PDA

View Full Version : Nog 1 covertje van Armageddon + Azrael



armageddon
6 november 2007, 18:23
beetje schaamteloze bijna-crosspost
Naar aanleiding van ons bezoekje bij Han even een andere aanpak genomen voor...euhm, alles. Alles veeeeel simpeler. Het is wederom een Muse-track, maar ik hoop mijn nieuwe kennis te gaan gebruiken voor eigen bandopnames die ik met mijn band en Azzie en ik binnenkort gaan maken.
- Drums zijn DFHS, maar dan gebounced en dan dus met 100% bleed
- Bijna geen processing alleen wat eq en compressor (en delaytje)

Alles door ons gemaakt, bas door Azzie, zang ook, rest door mij geprogrammeerd en gemixt.

Gitaar = Ibanezje SAS32 door GT8 -> Toneport UX
Zang door een Studio Projects B1
Drum = DFHS

Anyhow..hier is de link:
Time Is Running Out (http://home.planet.nl/~nagte142/TimeIsRunningOut3.0.mp3)

Over een paar weekjes, maanden komen Azrael en ik wellicht met eigen werk.

Azrael
6 november 2007, 18:24
De bas is een combinatie van mijn bas (voor de echte bas sound) plus een midi fuzz "bas". Rest zie post van Armageddon.
Vocal opgenomen met een Presonus Firepod en een SP B1 microfoon zoals boven vermeld.

fransoos
6 november 2007, 18:35
klasse mannen, gewoon klasse.......
keep them upcoming :rockon:

The Lo Lands
7 november 2007, 20:03
Goed gedaan heren! Hoewel ik het orgineel kan dromen zal ik niet direct een één op één vergelijking gaan maken aangezien de zang toch nog wat power mist, misschien op te lossen door wat meer compressie en iets meer naar op de voorgrond te plaatsen in de mix? Instrumenten zijn allemaal dik in orde dus van mij kant twee duimen op!

Azrael
7 november 2007, 20:23
De zang mag wat mij betreft ook een tikje harder maar er gaat aan de mix niet meer gesleuteld worden verder. Armageddon heeft daar denk ik weinig zin in en ik vind het eigenlijk ook wel best klinken verder. Heb toch de aparte sporen niet voor mijn neus liggen.
Binnenkort gewoon eigen werk. Dan ga ik wel in de zeikmodus wat mix betreft :D

Thank for the comment!

armageddon
7 november 2007, 20:34
Ik ga hem wel (oh, the shame) even wat 'harder' mixen. Subtiel hoor. Want hij is nu wel heel erg...euhm...zacht zeg maar.

Azrael
7 november 2007, 22:27
Bwahahah......dus toch he :D
Wel een lekker nummer overgens " Such a shame! tu tu tu tu". :D

TimoSomers
7 november 2007, 22:40
Heeeeeeeeeeeeeeeeele lekkere cover dudes!
De sound is heerlijk, instrumenten zijn niet te onderscheiden van de originele versie zowat. Zang is ook erg chill, mist wat power in vergelijking met matt's stem, maar heeft zo ook wel wat.
Erg lekker covertje!

guitarchris
7 november 2007, 23:10
Te gek gedaan zeg!!! Echt heel goed!

armageddon
7 november 2007, 23:41
Bedankt mensen!
OP Matt's stem zitten ontzettend veel effecten, en Azrael's stem is wat puurder in de mix. Ben zelf ook heel tevreden met de gitaren etc :D Gewoon een GT8 direct-in dus :D

Azrael
7 november 2007, 23:46
Dat het power "mist" vind ik dan ook niet het geval. Wij maken alleen geen gelikte studio versie ervan met giga compressie. Matt zijn stem gaat eigenlijk standaard door een vorm van vervorming (plus vrij zware compressie). Soms licht, soms zwaar. Wat wij doen is gewoon de rauwe track. De sound van de gitaren heeft Armageddon netjes gedaan maar de mix van Muse heeft hij godzijdank niet nagebootst.
Voor een 1 op 1 cover moet je het orgineel luisteren namelijk. :D

Bouke
9 november 2007, 12:01
wow, cool heren! Ik ken het origineel niet, dus ik hoef dan ook nergens op te letten hehehe.

Gitaren lekker! Bass lekker!! Zang: goed gezongen!! Ietsje droog in de mix maar dat heeft zeer zeker ook wat lekkers! Drums prima (hi-hat wat te constant in het begin?). Mix is lekker om naar te luisteren (AKG240). Prettig nummer zo!

Mooi! :cooler:

armageddon
9 november 2007, 13:31
dankjewel! ja, de drums zijn niet realistisch op bepaalde punten. Maar dat krijg je met compu-drums helaas :)

Azrael
9 november 2007, 13:52
Laten we helaas beiden nog niet kunnen drummen. Al wil ik het in de toekomst toch echt eens leren maar het geld ontbreekt 8-)

The Lo Lands
9 november 2007, 16:30
Dat het power "mist" vind ik dan ook niet het geval. Wij maken alleen geen gelikte studio versie ervan met giga compressie.
Voor een 1 op 1 cover moet je het orgineel luisteren namelijk. :DIk ken het origineel maar dat doet hier toch niet ter zaken! Al zou ik het nummer niet kennen vind ik nog steeds dat de zang meer power mag krijgen in de mix. Al is het alleen maar om de zang eer te doen. Je hoeft niets met deze opmerking cq tip te doen maar de reden dat ik mijn nummers hier post is niet direkt voor alleen maar complimentjes maar meer om mijn mix kritisch onder de loep te nemen en waarnodig aan te passen door al jullie kritische oren en tips. Het afmixen blijft een creatief proces en doe er hier je voordeel mee zou ik zeggen :)

Luke-wannabe
9 november 2007, 17:26
Ik vind het leuk, maar niet per se heel goed. Alle arrangementen zijn goed nagespeeld. Geen half werk zeg maar. Dit vind ik wel erg goed. Maar dit is toch een soort van rockmuziek en rock moet knallen. En dat doet dit niet imho :)

armageddon
9 november 2007, 17:31
ja ok, bedankt voor de kritiek :) jij vind hem niet knallen, tja, dat vind ik wel. Al moet ik zeggen dat de huidige mix erg rustig is en ik hem door een subtiele compressor een stuk vetter en knallender vind klinken. Een subtiele compressor, geen brick wall loudness meuk.

Eerlijk gezegd zou ik nu niet weten hoe ik het zou kunnen verbeteren zonder alles weer opnieuw te gaan heroverwegen/opnemen.

The Lo Lands
9 november 2007, 17:57
Eerlijk gezegd zou ik nu niet weten hoe ik het zou kunnen verbeteren zonder alles weer opnieuw te gaan heroverwegen/opnemen.Opnieuw opnemen is helemaal niet nodig hoor!! Puur de zang meer upfront instellen voor de eindmix en uiteindelijk tijdens het masteren de mix vetter maken. Brickwall is ook maar zo'n uitdrukking welke ik ook niet zou toepassen. Iets meer compressie kan de mix een stuk compacter en dikker maken, je zou ook kunnen overwegen het bij een pro masteraar te laten masteren?

armageddon
9 november 2007, 18:11
Neuh, pro masteraar is het niet waard :D
Ik heb voor mezelf al een luidere mix gemaakt op:
hier (http://www.megaupload.com/nl/?d=C892QLA8)

Luke-wannabe
13 november 2007, 20:05
ja ok, bedankt voor de kritiek :) jij vind hem niet knallen, tja, dat vind ik wel. Al moet ik zeggen dat de huidige mix erg rustig is en ik hem door een subtiele compressor een stuk vetter en knallender vind klinken. Een subtiele compressor, geen brick wall loudness meuk.

Eerlijk gezegd zou ik nu niet weten hoe ik het zou kunnen verbeteren zonder alles weer opnieuw te gaan heroverwegen/opnemen.
Ik denk dat een live drummer al een pak uitmaakt. Ik zou me bij dit nummer helemaal de tyfus inraggen om het te laten overkomen zeg maar. Maar nu ben ik ook wel een abnormaal harde drummer...

tabmaniac
13 november 2007, 20:13
Mooi gedaan mannen!

vind de stem ook behoorlijk goed klinken en een goeie mix!! :punk:

stevie_vp
13 november 2007, 22:59
Leuk gedaan, vind alleen de kick erg muffled.
Zang is ook af en toe een beetje vals.. bijv. op: 00:14 en 03:44
Alles klink beetje droog. Niet zozeer door te min aan verbs e.d. maar waarschijnlijk verkeerd gekozen mastering.
Leuk dat iedereen weer een beetje heet word voor de old skool mastering zonder heftige limiting simpeler, betere basis e.d. maar dan maak je weer dezelfde fout als iedereen een paar jaar terug deed. Vol op het "nieuwe" en t oude niet meer waarderen. Neem alsjeblieft is best of both wordls!
(maargoed, somuch for the smarttalk)
Aardige cover maar geen nummer om grof en rock en roll op te nemen.
Namenlijk een nummer gebouwd op studio trucks. Puike producers e.d.
Heeft dus duidenlijk meer LA nodig...
Maar je zal het wel een eigen "twist" hebben willen geven toch?? ;)

PS: Had ook kunnen zeggen: vet gaaf erg goed helemaal top.

Maar misschien heb je hier wat aan ;)