PDA

View Full Version : Nieuw hier...



PeetAmsterdam
6 november 2007, 00:57
Goedenavond... Sorry dat ik jullie met zo'n platte vraag kom lastig vallen.

Maar, hier komt 'ie.

Voor een vriend, en mede Stratocaster-verslaafde van me die gaat trouwen zijn we een gitaar na aan het bouwen, en wel het Strat model van Clapton. Nu mag het natuurlijk geen reet kosten omdat het de vlammen in moet, maar het moet wel echt lijken zodat hij de schrik van zijn leven krijgt.

Nu hebben we al een en ander van een Hondo bijelkaar weten te schrabbelen, en een hals van een aftandse Squire-strat waar een collega van mij heel kundig een Fender-logo op heeft weten te krijgen, maar, die elementen, dat lijkt nergens op, die moeten glad zijn, toch?

Nou hou ik zelf niet van nep, en ik durf me met deze vraag niet bij mijn lokale gitaarboeren te vertonen, daar ik daar tot op heden wel serieus genomen word....

Maar goed, zijn er dus van die kapjes te koop die een normaal Strat-element laten lijken op die van de Clapton-strat? (zonder bobbeltjes dus).

Ik weet het, het is schandalig, maar, wees blij dat we geen echte Strat in de fik gaan steken.... Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor.

Alvast bedankt, Peter.

grayfink
6 november 2007, 07:16
Voxhumana, zie zo op het eerste gezicht alleen zwarte staan. Misschien kun je ze even mailen.
http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=199_256_257&products_id=1467

a darker shade of grey
6 november 2007, 08:38
Hey! Vet plan! Ik heb toevallig een hele oude chinese prul strat staan, waar elementen opzitten zonder bobbeltje erop en in het wit! Ik heb er geen foto's van, als je ze wilt moet je maar ff pm'en. Ik ben uiteraard niet te flauw om ze eventueel te ruilen tegen wat andere, fatsoenlijkere single coils :)

G.G.
6 november 2007, 09:23
Hey, je gaat toch geen Hondo strat in de fik steken. BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!

Kim Wilson
6 november 2007, 09:27
Tuurlijk wel! Juist een multiplex Hondo! Die lijm fikt echt goed!! :rockon:

jerome
6 november 2007, 09:41
Hey, je gaat toch geen Hondo strat in de fik steken. BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!

Jaha, en met een Japanse Squier strathals uit de goede jaren 80...

PeetAmsterdam
7 november 2007, 01:13
Hey, je gaat toch geen Hondo strat in de fik steken. BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!


Waarom niet? Dat klinkt waarschijnlijk een stuk beter dan er op spelen ;)

Kakihara
7 november 2007, 07:53
Waarom niet? Dat klinkt waarschijnlijk een stuk beter dan er op spelen ;)
Probeer er eens op te spelen. Of zoek eerst naar G.G.'s Hondo-ombouwtopic. Je zou versteld staan van hoe dat klinkt!
Mijn multiplex Vester klinkt trouwens ook niet slecht :D

Mr.Fingers
7 november 2007, 09:46
hehe, geweldig plan imho! Die kapjes kan je gewoon krijgen, je moet vragen achter de kapjes van "lace sensors", dan krijg je vergelijkbare dingen als op de claptonstrat. (mag ik fotootjes zien van het uiteindelijke resultaat voor het opfikken)


P.S. Voor een fender-decal, let goed op dat je er eentje hebt met een gouden randje, want soms is er op MP iemand die cheape-inkjetrommel aanbied, en dan zie je van ver dat die fake is!

PeetAmsterdam
7 november 2007, 17:13
Het wordt een samenraapsel van allemaal overblijfsels, waaronder dus de body van een hondo en de hals van een Squire. Het ding gaat niet eens echt werken hoor. Ik heb overigens wel eens op hondo's gespeeld, maar sorry, ik hou het toch liever bij mijn eigen Fender Strats. No offence natuurlijk.

Het doel is alleen om met wat overblijfsels een zo echt mogelijk lijkende Clapton Strat te bouwen die zonder dat het zonde is de fik in gaat.

De lace-sensor-kapjes heb ik inmiddels, een vriend van me gaat de body spuiten, dat gaat er vast zeer echt uitzien :)


Probeer er eens op te spelen. Of zoek eerst naar G.G.'s Hondo-ombouwtopic. Je zou versteld staan van hoe dat klinkt!
Mijn multiplex Vester klinkt trouwens ook niet slecht :D

PeetAmsterdam
7 november 2007, 17:15
(mag ik fotootjes zien van het uiteindelijke resultaat voor het opfikken)



Ik zal, zodra het ding af is, hier een foto van het voor- en na- de brand laten zien :)