PDA

View Full Version : Vreemd audacity probleem



G.G.
5 november 2007, 19:29
Ik heb hier iets heel vreemds. Misschien dat de andere audacitygebruikers een oplossing weten.

Iedere keer als ik een extra spoor opneem zit er een vertraging in:

Iedere maat een nieuw spoor:
http://www.esnips.com/web/audacityprobleem/

G.G.
11 november 2007, 10:32
**schopje**

MjS
11 november 2007, 20:27
Op mijn oude computer wel eens zo'n probleem gehad. Dat kwam dan voor bij meerdere sporen en als er veel andere programma's liepen. Het kost Audacity volgens mij nogal wat CPU om af te spelen en latency correctie staat daar nog in de kinderschoenen, dus hoe meer tracks hoe hoger de latency per nieuwe track... tenminste, die indruk kreeg ik.

G.G.
13 november 2007, 19:41
Op mijn oude computer wel eens zo'n probleem gehad. Dat kwam dan voor bij meerdere sporen en als er veel andere programma's liepen. Het kost Audacity volgens mij nogal wat CPU om af te spelen en latency correctie staat daar nog in de kinderschoenen, dus hoe meer tracks hoe hoger de latency per nieuwe track... tenminste, die indruk kreeg ik.

Oke, maar ik heb weinig aan staan terwijl ik dat prog. gebruik. Ik gooi hem wel van de pc af, en instaleer hem opnieuw. Misschien dat dat werkt.

Makor1966
13 november 2007, 19:53
Had ook vertraging met maken opnames via Audacity met laptop
bleek dat ik de minijack in de hoofdtelefoon-uitgang stopte :chicken:
(daar waren er 2 van blijkbaar) dus dan pakte de laptop automatisch de ingebouwde mic.
Na een paar printscreens, wat goede hulp, en de gebruiksaanwijzing van de laptop ging er een lichtje branden :D