PDA

View Full Version : Hit so hard (cover) - LBBB



Bouke
5 november 2007, 17:17
Oi,

Ik heb een nieuwe live mp3 online gezet. Is een cover van 'Hit So Hard' van Jon Amor (http://www.jonamor.com). We spelen het nummer al een tijdje met de band (Low Budget Blue Band) maar ik heb er nu pas een aardige opname van (lang nummer dus er kan veel mis :D). Nog niet helemaal foutloos, maar deze is wel oke. De solo vanaf 4.05 is wat lang want ik liep solerend de volle zaal (ehhhrm... laadruim van een schip) door en het duurde even voor ik weer terug was bij het podium om het teken 'volgas' te geven aan de band. Onderweg al solerend nog een gehaktbal aangeboden gekregen. Ga je niet beter van soleren hehehe. Net op tijd terug op podium voordat ik weer moest zingen :p

Hit So Hard (http://www.lbbb.nl/music/LBBB_Hit-so-hard_Groningen.mp3) (mp3)

Opgenomen met mijn nieuwe Zoom H2 Handy Recorder (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/14377.html) (aan het plafond boven het podium getaped :D ). Beetje EQ (wat laag en hoog erbij) achteraf, verder niets mee gedaan.

Groet,

Bouke

bass blom
5 november 2007, 17:22
zo, dat klinkt lekker zeg met zo'n simpel opneem dinkie :P

bass blom
5 november 2007, 17:26
hmm, verderop gaat het toch ineens smerig over zijn nek.
die gehaktbal? :D

DeiDRagonas
5 november 2007, 17:26
Klinkt niet gek inderdaad.
Zeker goed genoeg voor repetities en proefopnames e.d.

Wel vind ik de mix op deze opname erg slecht (logisch natuurlijk!):
Teveel gitaar, zang te zacht.. en toetsen veel te zacht.

Wel weer lekker gespeeld, maar ben ook niet anders gewend van je.

grt Roy.

hendrix2
5 november 2007, 17:45
Een van de beste mooiste dingen die ik hier op het forum al gehoord heb!
Ik heb het al eens gezegd, maar ik vind jullie fantastisch.

Je had hier ook een filmpje van "I just got to know" gepost, dacht ik, die vond ik ook al zo fantastisch.

Meer van dat!!!!!!

Bouke
5 november 2007, 17:57
Thanks heren!

In recording staat een topic over het apparaatje en de instellingen. Dat over z'n nek klopt en was geheel mijn fout (te hoog opname niveau).

Gr.

Bouke

The Lo Lands
5 november 2007, 18:36
Klinkt inderdaad lekker puur en minimalistisch waar ik persoonlijk wel van hou! Toppie gedaan!

Jeroen Petrucci
5 november 2007, 19:04
Geweldig, heerlijk om naar te luisteren!

Ibanez666
5 november 2007, 19:39
Ik hou niet van blues, maar herken goede muziek en vooral gitaarsound wel, toppie!

'66 special
5 november 2007, 20:39
Klinkt goed :cheerup:

nopster
6 november 2007, 17:18
Klink goed! Lekker laidback en een sfeervol geheel. Leuke drive hebben jullie. Je tone vind ik zoals altijd heel mooi. ;)

Arts
6 november 2007, 18:29
hee

leuk apparaatje , klinkt goed ;)

en je tone vind ik egt super mooi;)

Azrael
6 november 2007, 18:38
Hij moest even spugen maar anders dan dat hartstikke leuk! 't Heeft een goede live feel en lijkt me prima bruikbaar als simpel opnameapparaat. Zoiets zou voor mij wel handig zijn om even snel ideeën in op te nemen.

Even los daarvan! Leuke band, lekkere zang, goed rauw. Niet mijn muziekstijl om dagelijks te luisteren (ben wat blues moe) maar desondanks echt klasse! :cheerup:

meul
15 november 2007, 13:51
Tof bouk!, vind dit nummer persoonlijk leuker dan bloody.
Goed gespeeld en gezongen weer. overigens doet de zang in de coupletten me heel erg aan W Planteijdt denken zoals ook hij dit soort dingen vaak zong.

gr,
Jan

new deep
15 november 2007, 17:51
petje af, lekkere feel!

stevie_vp
16 november 2007, 01:34
Lekker geluidje hoor. Mooie feel in de solos lekker minimalistisch (zoals t hoort)
Jammer dat de bas flink links in de mix zit. (misschien kan je de outp. van n hpf kopieeren en rechts bijvoegen? Leid wel n beetje af... Volgende keer iets zachter afstellen hehe!
succes!
/
s

Bouke
22 november 2007, 11:13
Eey, weer nieuwe reacties, tof!

Dank u allen!

Groet,

Bouke

PS Sjako! rulez!!

JvD.
22 november 2007, 13:19
Wel vind ik de mix op deze opname erg slecht (logisch natuurlijk!):
Teveel gitaar, zang te zacht.. en toetsen veel te zacht.


helemaal niet mee eens, 't klink super natuurlijk!

Dude
6 december 2008, 11:49
Even een oud topic omhoog trappen, ik was op zoek naar ervaringen rond portable recorders en kwam zo hier.

wat een waanzinnig lekkere sound heb je bouke, wat voor gitaar/amp staat hier zo lekker te scheuren ?

Bouke
7 december 2008, 02:46
Hahahaaaa Dude! Grappig dat je deze weer omhoog haalt :D

Gieter: Tele (bouwpakketje)
Bakkie: Red Snapper
Amp: Fender Super Reverb '74 Sf (Bf-mods)

Groets,

B

Lycon
7 december 2008, 12:32
Gaaf nummer hoor.....:rockon: klinkt echt lekker.

Dude
7 december 2008, 22:58
respect hoor bouke, onwijs allemaal !

Riky
10 december 2008, 11:21
man deze heb ik nooit gehoord terwijl ik toch altijd redelijk veel hier rondkijk, maar wat een idioot vet nummer zeg! Echt super!!! Dit vind ik echt lekkere blues!

Prima opgenomen ook!