PDA

View Full Version : Kryptonite !?



patco
4 november 2007, 20:36
goededag,

ik ben patrick uit amsterdam. ik kijk al een tijdje op dit forum maar heb niet mijn vraag kunnen beantwoorden, vandaar dat ik maar een postje post;)

Ik heb na 3 jaar weer mijn gitaar afgestoft en wil het liedje van 3 doors down - kryptonite, lekker kunnen spelen..

Mijn gear :P: fender squier tele met een klein Crate versterkertje(crate gx-15).
het nummer kan ik al spelen alleen kan ik de goede sound niet vinden.. op mijn versterker kan ik wel wat distortion enzo krijgen maar niet erg veel. Ik heb nu de Digitech Hot head erbij gekocht maar de distortion word er niet beter op. wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik gebruikte de hot head zonder adapter maar met batterij dat mischien het probleem of had ik teveel van de hot head verwacht?? het komt namelijk nog lang niet in de buurt met de sound van het liedje

Mischien iemand die het liedje ook speelt en mij kan vertellen wat het meest bij de sound van kryptonite in de buurt komt??

http://nl.youtube.com/watch?v=F_qPAo6oIMw

Bart_Blueprint
4 november 2007, 20:39
Allereerst is het nummer van 3 (!!) ofwel Three Doors Down en niet 2...
Daarnaast; heb je niet eerst dat pedaal getest voordat je hem gekocht hebt? In dat geval heb je er te veel van verwacht.

Je wilt graag dat geluid krijgen. Bedenk je dan wel dat de mensen van 3DD op professionele apparatuur spelen, die jij NIET hebt en je dus tevreden moet zijn met een ruwe benadering van de sound die jij uit je gear krijgt.

En welkom btw...

Edit: je hebt het al aangepast, goed bezig...

Lexvandoef
4 november 2007, 20:40
Ik denk dat het probleem bij je amp licht, dat is gewoon een kleine low budget versterker. Daar krijg je nu eenmaal geen goeie distortion uit. Ik zou het zoeken in een andere versterker.

YannickH
4 november 2007, 20:42
met je 15watt krijg je dat geluid nooit.je moet de goede effectpedalen hebben juiste pickups enzo...

patco
4 november 2007, 20:48
2 doors down was een typfoutje de 2 en 3 zitten nou eenmaal naast elkaar..

anyway..

ik heb inderdaad het pedaaltje niet getest.. mischien dom, maar omdat ik op dit forum veel over de hot head had gelezen leek mij dit de makkelijke oplossing. wat ik hieruit opmaak is dat mijn amp gewoon niet zo denderend is en daarom de hot head ook niet optimaal presteerd??

iemand versterker tips waarmee ik een beetje in de buurt van hun sound zal komen??

edit: ik ben op het gebied van gear een beginner de 15 stond dus voor 15 watt.. haha

G.G.
4 november 2007, 20:49
met je 15watt krijg je dat geluid nooit.je moet de goede effectpedalen hebben juiste pickups enzo...

Huh... lekker duidelijke info zo. Ik weet het ook niet hoor, maar dit draagt ook weinig bij aan het hele verhaal.

Het heeft in ieder geval niet heel veel met wattage te maken.

Ga eens googlen op wat voor materiaal en effecten die gasten precies gebruiken. Als je weet wat ze gebruiken is het meestal wel te benaderen. Soms wil een simpel multieffect van bijv. Zoom al redelijk helpen.

Bart_Blueprint
4 november 2007, 20:49
Je pedaal zo afstellen dat je een voor jouzelf lekker klinkende distortion hebt en daarmee gewoon dat nummer gaan spelen. Met je huidige gear zul je waarschijnlijk niet echt in de buurt komen.

Wiellem
4 november 2007, 20:50
Dubbel geplaatst :(

Wiellem
4 november 2007, 20:51
Ligt idd aan de versterker, de versterker is gewoon niet goed genoeg om het geluid van je hot head te laten horen.

En ik denk dat je met een Roland Cube al een stuk dichterbij komt, die heeft namelijk een hoop verschillend standen waarbij er vast wel een mooie zit. Mijn Cube vind ik bij het nummer Kryptonite altijd wel tof klinken :)

patco
4 november 2007, 20:55
bedankt allemaal voor de reply's de knoop is doorgehakt en gaat op zoek naar een goede versterker.. ook zal ik even goed googlen en op dit forum kijken wat multi's en cube's zijn haha;) komt helemaal goed tnx!

patco
4 november 2007, 21:51
Zit er trouwens nog verschil in het voeden van de Hot Head, met een batterij of met een adapter??

