PDA

View Full Version : valve junior op sterven na dood..?



jimihattricks
5 november 2007, 15:05
hey, mijn epiphone valve jr. (die ik nu ongeveer een dik half jaar heb schat ik zo) begon gisteren raar te doen...;

het volume nam opeens drastisch af (wel geleidelijk), ik heb toen de amp uit- en weer aangezet en toen waren de volumelevels weer terug maar na een tijdje spelen trokken ze weer geleidelijk weg..

ook hoorde ik toen een soort van ritmisch tikkend geluid uit de speaker komen (terwijl ik niet speelde en geen effecten aan had staan)..

ik heb m toen maar weer uitgezet

weet iemand wat dit kan zijn? (is dit een 'ga es nieuwe buizen kopen' verschijnsel of is er iets anders aan de hand?)

tnx!

Kaboemba
5 november 2007, 20:15
Hal jaar oud ? d'r zit toch gewoon garantie op.

Ibanez666
5 november 2007, 20:37
Hal jaar oud ? d'r zit toch gewoon garantie op.

Hij heeft hem een half jaar, kan ook tweede hands gekocht zijn

jimihattricks
6 november 2007, 09:20
hijs nieuw, ik zal ook terug gaan naar de winkel hoor, dit mag natuurlijk niet.. heb er overigens geen slapeloze nachten van, maar vroeg me gewoon af wat t dan kon zijn?

TimmU
6 november 2007, 10:28
kapot buisje lijkt me!

jimihattricks
6 november 2007, 11:01
ok dat valt wel mee.. laat ik meteen ff die rammelende speaker vastzetten :)

als t dan toch een defect buisje is; iemand ideeen voor replacements?

er zit nu 1x een 12ax7 en 1x een EL84 in dacht ik..

ik denk zelf aan een 6L6 ipv de EL84, omdat veel fenders die ik mooi vind klinken ook op 6L6s draaien; ik zou graag willen dat de amp iets meer sprankel heeft en wat meer 'fender'ish klinkt..
(heeft uiteraard ook met de speaker te maken, maar ik kan wsl een goeie deal krijgen mbt buisjes in de shop waar ik m laat fixen - net gebeld -, dus laat ik daar beginnen)

maar misschien heb ik dan weer teveel headroom, want ik vind dat ding voor thuis nu al loeihard voordattie begint te oversturen..

nog mensen hier met tube mod tips voor de Epi?

Jimwoud
6 november 2007, 13:12
ok dat valt wel mee.. laat ik meteen ff die rammelende speaker vastzetten :)

als t dan toch een defect buisje is; iemand ideeen voor replacements?

er zit nu 1x een 12ax7 en 1x een EL84 in dacht ik..

ik denk zelf aan een 6L6 ipv de EL84, omdat veel fenders die ik mooi vind klinken ook op 6L6s draaien; ik zou graag willen dat de amp iets meer sprankel heeft en wat meer 'fender'ish klinkt..
(heeft uiteraard ook met de speaker te maken, maar ik kan wsl een goeie deal krijgen mbt buisjes in de shop waar ik m laat fixen - net gebeld -, dus laat ik daar beginnen)

maar misschien heb ik dan weer teveel headroom, want ik vind dat ding voor thuis nu al loeihard voordattie begint te oversturen..

nog mensen hier met tube mod tips voor de Epi?
Hey,

Je kunt er volgens mij niet zomaar een 6L6 in zetten, dan moet er behoorlijk wat veranderen, circuitgewijs, lijkt mij. Ik zou er gewoon JJ buizen in doen, die schijnen wel goed ermee te werken.

Er was trouwens een topic over de verschillende mods, om hem meer fender of marshall te laten klinken, maar kon ik zo 123 niet vinden.

succes

jimihattricks
6 november 2007, 13:44
oops, ja had beter ff kunnen zoeken (zeker als ik iedereen verwijt dat ze de zoekfunctie niet gebruiken :seriousf: ), maar ben er idd al achter dat je er niet zomaar een 6L6 in kunt gooien.. dat van die JJs had ik ook al gelezen op Harmony Central.. bedankt!

nathandan
14 november 2007, 21:10
kan het niet zijn dat je je gsm in je zak had toen ja gitaar was aant spelen en toen je ophoude met spelen een getik kwam als dat zo is komt dat door je gsm die signalen door stuur naar ja gitaar en zo naar je versterker ik heb dit ook met mijn gitaar en versterker.

Eko
15 november 2007, 07:51
Buizen vallen bij de meeste merken niet onder garantie. Houdt dus rekening met de rekening! Buizen kosten geld , en goede buizen zoals NOS ( New Old Stock) kunnen echt duur zijn. Vraag dus eerst even wat er mogelijk is en wat het gaat kosten. Elk type buis heeft z`n eigen spanningsniveau waar hij op werkt. Dit moet dus worden ingeregeld op je versterker. Laten werken betekent manuren > ergo geld.