PDA

View Full Version : Chinese Gibson



ben vanhoof
4 november 2007, 16:36
Een tijdje geleden was er een topic over mensen die chinese gibsonkopies gekocht hadden via musoland of seller887 etc. Ik ben ook van plan om zo eentje aan te schaffen. Hoe zit het nu eigenlijk met de kwaliteit? Werken de potmeters etc nog naar behoren, wat hebben jullie er al aan moeten vervangen?

De gitaar die ik wil aanschaffen is de deze: http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0459

nevyn292
4 november 2007, 17:11
dat was orpheo dacht ik die een soort van LP custom zonder hardware had gekregen....


moet je even zoeken op 'Gibson Buzzzzzzzsaw?'

:hippie:

happynjitram
4 november 2007, 17:20
epiphone kwaliteit vond hij ze volgens mij

G.G.
4 november 2007, 17:24
Shit he, dit ziet er echt genoeg uit om als leek in te trappen:

http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0866

Pepe
4 november 2007, 17:43
Shit he, dit ziet er echt genoeg uit om als leek in te trappen:

http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0866


beetje inherent aan het leek zijn, overal intrappen

ben vanhoof
4 november 2007, 17:57
Hm, ik weet het eig nog altijd niet. Ik heb wel een goeie main axe (jackson rr24) maar zou er graag een wit/goud sletje bij willen en deze lijkt me erg mooi.

Dark_Tranquillity
4 november 2007, 18:28
Ahh, een RR24.

Nou daar zal een Musoland niet mee te vergelijken zijn. Mocht je nou Gibson of Fender USA gewend zijn, tja, die zullen natuurlijk in het nietvallen bij een echte Musoland® gitaar.

Knbr
5 november 2007, 15:30
Bestel deze voormij mee dan http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0712 ;)

A_monkey
5 november 2007, 15:32
wel dure shipping kosten :o ongeveer even duur als de gitaar zelf

hadv
5 november 2007, 18:20
kijk ook even bij mijn topic http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99982

fransoos
5 november 2007, 19:16
Een tijdje geleden was er een topic over mensen die chinese gibsonkopies gekocht hadden via musoland of seller887 etc. Ik ben ook van plan om zo eentje aan te schaffen. Hoe zit het nu eigenlijk met de kwaliteit? Werken de potmeters etc nog naar behoren, wat hebben jullie er al aan moeten vervangen?

De gitaar die ik wil aanschaffen is de deze: [urlhttp://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0459[/url]

Ben,..... Niet Doen !!!
ziet er mooi uit maar speelt voor geen meter,
die gasten hebben er echt geen kaas van gegeten.
kijk dan liever naar een MIJ strat of tele, beetje duurder maar
stukken beter.

A_monkey
6 november 2007, 17:16
zijn er mensen die de gibsun es en de fender gitaren van musoland hebben bespeeld? Kunnen diegene als die dr zijn wat vertellen over de kwaliteit?

bass blom
6 november 2007, 17:24
zijn er mensen die de gibsun es en de fender gitaren van musoland hebben bespeeld? Kunnen diegene als die dr zijn wat vertellen over de kwaliteit?

ik heb er net twee binnen, kan er nog niet zo gek veel over zeggen kwa bespelen.
de ene is namelijk helemaal zonder hardware...
de andere speelt redelijk maar er moet wat aan de frets gedaan worden.
wellicht ga ik er zelfs nieuwe jumbo's op doen.
en ik heb de hals wat losser gedraaid maar dat zie ik pas over een tijdje of dat ok is.
wel mooie gitaren om te zien, op het oog niet veel mis mee.
maar voor 300? zou ik er niet 1 kopen.

fransoos
6 november 2007, 17:44
zijn er mensen die de gibsun es en de fender gitaren van musoland hebben bespeeld? Kunnen diegene als die dr zijn wat vertellen over de kwaliteit?

zie mijn eerdere topic; heb er 2. nl. de prs look a likes.
zien er toppie uit maar klinken gewoon niet, lijkt wel dood hout :seriousf: .
pups klinken van alle twee de gitaren krek eender.
van een gitaar is er zelfs geen hoorbaar verschil tussen nek en brug pup.
( zou misschien de schakelaar eens kunnen controleren :???: )
bijgaand natuurlijk fotooooos :

http://img106.imageshack.us/img106/5784/imgp0351id4.jpg (http://imageshack.us)

http://img236.imageshack.us/img236/3593/imgp0353gr5.jpg (http://imageshack.us)

TimmU
6 november 2007, 17:46
ze zien er wel érg geil uit.
Misschien gewoon is andere, goede elementen in doen, opnieuw bedraden enzo , dat zal waarschijnlijk al veel uithalen.!

Rinze
6 november 2007, 19:44
Ander topkam en een paar gaten erin boren doet wonderen, volgens de laatste inzichten van het Jamhammer-instituut maken elementen toch niet zoveel uit voor je tooooone :D

Bart_Blueprint
6 november 2007, 19:45
Ander topkam en een paar gaten erin boren doet wonderen, volgens de laatste inzichten van het Jamhammer-instituut maken elementen toch niet zoveel uit voor je tooooone :D

:seriousf:

bass blom
6 november 2007, 19:46
Ander topkam en een paar gaten erin boren doet wonderen, volgens de laatste inzichten van het Jamhammer-instituut maken elementen toch niet zoveel uit voor je tooooone :D

precies, snaren zijn ook veel belangrijkerder.
ik knipte de losse eindjes van mijn nieuwe gele gibsun af.. joh, dat gaf me toch ineens een andere geluid :nervous:

Bart_Blueprint
6 november 2007, 19:47
precies, snaren zijn ook veel belangrijkerder.
ik knipte de losse eindjes van mijn nieuwe gele gibsun af.. joh, dat gaf me toch ineens een andere geluid :nervous:

:seriousf: :seriousf: Hou op, ik ga dood! :seriousf:

Ic3gl0vE
6 november 2007, 19:49
Leuk, Musoland verkoopt de Roswell Rhoads als Gibsun, maar het origineel is helemaal geen Gibson :seriousf:

http://www.musoland.com.cn/more_pic.asp?ProdId=0903

bass blom
6 november 2007, 19:50
dood in almelo..

aantal jaren geleden hoorde ik vanwege 60 jarig bestaan van ANP wim t schippers..
BNners mochten de fileberichten oplepelen.

''ehm.. er is een file op de Nxx ommen richting almelo''

''wat heeft u daar ook te zoeken''

:seriousf:

Bart_Blueprint
6 november 2007, 20:00
hahahaha :D Nou, eerlijk is eerlijk, zo spetterend is Almelo inderdaad niet ;) Maar dat even geheel terzijde en vooral offtopic :D

Orpheo
6 november 2007, 20:21
precies, snaren zijn ook veel belangrijkerder.
ik knipte de losse eindjes van mijn nieuwe gele gibsun af.. joh, dat gaf me toch ineens een andere geluid :nervous:

HORK!!!!! die snaarrestjes, die maakten nou juist DE TONE!!!! pff je bent echt niet goed bij je hoofd....

bass blom
6 november 2007, 20:38
OMG heb ik hem nou vernaggeld? :chicken:

Bart_Blueprint
6 november 2007, 20:45
Ja, je kunt em beter wegdoen....

(ikke! ikke! ikke!)

ben vanhoof
6 november 2007, 21:19
Ok dit is duidelijk, ik laat ze wel voor wat ze zijn.
Als ik werk binne enkele jaren zal er wel een echte Gibson vanaf kunnen, of zijn er mss kopieën die ook nog goed spelen ook.

Wickerman
6 november 2007, 21:22
( zou misschien de schakelaar eens kunnen controleren :???: )


Eens met je plectrum op je pups tikken.

Les TeleStrat
6 november 2007, 21:23
Shit he, dit ziet er echt genoeg uit om als leek in te trappen:

http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0866

Zeker als ze dit soort typefouten maken: Gibson supmreme guitar :stop: :seriousf:

Ik hoop dat Fender en Gibson er snel wat aan doen aan deze oplichterij.

Bart_Blueprint
7 november 2007, 09:41
Ik hoop dat Fender en Gibson er snel wat aan doen aan deze oplichterij.

Voor Fender en Gibson is het haast onbegonnen werk om al die kopieer praktijken tegen te gaan. Maar toch, voor een maand of wat geleden kwam ik op een vage amerikaanse site die chineese gibsons verkocht voor $150,-.

Ik heb Gibson hier een mailtje over gestuurd en wat denk je? Binnen diezelfde maand was die website uit de lucht! Kan toeval zijn natuurlijk, maar daar heb ik mijn twijfels bij.
Sommigen van jullie zeggen dan misschien "matenaaierij" maar de vervalsingen waren van dusdanige aard dat leken er nog wel eens hard in konden trappen.

Dude
7 november 2007, 10:53
ik ben bijna zover om een 2ehands les paul (classic of standard) te kopen, paar gigs nog en dan is het geld bij elkaar, maar ik geloof toch dat ik maar effe paar extra gigs doe om een nieuwe te kunnen kopen want ik ben toch wat angstig om een kopietje te scoren zonder dat in de gaten te hebben.

herkenbaar of paranoide ??

bass blom
7 november 2007, 10:55
ik ben bijna zover om een 2ehands les paul (classic of standard) te kopen, paar gigs nog en dan is het geld bij elkaar, maar ik geloof toch dat ik maar effe paar extra gigs doe om een nieuwe te kunnen kopen want ik ben toch wat angstig om een kopietje te scoren zonder dat in de gaten te hebben.

herkenbaar of paranoide ??

als het je eerste gibson is kan ik het me voorstellen.
als je je een beetje verdiept in de materie pik je een neppert er zo uit.

Dude
7 november 2007, 11:10
nee hoor zou de 3e worden, maar qua verdiepen in de materie, ik begrijp dat ze zo natuurgetrouw nagemaakt worden dat het lastig is ze te herkennen ?

Ic3gl0vE
7 november 2007, 11:10
Dude, vraag het serienummer van de gitaar en stuur dat serienummer samen met wat foto's naar Gibson, dan checken zij of 'ie echt is of niet.

bass blom
7 november 2007, 11:15
mijn gister zowat gekregen les paul ultima? de rooie, is volgens guitar dater project:
http://www.guitardaterproject.org/


Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
July 19th, 2005
Production Number: 241

de gele met f holes heeft geen serienummer, niets achterop de kop.

Orpheo
7 november 2007, 15:55
@dude: je pikt de nepperts er zo uit hoor. gewoon kijken naar inleg (materiaal), hoe de lak ruikt (plastic of niet?) hoe de hals gemaakt is, hoe de trussrod te bedienen is, hoe de inleg op t headstock eruit ziet... je ziet 't echt in een oogopslag.

Rormo
7 november 2007, 16:28
@dude: je pikt de nepperts er zo uit hoor. gewoon kijken naar inleg (materiaal), hoe de lak ruikt (plastic of niet?) hoe de hals gemaakt is, hoe de trussrod te bedienen is, hoe de inleg op t headstock eruit ziet... je ziet 't echt in een oogopslag.

En wat dachten we van inpluggen en even spelen? Je hoort het gelijk als er brakke elementen inzitten en weinig sustain in zit. Mocht het nou een neppert zijn die mega goed speelt, tsja dan heb je gewoon een goede gitaar.

dejohan
7 november 2007, 17:00
ik ben bijna zover om een 2ehands les paul (classic of standard) te kopen, paar gigs nog en dan is het geld bij elkaar, maar ik geloof toch dat ik maar effe paar extra gigs doe om een nieuwe te kunnen kopen want ik ben toch wat angstig om een kopietje te scoren zonder dat in de gaten te hebben.

herkenbaar of paranoide ??

Nu zal het op de tweedehandsmarkt nog meevallen, maar als er maar genoeg idioten zijn die die brol uit china laten overkomen, hier ontdekken dat het rommel is (duh!) en die hier dan op de tweedehandsmarkt gooien kan het wel eens zijn dat je binnenkort al niet meer veilig een tweedehandsgitaar kunt komen. Leuk vooruitzicht hé!

Orpheo
7 november 2007, 23:48
En wat dachten we van inpluggen en even spelen? Je hoort het gelijk als er brakke elementen inzitten en weinig sustain in zit. Mocht het nou een neppert zijn die mega goed speelt, tsja dan heb je gewoon een goede gitaar.

ghehe, ik vind dat de gibsonpups standaard ook brol zijn, en dat die ook niet goed klinken en nauwelijks lekker sustainen, dus dat is geen goeie indicatie, imo

Rinze
7 november 2007, 23:53
Nu zal het op de tweedehandsmarkt nog meevallen, maar als er maar genoeg idioten zijn die die brol uit china laten overkomen, hier ontdekken dat het rommel is (duh!) en die hier dan op de tweedehandsmarkt gooien kan het wel eens zijn dat je binnenkort al niet meer veilig een tweedehandsgitaar kunt komen. Leuk vooruitzicht hé!

Dat gebeurt met Fenders toch ook niet? Al sie drukte over G-kopieën, terwijl op MP zoveel ads staan van Fenders met decal, keurig erbij vermeld. Daar maakt niemand zich zorgen over.

Ik snap het al: Gibsonliefhebbers zijn niet te vertrouwen :cooler:

dejohan
8 november 2007, 10:30
Dat gebeurt met Fenders toch ook niet? Al sie drukte over G-kopieën, terwijl op MP zoveel ads staan van Fenders met decal, keurig erbij vermeld. Daar maakt niemand zich zorgen over.