Rormo
4 november 2007, 21:55
Roland Cube moet je wel helpen ja.

Maar vergeet niet dat het nummer ook niet op een tele gespeeld wordt. Ik gebruik altijd mijn Les Paul om Kryptonite te spelen. Dat geeft die lekkere dikke toon. Een tele maakt het veel blikkeriger en bijtender met meer twang.

Nieuw gitaar kopen omdat je graag dit nummer wilt spelen is natuurlijk onzin, maar als je veel in dit muziekgenre wilt spelen moet je misschien toch denken aan een Les Paul voor naast je tele.

Maar zoals gezegd, begin met je amp, dat is je zwakste schakel, maar verwacht daarna nog steeds niet een 100% gelijk geluid ;)

Wiellem
4 november 2007, 22:02
Waarom wil iedereen alijd hetzelfde geluid eigenlijk, ik vind het toffer klinken als er een flink metal geluid bij de hardere Kryptonite stukken uit de versterker komt :hippie:

patco
4 november 2007, 22:35
okee tnxx.. nee ik wil ook niet zozeer hetzelfde geluid maar wel het soort geluid wat in de buurt komt (weet niet hoe ik het kan uitleggen).. zo staat het ook in mijn eeerste post.. meer omdat mijn 15 wattje en hot head een rare soort van distortion geven (niet zo distortion achtig zeg maar haha) een andere gitaar kopen om het nummer mooi te spelen is natuurlijk erg ver gezocht het halve nummer is clean en klinkt met mijn tele erg mooi.
alleen wanneer ik op het pedaaltje druk als de solo en de powerchords komen komt de distortion gewoon niet eens in de buurt van het mooie geluid van 3 doors.. maar ik denk dat het met een andere versterker al deels verholpen is.

en zit er nog verschil in het geluid van de hot head als je hem met een batterij of met een adapter voed??

edit: zo'n flinke metal geluid wat je zegt wiellem is ook goedd als het tenminste maar flink is

ExRxIxC
4 november 2007, 22:45
Als je een vox ad koopt kom je denk ik al een heel stuk verder, ook met andere sounds. (denk ik)
een vox ad is aardig veelzijdig en niet erg duur. ik weet niet hoeveel je uit wil geven, maar als het "goedkoop" moet raad ik een vox ad aan.

barno
4 november 2007, 22:46
Zit er trouwens nog verschil in het voeden van de Hot Head, met een batterij of met een adapter??

ik ken die hot head niet maar nee, als geen buizen inzitten, maakt dat geen verschil.

patco
4 november 2007, 22:58
vox ad is inderdaad niet duur zie ik maar de 50watter komt al gauw op 500 euro, op marktplaats staan er een aantal fender fr65's te koop voor relatief weinig geld.. is dit wat? ben maar een student;)

Mitch
4 november 2007, 23:07
Kijk dan naar de kleinere Cubes of Valvetronix amps, die klinken écht al heel behoorlijk en maken je niet armer dan je bent ;)

Rormo
4 november 2007, 23:27
okee tnxx.. nee ik wil ook niet zozeer hetzelfde geluid maar wel het soort geluid wat in de buurt komt (weet niet hoe ik het kan uitleggen).. zo staat het ook in mijn eeerste post.. meer omdat mijn 15 wattje en hot head een rare soort van distortion geven (niet zo distortion achtig zeg maar haha) een andere gitaar kopen om het nummer mooi te spelen is natuurlijk erg ver gezocht het halve nummer is clean en klinkt met mijn tele erg mooi.
alleen wanneer ik op het pedaaltje druk als de solo en de powerchords komen komt de distortion gewoon niet eens in de buurt van het mooie geluid van 3 doors.. maar ik denk dat het met een andere versterker al deels verholpen is.

en zit er nog verschil in het geluid van de hot head als je hem met een batterij of met een adapter voed??

edit: zo'n flinke metal geluid wat je zegt wiellem is ook goedd als het tenminste maar flink is

Hoe stel je je equalizer in? Want het kan natuurlijk ook zijn dat je de knoppen gewoon verkeerd hebt staan.