomen dat je 2eHands echt leuke gitaren kan kopen, terwijl je nieuw net ff een gitaar kan kopen waaraan je eigenlijk nog redelijk wat moet veranderen/vervangen.

Voor die 1200 euro die jij bereid bent neer te tellen, heb je met enig zoekwerk en wat kennis van zaken 2eHands echt een hele goede gitaar... nieuw gewoon een goede.

Ik zou alleen wel voor nieuw gaan als je nu al wel het geld hebt, maar denkt nog niet voldoende verstand van gitaren te hebben om 2eHands niet volledig te worden genaaid.

skabouter
30 januari 2003, 15:07
voor 100 euro meer zou ik een GIB LP Studio kopen. nieuw

maar tweedehands heb je voor 1200 al een hele goede Gibson. das ook een optie !

john.3001
30 januari 2003, 16:36
Inderdaad een Elite...

john.3001
30 januari 2003, 16:40
Maar voor zeg 1200 eurotjes, wat voor tweedehands Gibson Les Paul zou ik daarvoor moeten kunnen krijgen (in zeer goede en originele staat)?
Moet ik dan denken aan een standard of heb ik daarvoor ook al een custom-model?

skabouter
30 januari 2003, 16:43
dat zou ik niet weten, maar kijk even op internet naar particulieren (geen winkels, want daar zijn occasions duurder)

http://www.marktplaats.nl
http://www.tweedehands.nl
http://www.gitaarmarkt.nl

Nielsje
30 januari 2003, 19:38
Ehm, je kan misschien ook de nieuwe Fender highway strat proberen, 700€ en zeker niet slecht! maar als je echt graaf een les paul model wil (keb zelf een gibson), dan zou ik voor de gibson gaan. klinkt altijd lekker :razz:

Bigfoot414
31 januari 2003, 12:52
Nix tegen epiphone he, want ik heb net een maand een epi sg voor 450E en ik heb nog geen zwakke plek kunnen ontdekken

lars
1 februari 2003, 21:52
dan moet je em maar eens om laten vallen

green_day
2 februari 2003, 00:44
Op 2003-02-01 20:52, schreef lars:
dan moet je em maar eens om laten vallen

:grin: