PDA

View Full Version : Akoestische studie gitaar. HELP!



Gothicmetalguy
29 november 2001, 16:20
Ik wil elektrish gitaar spelen maar aangezien ik geen geld heb en geen zin heb om 5 maanden te wachten wil ik ff akostisch. Wat is het beste voor een beginner. Ik wil een gitaar waar niet speciaal een supersound in moet zitten maar ik moet wel erop kunnen leren spelen. Ik wil niet duurder dan 150,-
Wie heeft een idee?

Ibanez
29 november 2001, 16:58
Motion TC 901
Een uitstekende klassieke gitaar voor een echte instapprijs. De body is van agathis, de hals van mahonie en het bovenblad is van gelamineerd dennenhout.
Prijs: f.159,-
(gequote van http://www.feedback.nl )

Ibanez
29 november 2001, 16:59
tis wel een tientje duurder maar ik hoop dat je dat erg nog wel bij kan betalen. :grin:

Gothicmetalguy
29 november 2001, 17:00
Kan ik die ook linkhandig spelen? Of kan ik de snaren omwisselen?
(Ik ben dus een lefty)
En wil vooral Nirvana spelen and stuff like that.

Gothicmetalguy
29 november 2001, 17:02
LOL +))
Een beetje bedelen en acracadabra een tientje!!! =)

anoniem
30 november 2001, 11:23
Links? Iedereen kan rechts spelen, zolang je het je maar vanaf het begin af aan aanleert.
Enne, over die gitaar: ik weet zeker dat je er spijt van krijgt om nu een goedkoop ding te kopen. Doe het liever in een keer goed en go semiaccoustisch.

anoniem
30 november 2001, 20:27
Inderdaad, ik zou een 2de handsje kopen voor een paar honderd gulden meer. Heb je ineens een goede gitaar, want als je op een goedkope kutgitaar begint en hij klinkt niet en speelt niet lekker, heb je gelijk geen zin meer om te spelen. Trouwens als je linkshandig bent is het volgens mij veel makkelijker om rechtshandig te spelen, daar je een veel betere controle hebt en veel leniger bent met de vingers van je linker hand dan je rechterhand. Dit is handig voor het pakken van akkoorden en spelen van solo's.

Eko
2 december 2001, 10:35
Niemand leert heel snel gitaar spelen.Ook niet even op een acoustische i.p.v. een electrische.
De enige manier is net als alle anderen:
van nul af aan beginnen en zweten.Spelen tot je er gek van wordt.Blaren kweken op je vingers en kramp krijgen in alles wat protesteert tegen het gebruik.
Als je het er voor over hebt kun je in een redelijk tempo leren spelen.
Eigenlijk is het ook wel een leuke periode die je gewoon moet door moet. Ineens krijg je door dat sommige artiesten altijd simpel spelen en anderen prachtige nieuwe dingen uitproberen.
Over de kwaliteit van de gitaar nog even dit:
er zijn wereldberoemde bluesgitaristen begonnen op brandhout gitaren. Alleen ze zetten wel door en wilde kosten wat het kost spelen.Echte classics zijn ook zo ontstaan dus niet afhankelijk van een type gitaar.
Verwacht echter niet metal of iets anders zwaars te kunnen spelen op een acoustisch triplex.
Veel plezier,
Martin.

anoniem
6 december 2001, 09:45
Hihi, die periode is alleen achteraf grappig.
Zeg, hoe lang doen jullie hier over het zeer redelijk tot correct beheersen van alle akkoorden? Nou ja, alle, dat is natuurlijk onbegonnen werk, maar laat ik zeggen alle 5's, 7's een paar negens en sus(2 en 4) en natuurlijk iedere mineur en majeur klank?

Ik zelf heb het voor elkaar gekregen in een half jaar en daar ben ik nog altijd best trots op. Stemmen op gehoor lukte al na een maand of drie geloof ik!