PDA

View Full Version : Erg veel bas in E en A snaar



Paulio
4 november 2007, 20:52
Eej, de laatste tijd valt mij op dat als ik op mijn les paul de neck pick-up gebruik de lage E en de A erg dof/bassig klinken, weet iemand de oorzaak hiervan?

hassent
4 november 2007, 20:57
Draai de baskant van je pickup eens wat omlaag. Wordt het dan beter?

thekid
4 november 2007, 21:00
paulio ik heb dit probleem ook bij mij is het gekomen na het switchen van snaren

Paulio
4 november 2007, 21:07
Draai de baskant van je pickup eens wat omlaag. Wordt het dan beter?

Ja, daar dacht ik zelf ook al aan, maar dat was het niet..

Paulio
4 november 2007, 21:16
paulio ik heb dit probleem ook bij mij is het gekomen na het switchen van snaren

Dit zou wel is bij ook zo het geval kunnen zijn, heb vorige week nieuwe snaren eropgezet. Dit keer Roto's terwijl ik normaal altijd Ernie Balls gebruik...
Ik ga ze alleen niet meteen vervangen, dat zou zonde zijn als dat niet het probleem is, maar ik twijfel wel een beetje of dit de oorzaak is aangezien mijn brugelement dit veel minder/niet heeft.

marter544
4 november 2007, 21:43
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Les Paul = bassig, nek pup = warm, donker en veel laag, lage E en A = dikke lage snaren. Draai eens gewoon wat laag weg op je versterker.. En anders, miss toch weer terug naar ernie ball.

thekid
4 november 2007, 22:05
Ik heb er ernie's op zitten super slinky.

maar ik heb het ook heb al met de hoogte van de pups zitten spelen maar is het toch niet helemaal.

de bas staat al redelijk laag licht het dan aan de versterker een marshall tsl 601.

ik weet het allemaal niet meer

Paulio
5 november 2007, 22:22
Laag wegdraaien, helpt maar een klein beetje. Iemand nog andere suggesties? Volgende keer ga ik sowieso gewoon weer terug naar Ernie Balls

Eko
5 november 2007, 23:00
Is de verhouding in de snarenset anders dan je oude set? Een set kun je bv in verschillende opbouw krijgen. bv met dunnere bassnaren of met juist dikkere. Een set .011-.049 klinkt anders dan .011-.052. Door meer materiaal in de dikkere snaren wordt je magneet meer getriggerd en krijg je dus meer (bas)toon.

Paulio
7 november 2007, 18:12
nope, die is gewoon het zelfde..

pol
7 november 2007, 23:49
stock les paul pickups zijn nu wel iets aan de modderige kant.

wat kan helpen is de toneregeling van je neckpickup uit je gitaar halen, ik doe dit bij al mijn gitaren, maakt het geluid nets iets opener/helderder + ik zette mijn tonepots toch altijd op 10, dan kun je ze er beter tussenuit halen.