PDA

View Full Version : Epiphone verkoopwaarde? Met EMG's



Jay75
5 november 2007, 23:58
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/epiphone-les-paul-custom-emg81-midnight-ebony-limited-edition-p-12633.html


Ik wil mijn gitaar verkopen en nu wil iemand deze erop inruilen, lijkt me een beetje een metal gitaar en daar weet ik niks van, actieve elementen enzo, niet mijn ding.

OP zich wil ik dat ding best als inruil gitaar nemen, maar raak je zo'n Epiphone snel kwijt en wat zou ik als waarde moeten nemen?

Ik lees het wel weer!

interessander
6 november 2007, 00:01
Volgens mij raak je die wel weer kwijt, (of melden de potentiele kopers zich hier al...) maar het is niet toevallig die met de gebroken kop? Die stond een tijdje geleden op MP.

Lexvandoef
6 november 2007, 00:07
welke gitaar wil je er op inruilen? Je Deusenberg is sowieso meer waard als je het 1 op 1 doet.

Jay75
6 november 2007, 00:07
Gebroken kop?
Ik weet het niet, volgens mij is deze gewoon goed, die jongen zegt er niks over in ieder geval.

Er staat wel geen kop op de foto die hij me doorstuurt..hmmm

Wat denk je dat ie waard is dan? En snel weg ja?

Jay75
6 november 2007, 00:17
welke gitaar wil je er op inruilen? Je Deusenberg is sowieso meer waard als je het 1 op 1 doet.


HIJ wil juist zijn epiphone kwijt, uiteraard met bijbetalen, inderdaad voor de Duesenberg..( die als extra TV-JONES element in de brug heeft, dus duurder is dan normaal ) ;)

Lexvandoef
6 november 2007, 00:18
ik denk dat je er 2dehands rond de 500-550 voor kan vangen, mede door de EMG's. maar pin me er niet op vast. mijn epi had ik bv weer voor 255e.

Edit:
HIJ wil juist zijn epiphone kwijt, uiteraard met bijbetalen, inderdaad voor de Duesenberg..( die als extra TV-JONES element in de brug heeft, dus duurder is dan normaal ) ;)

Ja dat dacht ik al, daarom vroeg ik welke gitaar van jou je op die gitaar in wilde ruilen, maar het was een beetje ongelukkig geformuleerd.

Luke-wannabe
6 november 2007, 00:41
Ik zou t niet doen Jay!

BamBuFan1
6 november 2007, 00:44
Gebroken kop?
Ik weet het niet, volgens mij is deze gewoon goed, die jongen zegt er niks over in ieder geval.
Er staat wel geen kop op de foto die hij me doorstuurt..hmmm
Wat denk je dat ie waard is dan? En snel weg ja?

Voordat ik iets zou ruilen zou ik de gitaar in mijn handen gehad willen hebben. En foto's waar niet de hele gitaar op staat betekenen soms dat er iets met niet helemaal in orde is met het deel dat niet op de foto staat.

Snel weg, waarschijnlijk niet want voor de prijs die meestal voor zo'n 'hele speciale' en 'echt net zo goed als een Gibson' tweedehands Epi gevraagd wordt komt al een heel end in de richting van de prijs van een tweedehands Gibson... Ik weet wel dat een maat van me een hele tijd met zijn 'speciale' Epi met EMGs heeft lopen leuren...

Jay75
6 november 2007, 00:48
Ik zou t niet doen Jay!


Ik zou 'm zelf ook niet houden, maar misschien dat een metalmannetje 'm wil overnemen, stel voor 500 euro, dan kan ik de Epi en 500 euro vragen voor de Duesenberg.

Saf
6 november 2007, 07:41
let op met dit soort epi's. Zijn inderdaad meestal lastiger te verkopen tweedehands omdat je er nu net liefhebber van meot zijn. en meestal koopt een liefhebber toch liever de real deal. EEn goede bekende van mij heeft met zo'n soort epi (durf niet zeker te zegggen dat het dezelfde was) in ieder geval een hele tijd rond lopen zeulen. en hem uiteindelijk voor minder verkocht als wat hij gehoopt had.

Ik zou ook niet snel een gitaar inruilen op een gitaar die ik verkocht als ik hem niet zelf erbij zou willen hebben. Je meot dan altijd weer een gitaar zien te verkopen. Kun je beter proberen je eigen gitaar voor een goede prijs te zien verkopen. Ligt er natuurlijk wel maar net aan wat die gast je erbij wil betalen. Als het echt lucratief is zeker doen, maar als je er ana twijfeld niet doen.