PDA

View Full Version : Actievebas/passieve DI



Dribbel_
6 november 2007, 19:05
Voor in de oefenruimte schaffen we een DI box aan om de bas over de monitor te doen, nu doen we het nog via de toneport maar dan heb je ook steeds een computer nodig dus niet echt practisch.

Maar het is dus zo dat het een actieve bas is dus daarbij moet een passieve DI box heb ik begrepen. Maar we kunnen dus van iemand een actieve DI box krijgen. Gaat dit écht niet samen met een actieve bas of maakt het in principe niet zoveel uit en lukt het toch wel? Of werkt een actieve DI box hetzelfde als een passieve als je hem gewoon niet aansluit op de voeding?

Alvast bedankt,

een gitarist die de ballen verstand heeft van bas dingen :P

schwalbe
7 november 2007, 08:38
Je kunt bijna alle actieve DI's ook passief schakelen inderdaad..

skanky
7 november 2007, 10:35
Een actieve DI is prima. Ik heb betere ervaringen met actieve DI's dan met passieve. Mijn favoriet is de Radial. Maar ook met een eenvoudige Behringer zit je al goed, ze kunnen alleen iets sneller kapot gaan. Maar voor dat geld koop je zo weer een nieuwe.

pol
7 november 2007, 11:08
Je kunt bijna alle actieve DI's ook passief schakelen inderdaad..

welke kunnen dit dan ?
de actieve D.I.'s die ik ken geven zonder voeding helemaal geen signaal door.

actieve d.i. zal wel werken, is alleen kans dat je bas de input van de d.i. overstuurt, alhoewel dit bij de meesten geen probleem zal zijn.

passief is handiger natuurlijk, geen voeding nodig + gaat zeker niet oversturen op een bas.

Dribbel_
7 november 2007, 11:48
Okee bedankt mensen ik denk dat ik genoeg weet :) Kan van iemand een actieve 2e hands kopen voor 15 euro dus voor dat geld kan je je ook moeilijk een buil vallen.

Mr.Fingers
7 november 2007, 12:14
Okee bedankt mensen ik denk dat ik genoeg weet :) Kan van iemand een actieve 2e hands kopen voor 15 euro dus voor dat geld kan je je ook moeilijk een buil vallen.

15??? :o

Wreed!