PDA

View Full Version : POD 2.0 Line6 geeft veel ruis



Bottleneck
5 november 2007, 00:37
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de POD 2.0 van Line6? Ik heb 'm nu een maandje in gebruik, maar merk dat er aardig wat ruis uitkomt. De "noisegate" onderdrukt maar een klein beetje. Als ik de plug van mijn kabel aanraak dan is de ruis verdwenen. Erg irritant.

Cheetoria
5 november 2007, 01:16
misschien moet je die plug dan s in je gitaar steken?

ExRxIxC
5 november 2007, 10:08
klinkt alsof je een geaard stopcontact nodig hebt?

Bottleneck
5 november 2007, 11:21
misschien moet je die plug dan s in je gitaar steken?

De plug zit dan al in mijn gitaar... ;)




klinkt alsof je een geaard stopcontact nodig hebt?

Aan de adapter van de POD zit geen geaarde stekker. Ik steek deze altijd wel in een geaard stopcontact.

glennshred
5 november 2007, 13:25
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de POD 2.0 van Line6? Ik heb 'm nu een maandje in gebruik, maar merk dat er aardig wat ruis uitkomt. De "noisegate" onderdrukt maar een klein beetje. Als ik de plug van mijn kabel aanraak dan is de ruis verdwenen. Erg irritant.


hmm misschien kabel die aan het verslijten is, experimenteer is met
verschillende snoeren.. of check je volumelevels!

waar is je pod 2.0 precies op aangesloten?

Riky
5 november 2007, 14:47
De plug zit dan al in mijn gitaar... ;)





Aan de adapter van de POD zit geen geaarde stekker. Ik steek deze altijd wel in een geaard stopcontact.

denk dat je pod geaard is via je versterker... Ik heb ook altijd problemen met kleine ruis... dit komt omdat ik radio, pc, tv, mobiel in mn kamer heb... andere apparaten kunnen ruis veroorzaken...

DeiDRagonas
5 november 2007, 15:29
Het aarden van je Pod is niet nodig idd... Kijk maar eens naar de stekker die aan de adapter zit, dat is een plug zonder aarde. Het is daarentegen wel van belang dat je je versterker aard. Een andere mogelijkheid is inderdaad een defect ergens. Kabels, gitaarinput, Pod, etc etc... Want een Pod hoort dus niet te ruisen!

edit: OH, dat van die ongeaarde stekker had je zelf al gezien lees ik net.. oops..

Grt Roy.

Maroon
5 november 2007, 15:34
hang eens een koptelefoon aan je pod 2.0 Als hij dan niet dergelijke ruis geeft. Dan weet je dat het in je versterker zit. Gewoon een kwestie van logisch nadenken en reduceren van mogelijkheden.

marter544
5 november 2007, 16:18
Ligt et niet aan je gitaar? Is de elektronica in je gitaar wel geaard aan de brug?

Bottleneck
6 november 2007, 00:04
hmm misschien kabel die aan het verslijten is, experimenteer is met

Om die mogelijkheid uit te sluiten heb ik mijn kabels inmiddels vervangen. In eerste instantie leek het probleem opgelost maar ik heb gemerkt dat die ruis weer erger is geworden.


hang eens een koptelefoon aan je pod 2.0 Als hij dan niet dergelijke ruis geeft. Dan weet je dat het in je versterker zit.

Meestal speel ik met koptelefoon, juist dan is die ruis goed hoorbaar.


Ligt et niet aan je gitaar? Is de elektronica in je gitaar wel geaard aan de brug?

Dat is een mogelijkheid. Hoe kan ik dat controleren?

Ik denk dat er inderdaad een probleem is met het aarden van de elekronica. Als ik de snaren aanraak of de pluggen van de kabels dan verdwijnt die ruis. Dus ruis veroorzaakt door apparaten in de omgeving lijkt mij niet van toepassing.

Daemon
6 november 2007, 01:19
Dat is een mogelijkheid. Hoe kan ik dat controleren?

Andere gitaar inpluggen en kijken of de ruis er dan nog is ;)

rocker_71
6 november 2007, 12:26
Speel je bij je computer? Die oude beeldschermen geven ook nogal wat straling wat ruis kan veroorzaken. Was voor mij reden om een flatscreen te scoren.

Bottleneck
7 november 2007, 23:00
Speel je bij je computer? Die oude beeldschermen geven ook nogal wat straling wat ruis kan veroorzaken. Was voor mij reden om een flatscreen te scoren.

ja, een flatscreen heb ik ook, wil nooit meer wat anders :)