PDA

View Full Version : JCM 2000 dsl 50 (het bekende Ohm verhaal)



mikeyaxeman
6 november 2007, 19:02
Hallo ik heb m'n JCM 2000 dsl 50w top binnen.
Ik heb de FAQ over ohm gelezen maar ik ben nog bang dat ik hem niet goed aansluit op m'n cab.
De volgende aansluitingen zitten op de top:

o= inputs

loudspeaker outputs
50W RMS Select (Schakelaar)
-------------
| | | [] (op 4of 8 ohm?)
o o o
16 Ohm (4&8 Ohm parallel jacks) 4 Ohm/8 Ohm
only | | |
-----------------------------------


En dit is de Cab een 1960AV:


4 Ohm 16 Ohm
input input
o o

8 Ohm Right 8 Ohm Left

280W RMS
Schakelaar mono/Stereo
Mono
|
--(mono geschakeld)--
|
Stereo
140W/CH


Nou is mijn vraag: ik moet de kabel dus gewoon in de 16 Ohm only input op de top steken en dan in de 16 Ohm input op de Cab toch? en waar moet de schakelaar op de top op 4 of 8 Ohm?

Ik wil dadelijk bij het uitproberen m'n spul gewoon goed aansluiten.
Alvast dank!

mikeyaxeman
6 november 2007, 19:07
Shit het hele schema ligt overhoop zo excuses! was bij het getypte berichtje niet zo todat ik hem plaatste zal proberen effe een nieuw schemaatje te plaatsen :confused:

bass blom
6 november 2007, 19:11
ah, ik dacht al, wat een warhoofd :D

mikeyaxeman
6 november 2007, 19:15
Hier het goede Schema:

http://img.photobucket.com/albums/v664/mikeyaxeman/MarshallSchema.jpg

Sorry vergeef me maar alles lag overhoop in de post!
Alles maar weer vlug, vlug gemaakt...

bass blom
6 november 2007, 19:28
gewoon 16 naar 16 lijkt me dan.

mikeyaxeman
6 november 2007, 19:31
Ok en de select schakelaar op 8 Ohm of op 4?
Edit: dat geldt natuurlijk alleen voor de Parallel jacks dan toch?

bass blom
6 november 2007, 19:38
Ok en de select schakelaar op 8 Ohm of op 4?
Edit: dat geldt natuurlijk alleen voor de Parallel jacks dan toch?

precies ja.
16 ohm uit amp
16 ohm in case

mikeyaxeman
6 november 2007, 19:41
Ok dank!
Voel me een beetje een Nitwit al het om het Ohm verhaal gaat, maar ik wil gewoon niet m'n Amp schade toebrengen.
Zal de Faq nog eens een keer heel goed doorlezen :hippie:

pe_10
7 november 2007, 07:49
Jip, 16 in 16. De andere inputs worden dan inactief en moet je geen rekening houden met de switch.
Op de website van marshall (www.marshallamps.com) kan je bij 'resources' handleidingen downloaden. Zoek naar die van de DSL-reeks en daar staat het ook in uitgelegd.

mikeyaxeman
7 november 2007, 10:59
Yep heb m'n amp inmiddels getest, en ik heb de handleiding ook doorgelezen die erbij zat maar ben toch altijd bang dat ik het fout doe daarom dacht ik ik vraag het effe na hier.
Maar eh... 50 Watt wat blaast dat ding, tering echt kneiterhard en voldoende power!
De Deep schakelaar is ook fantastisch alles begint te rammelen in de ruimte waar wij oefenen :rockon:

Kim Wilson
7 november 2007, 11:02
Yep heb m'n amp inmiddels getest, en ik heb de handleiding ook doorgelezen die erbij zat maar ben toch altijd bang dat ik het fout doe daarom dacht ik ik vraag het effe na hier.
Maar eh... 50 Watt wat blaast dat ding, tering echt kneiterhard en voldoende power!
De Deep schakelaar is ook fantastisch alles begint te rammelen in de ruimte waar wij oefenen :rockon:
Ja, 50 watt is echt teringhard.

Pas wel op trouwens, die deep schakelaar klinkt misschien mooi in je eentje, maar met de complete band moet de bassist voor de rammelende oefenruimte zorgen. Je moet elkaar niet in de weg zitten. :)

mikeyaxeman
7 november 2007, 11:40
Onze zanger kan in ieder geval zijn lol op die klaagt al gauw dat het veels te hard gaat... :satisfie:
Zeg hem altijd dat een Marshall pas gaat klinken als ie op flink volume staat. :roll:
Maar de deep schakelaar klinkt echt lekker en daar moet ik idd maat mee gaan houden om boze blikken te vermijden van de rest denk ik. :D

Rormo
7 november 2007, 11:45
Heb hier ook een DSL 50 op een AV cab. HEERLIJK. Die deep switch is thuis idd erg vet, maar in de oefenruimte toch niet zo ideaal. Dan moet je opeens veel harder om niet weg te vallen achter de rest.

Alleen de tone shift is een knoppie wat ik nooit gebruik. Staat altijd uit hier en zou niet weten waarom ik het aan zou willen zetten. Maar ja, voor metal is het misschien wel lekker ofzo, maar dat speel ik niet... Presence doe ik ook niet veel mee trouwens. Staat gewoon op 12 uur en doet maar weinig dus draai er nooit aan.

Heerlijke amp, veel plezier er mee!

mikeyaxeman
7 november 2007, 12:52
Ja die toneshift knop is wel handig voor als we Metallica moeten spelen met het coverbandje van ons, maar verder is metal toch niet echt m'n ding.
En die Presence knop doet idd niet zoveel.
Maar de komende dagen nog een beetje m'n geluid zoeken met het ding.

pe_10
7 november 2007, 19:47
Op hoge volumles wordt het met de 'deep-switch' aan heel blabberig. Mijn bandleden maakten ook deze opmerking. Hem uitgezet en een wereld van verschil. Ik blijf er sindsdien vanaf. Ook thuis niet.

Ik ben ook minder de 'ultra-channel' aan het gebruiken.
Classic-channel, crunch ingeschakeld, gain op 6, booster à la Boss (SD-1 / OD-2) minder bass en treble, iets meer mids => genieten!!!