PDA

View Full Version : gezeur met frets (of: LP 'gratis' op te halen)



Orpheo
4 november 2007, 22:23
ik zit met een probleem van een van mijn chinese LP's. ik heb 'm pas vandaag afgemaakt, dus nu pas is dat probleem tevoorschijn gekomen.

als ik op de G snaar de 6e fret indruk, klinkt ie als de 7e. Druk ik echter harder, dan klinkt ie WEL als de 6e. Waar zou dat aan kunnen liggen? en hoe is dat op te lossen? als het een fretjob is, dan mogen mensen mij PM'en, en mogen ze 'm ophalen voor een appel en een ei (denk aan het bedrag van 1 krat bier en 1 fles whisky).

Rinze
4 november 2007, 22:30
Heb je de gitaar afgesteld, relief en snaarhoogte ok? Ik neem aan van wel. Het is raar dat wanneer je harder drukt het wel goed gaat. Heb je al tegen het licht van een lamp in langs de frets gekeken, dan zie je aan de reflekties gauw of er een probleem is. Als de hals niet gedraaid is dan is het waarschijnlijk een lokaal probleempje met de frets, dit zou meestal met wat lijmtrucs en/of vlakwerk te verhelpen zijn.

bass blom
4 november 2007, 22:32
die 7e fret is dan denk ik duidelijk te hoog ja.

bass blom
4 november 2007, 22:33
ik zit met een probleem van een van mijn chinese LP's. ik heb 'm pas vandaag afgemaakt, dus nu pas is dat probleem tevoorschijn gekomen.

als ik op de G snaar de 6e fret indruk, klinkt ie als de 7e. Druk ik echter harder, dan klinkt ie WEL als de 6e. Waar zou dat aan kunnen liggen? en hoe is dat op te lossen? als het een fretjob is, dan mogen mensen mij PM'en, en mogen ze 'm ophalen voor een appel en een ei (denk aan het bedrag van 1 krat bier en 1 fles whisky).

verkocht, neem je m mee naar almere? :D

Orpheo
4 november 2007, 22:46
verkocht, neem je m mee naar almere? :D

ja hoor. ik ga nog even wat proberen....

kassie
5 november 2007, 10:24
fretjes even vlakken en opnieuw kronen. Het zou eraan kunnen liggen dat je frets te vlak zijn. Als je de snaar hard indrukt komt hij wat hoger te staan, en ietsje strakker. zodat de 7e fret hem niet meer oppikt. De snaar komt waarschijnlijk teveel in aanraking met de linkerkant van de fret. (dus als je de gitaar om hebt hangen, dan komt het ligt het raakpunt van de snaar op de fret niet helemaal in het midden van de fret maar ietsje naar links richting de stemkop.) Eventje vlakken en opnieuw kronen zou voldoende moeten zijn.

Orpheo
5 november 2007, 16:17
gitaarprobleem is al opgelost. hij word overgenomen door iemand (die als vanzelf weet van de mankementen)voor een appel en een ei, en dan gaat hij 'm zelf op (laten?) knappen.

bass blom
5 november 2007, 16:45
ik moet het een tijdje zonder whisky doen :D

nevyn292
5 november 2007, 18:10
he jammer zeg, was dat die custom met die rare inleg van seller 887 of niet?

Rinze
5 november 2007, 18:44
Ik bied twee appels en twee eieren.

bass blom
5 november 2007, 19:10
Ik bied twee appels en twee eieren.

opsoute jij :sneaky:

Rinze
5 november 2007, 19:45
opsoute jij :sneaky:

Armoedzaaier...tss.

oknarb180
6 november 2007, 12:37
Hey,

Volgens mij is dit toppic afgehandeld.
Kan er een slotje op!

vr.gr.

Branko

Rinze
6 november 2007, 12:44
Hey,

Volgens mij is dit toppic afgehandeld.
Kan er een slotje op!

vr.gr.

Branko

Een slotje heeft alleen zin als in het topic nog gepost wordt. Tot jij met een verzoek om een slotje kwam was dat niet het geval. Dus... :roll:

bass blom
6 november 2007, 15:35
het is afgehandeld ja

http://www.hetgelegevaar.nl/gibson-2xgibsun.jpg

http://www.hetgelegevaar.nl/slotjegraag.jpg