PDA

View Full Version : Welk effectpedaal?



Eron
5 november 2007, 20:29
Momenteel ben ik druk op zoek naar een geschikt effectpedaal, die ik vooral voor wahwah wil gaan gebruiken (en wellicht nog wel wat meer verschillende effecten).
Heb een aantal verschillende opties momenteel op het oog (die ongeveer bij mijn persoonlijke voorkeuren zouden kunnen aansluiten; vooral rock-metal, van Red Hot Chili Peppers tot Sepultura etc);
- Zoom G1x
- Boss PW10
- Vox 847
- Dunlop Cry Baby
- Ibanez WD7

Zelf heb ik wel een redelijk goede indruk van de G1x, maar over die andere effectpedalen kan ik niet echt een oordeel vellen.
Ooit heb ik de PW10 weleens geprobeert; de sounds vond ik wel vrij goed, maar volgens mij speelde dat pedaal niet zo soepel (is alweer een tijdje terug namelijk).
Wie zou mij anders iets meer kunnen adviseren over één of meerdere van deze effectpedalen?

Henri H
5 november 2007, 22:10
Ik heb de Dunlop, "moeder" der Wah pedalen dacht ik?
Ben er dik tevreden mee; mega sterk maar geen ander effect erbij, alleen Wah dus.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden ook 's een Ibanez met een kunststof behuizing gehad. Welk type weet ik niet meer.
Dit pedaal had ook een boost functie die best goed klonk in combinatie met m'n Marshall JMP combo.
De wah deed het ook prima maar de kunststof behuizing begaf het toch na zo'n jaar of 3 van redelijk veel gebruik.
Volgens mij maakt Morley ook heel behoorlijke wah pedalen?!
De Vox wah's lees ik ook goeie verhalen over....

kassie
5 november 2007, 22:20
de ibanez wd7 vind ik een moddervette wah. Ik heb hem zelf ook en hij klinkt puur en natuurlijk. Je kunt hem op een automatische stand zetten zodat hij aangaat zodra je er op trapt. Er zit een veer in zodat je onderaan de sweep kan beginnen terwijl crybabys bovenaan beginnen omdat je de knop in moet drukken. Je kunt hem ook voetmatig inschakelen. Er zit een batterij in. Je kunt de wah volledig instellen. Heel subtiel tot heel over the top. Extra volume en distortion. Je kunt de weerstand van het draaimechanisme instellen. Hij is optisch zoals de morley wahs. En er zit een basfunctie op die de bastonen een vette sweep geeft. Je zult niet teleurgesteld worden als je deze wah koopt in iedergeval.

Eron
6 november 2007, 13:36
Leuk om te lezen over die Dunlop en Ibanez.
Ben verder nog wel erg benieuwd naar ervaringen met de Zoom G1x en de Boss PW-10.

Ibanez666
6 november 2007, 14:06
Ik heb een crybaby gehad, goed en mooi pedaal, maar die gaf niet zo veel sweep meer bij overdrive en al helemaal niet bij solo's in de hogere regionen.

Ik heb nu de Zakk Wylde van Dunlop en deze bevalt me prima. Hij is wel vooral geschikt voor het heftigere werk (zeggen ze en dat is ten dele ook zo), maar ik vind hem breder inzetbaar dan verwacht als je de reviews op harmony central leest

Dirk_Hendrik
8 november 2007, 09:27
Je bent je ervan bewust dat je nu op het randje van spam hangt??


Ga naar de muziekwinkel. Die heeft em te koop.....
Plaats een "gevraagd" advertentie op Marktplaats....

etc. etc.

Nitefly7
8 november 2007, 10:55
ja idd, beetje link...

on topic: de PW10 is 'n leuke wah, die qua Crybaby-sound heel goed 'n echte Crybaby na doet... De andere modellen zijn ook in orde, maar ik vermoed dat je maar 1 sound echt goed zult vinden... en dan kun je beter het origineel kopen.. (in 't geval van de GCB-95 is die vaak nog goedkoper ook!)

andere aanraders die rond de 100 euro zwerven zijn:
2ehands Dunlops, allemaal eigenlijk wel..
misschien 'n Vox wah
'n Ibanez 'weet niet welk model, maar Frusciante heeft 'm ook' als je'm kan vinden..
verder zijn Morley's ook erg degelijk, maar ik vind de sound niet zo fijn foor funk (beginrijm intendid)

mijn voorkeur gaat uit naar de GCB-95, 535q, 95-F ('crybaby classic') en 't Crybaby-model in de Pw10

Eron
8 november 2007, 16:57
Je bent je ervan bewust dat je nu op het randje van spam hangt??


Ga naar de muziekwinkel. Die heeft em te koop.....
Plaats een "gevraagd" advertentie op Marktplaats....

etc. etc.

Nou zeg; moet er gelijk zo op de vingers worden getikt. Zwaar overdreven dit.
Maar goed; ik ben er inmiddels al uit en ga hier verder niets meer plaatsen; de aardigheid is er bij mij snel af als er gelijk zo 'corrigerend' gereageert moet worden, ik hou hier gewoon niet van :stop:

M Kactus
8 november 2007, 17:18
Nou zeg; moet er gelijk zo op de vingers worden getikt. Zwaar overdreven dit.
Maar goed; ik ben er inmiddels al uit en ga hier verder niets meer plaatsen; de aardigheid is er bij mij snel af als er gelijk zo 'corrigerend' gereageert moet worden, ik hou hier gewoon niet van :stop:

Take it easy, je ging bijna (eigenlijk helemaal) in tegen de regels van het forum. Het is dan de job van een mod om je daarop te wijzen. Meer niet, hoor. Anders kon je nu niet meer reageren ;).

Eron
8 november 2007, 17:38
Take it easy, je ging bijna (eigenlijk helemaal) in tegen de regels van het forum. Het is dan de job van een mod om je daarop te wijzen. Meer niet, hoor. Anders kon je nu niet meer reageren ;).

Jaja; maar het was meer een onbewuste actie van me dat ik een 'te koop gevraagd' reactie had geplaatst.
Ik was me dus van geen kwaad bewust.
Heb er altijd wat moeite mee als er 'gedreigt' wordt met dergelijke straffen. Soms kan het wat regels betreft wat doorslaan en wordt je gedupeert alsof je een soort van kwade messias bent. Soms bij het onmenselijke af (zoals bannen etc).
Maar helaas kan dit ook gelden in het echte dagelijkse leven (zoals bekeuringen bij elke overtreding, bewust dan wel onbewust).

Dirk_Hendrik
8 november 2007, 18:57
Uhm,

Met welke straffen dreigde ik? Wat je kreeg was een vrij milde standaardreactie op een semi-spamvraag. In soortgelijke gevallen pas ik meestal ook de post aan.

Bottom line is dat je je op gegeven moment op dit forum hebt aangemeld (en van harte welkom bent) en daarbij ook hebt aangevinkt dat je de forumvoorwaarden gelezen hebt en daarmee accoord ging. Trek het je niet aan. dat deed ik ook niet. Als het je nog dwars zit ben je van harte welkom in m'n PM box ;)