PDA

View Full Version : Ruis uit speakerkast!?



Fuhgawz
6 november 2007, 00:52
Misschien een hele domme vraag, maar is het technisch gezien mogelijk dat een speakerkast zelf de oorzaak is van ruis, door bijvoorbeeld slechte contacten oid!? Ik heb nergens kunnen lezen dat het zo kan zijn maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid, aangezien mijn 4x12 veel harder ruist dan mijn 1x12 combo, bij zowel mijn top als de versterker in de combo.

Negative K3 fan
6 november 2007, 00:58
je hebt ruis en ruis... als je echte ruis bedoelt als in hiss (witte ruis volgens mij) dan wordt dat niet veroorzaakt door je cab, misschien wel versterkt.

Rocketman
6 november 2007, 02:43
waarschijnlijk een kudde muggen

Fuhgawz
6 november 2007, 13:14
je hebt ruis en ruis... als je echte ruis bedoelt als in hiss (witte ruis volgens mij) dan wordt dat niet veroorzaakt door je cab, misschien wel versterkt.
1) Owkee, dus het is toch niet mogelijk dat een cab uit zichzelf zomaar gaat ruisen?
2) Maar is het gezien mijn situatie dan mogelijk dat een 4x12 kast de door de versterker veroorzaakte ruis meer versterkt dan een 1x12 kast?

Kim Wilson
6 november 2007, 13:20
1) Owkee, dus het is toch niet mogelijk dat een cab uit zichzelf zomaar gaat ruisen?
2) Maar is het gezien mijn situatie dan mogelijk dat een 4x12 kast de door de versterker veroorzaakte ruis meer versterkt dan een 1x12 kast?
Ja, dat kan. Ten eerste heb je 4 speakers ipv 1, ten tweede kunnen die speakers gevoeliger zijn dan die in de 1x12 kast.

Fuhgawz
6 november 2007, 13:29
Ooow owkee thanks, dan zal het dat waarschijnlijk zijn!! :rockon: