PDA

View Full Version : Seymour Duncan Cool Rails™ for Strat SCR-1 Hou ik mijn rocksound?



GunMetalBlue
5 november 2007, 20:02
Ik ben op zoek naar een pup voor in mijn strat z’n bridgepositie. De bedoeling is om een scherpe metal sound te krijgen. Waar ik me zorgen om maak is dat ik met de huidige pickup in de brug, in combinatie met de middenpup een lekkere rocksound kan maken. Ik vrees dat als ik deze pup (http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/cutting-edge/hot_rails_for_s/) er in gooi, ik wel een lekkere metalsound krijg, maar m’n rocksound gedag mag wuiven.


In hoeverre klopt die verwachting volgens jullie? En geldt dat ook voor de andere Cutting Edges van Seymour Duncan (http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/cutting-edge/)?

… Zijn er nog andere merken pups die een uitkomst kunnen bieden voor dit probleem?




Alle raad is erg welkom, ik zie metal echt helemaal zitten en die metal gitaren vind ik er gewoon vaak te metal uitzien. Ik mag de muziek maar al dat zwarte... En ik hou gewoon zo van m'n Daisy ^^

http://i79.photobucket.com/albums/j160/GunMetalBlue1/IMG_1622.jpg

De witte is niet van mij! :D En zo'n gitaar zie ik niet echt zitten. Ik wil m'n Daisy laten metal'n!

Rocketman
5 november 2007, 20:20
Misschien combineren met zoeen:

http://www.angela.com/catalog/guitar-parts/FralinP-90DogEarSinglePickup.jpg

:rockon:

bass blom
5 november 2007, 20:46
P90 voor metal :o

ach, ja, als je er een mega gain amp bij hebt :D

GunMetalBlue
5 november 2007, 20:53
P90 voor metal :o

ach, ja, als je er een mega gain amp bij hebt :D

Zijn dit P-90's dan? zover ik weet zijn het gewoon mini-humbuckers? :p


Oh, dat...



Iemand een idee?

G.G.
5 november 2007, 20:53
Misschien combineren met zoeen:

http://www.angela.com/catalog/guitar-parts/FralinP-90DogEarSinglePickup.jpg

:rockon:

Ik heb een strat met P90. Klinkt heerlijk, maar geloof me... echt niet geschikt voor metal.

bass blom
5 november 2007, 20:59
Ik heb een strat met P90. Klinkt heerlijk, maar geloof me... echt niet geschikt voor metal.

mwah.. mijn SG met P90's
gister stuk staan raggen ermee, gain van TSL op 5.5 kan nog veel meer dus :D
en wat doet het dan op een recto of 5150 oid?

GunMetalBlue
5 november 2007, 21:02
M'n amp kan best extreem... [shoot me for what's coming]

Ik heb een SpiderII, en die dingen draaien flink wat gain... Maar zet ze niet op oorhoogte want dan hoor je dat het... iets raar is. Maar op de vloer is ie lekker (bij mij)

edit: oh wacht, dat zie je op de foto :D

orreltak
5 november 2007, 21:22
heb een hotrails inmijn brug maar die is ideaal voor scheur.ook rock maar wel even een beetje je ampsetting toepassen.
die cool rails heb ik trouwens in mijn neck.
goeie combinatie.

GunMetalBlue
5 november 2007, 21:39
Waarop slaat 'goeie combinatie' specifiek? Gewoon strat + hotrail in de brug + coolrails bij de neck?

Rocketman
5 november 2007, 21:49
Ik bedoelde eigenlijk ter compensatie he die P90...... voor de rocksound. :blast:

orreltak
5 november 2007, 22:17
Waarop slaat 'goeie combinatie' specifiek? Gewoon strat + hotrail in de brug + coolrails bij de neck?

eh ja..........

duckman
5 november 2007, 22:35
metal sound is een ruim begrip, maar ik heb een SD hotrail in mijn strat en da's instant Iron maiden met een marshall amp.

In mijn andere strat een SD lil 59, die is wat warmer, maar heeft ook genoeg punch.

Wat voor sound zoek je?

GunMetalBlue
5 november 2007, 22:57
Ik vind de sound van Metallica op de cd Kill'em All lekker. Hoe de gitaar daar snijdt bij seek&destroy is eigenlijk wat ik zoek.

duckman
7 november 2007, 10:08
ik ken de coolrail niet, maar dan zou ik gaan voor de SD hotrail.
Deze heeft de meest aggresieve sound die ik ken uit een SC format HB.
Die zal wel in de buurt komen van die sound.

Maar mooi clean haal je dan niet meer uit deze pickup ...

Renin
7 november 2007, 13:40
Check ook even de site van Seymour Duncan voor soundclips

Ik heb zelf een Highway-1 waar ik een custom humbucker van seymour duncan (SH 4 of 5 meen ik) in heb laten zetten. Ik had wel een andere slagplaat nodig i.v.m. de humbuckerbreedte.

Standje 4 van de pick-up selecter is nutteloos geworden (het standje brug element en midden element) en klinkt nergens meer naar (wat ik overigens geen probleem vind). Check dat dus goed af!

De sound is precies wat Seymour D erover vertelt. Er staan op de site balkjes wat betreft bas, mid en treble van de elementen. Het is veel vetter en donkerder dan dat p.o.s. (piece of s...) brug-elementje van Fender. De output is veel groter.

GunMetalBlue
7 november 2007, 14:01
Check ook even de site van Seymour Duncan voor soundclips

Ik heb zelf een Highway-1 waar ik een custom humbucker van seymour duncan (SH 4 of 5 meen ik) in heb laten zetten. Ik had wel een andere slagplaat nodig i.v.m. de humbuckerbreedte.

Standje 4 van de pick-up selecter is nutteloos geworden (het standje brug element en midden element) en klinkt nergens meer naar (wat ik overigens geen probleem vind). Check dat dus goed af!

De sound is precies wat Seymour D erover vertelt. Er staan op de site balkjes wat betreft bas, mid en treble van de elementen. Het is veel vetter en donkerder dan dat p.o.s. (piece of s...) brug-elementje van Fender. De output is veel groter.

Dat is dus wat ik niet horen wou! Maar ik was er al bang voor. Ik ben van plan om volgend jaar (ik wil m'n spaarrekening toch wel wát verhogen met m'n vakantiejob) een degelijke tweedehands squier ofzo te kopen, en daar een lekkere heftige HB in te gooien. Ik ga zeker even luisteren naar die soundclips!

Bedankt :)