Ik snap het al: Gibsonliefhebbers zijn niet te vertrouwen :cooler:


De fake chinese fenders die ik al gezien heb zijn echt wel stukken betere kopiën dan de "squier met fender decal" gitaartjes die je nu weleens op marktplaats ziet.
Hoe je het ook draait of keert, als er maar genoeg van die goed gemaakte kopiën naar hier komen, Fender, Gibson of wathever, gaan er vroeg of laat nietsvermoedende beginnende gitaristen zijn die hun zuurverdiende spaarcenten hier op de tweedehandsmarkt uitgeven aan fake chinees brandhout. Oplichters heb je overal.
Toen ik tien jaar geleden (ik speelde toen al een aantal jaar gitaar) mijn eerste USA fender kocht, met de kennis die ik toen had van USA fenders (haast niets), had ik het geluk dat er enkel 'USA' op de gitaar hoefde te staan om redelijk zeker te zijn dat het een USA fender was (provided het geen model is met waterslide decal).
Maar als deze evolutie van import fake gitaren zich voorzet, dan ga je toch iemand met kennis van zaker moeten meenemen om een echte van een fake te kunnen onderscheiden. Want als ik de foto's van fake chinese fenders zie, dan zie ik niet het verschil echt niet hoor. Als ik er op speel misschien wel, maar welke beginnende gitarist gaat dat dan kunnen zien/horen?
En dat vind ik echt verschrikkelijk kut, dat ik bij iets leuks als het kopen van een gitaar ook al de wantrouwige zeikerd moet gaan zitten uihangen.

bass blom
8 november 2007, 10:36
ik zit er aan te denken dat mocht ik de rooie verkopen dat ik dan op 1 of andere manier achterop de headstock iets als nep of fake zet.
inslaan met letters? door de lak heen?
of met een dremel ofzo.
lijkt me niet leuk als hij in 3e of 4e hand als een echte verkocht gaat worden.

Ic3gl0vE
8 november 2007, 10:40
Misschien dan ook beter het logo verwijderen? Ookal verkoop je 'm als zijnde nep, volgens mij is het niet toegestaan gekopieerde waar te verkopen!

bass blom
8 november 2007, 10:50
Misschien dan ook beter het logo verwijderen? Ookal verkoop je 'm als zijnde nep, volgens mij is het niet toegestaan gekopieerde waar te verkopen!

een fender logo eroverheen plakken? :D

Rinze
8 november 2007, 10:57
een fender logo eroverheen plakken? :D

Gehehe...

Er zijn ook een heleboel goeie Fender-kopieën met decals hoor. Ik snap ook niet goed waarom mensen er altijd zo'n stickertje op plakken, maar goed. Wat ik bedoelde is dat het in ieder geval heel vaak keurig wordt vermeld. We hoeven toch niet meteen in paniek te raken?

bass blom
8 november 2007, 11:05
Gehehe...

Er zijn ook een heleboel goeie Fender-kopieën met decals hoor. Ik snap ook niet goed waarom mensen er altijd zo'n stickertje op plakken, maar goed. Wat ik bedoelde is dat het in ieder geval heel vaak keurig wordt vermeld. We hoeven toch niet meteen in paniek te raken?

nee, maar stel, ik verkoop er 1 aan jou, jij verkoopt hem weer door en die koper eventueel verder..
weet jij wie wat erbij vertelt of niet verderop?

Rinze
8 november 2007, 11:19
nee, maar stel, ik verkoop er 1 aan jou, jij verkoopt hem weer door en die koper eventueel verder..
weet jij wie wat erbij vertelt of niet verderop?

Tja, gewoon goed opletten dus, net als altijd. Ik bedoel alleen maar dat over al die F-decals niemand zich druk lijkt te maken en als het over Gibson gaat wel.

Luke-wannabe
8 november 2007, 11:38
Bij die Fenders is het vaak duidelijk te zien dat het nep is. Bij die Gibson ook, maar toch minder voor een leek.

Rinze
8 november 2007, 12:19
Bij die Fenders is het vaak duidelijk te zien dat het nep is. Bij die Gibson ook, maar toch minder voor een leek.

Waarom? 1234

cas121
8 november 2007, 12:25
Eigenlijk is dat vreemd, je zou zeggen dat een fender veel makkelijker te faken is

Luke-wannabe
8 november 2007, 13:53
Waarom? 1234
Nou, je hebt vaak als je een logootje op een fender headstock plakt dat je die randen heel erg ziet. Nog nooit gezien?

bass blom
8 november 2007, 14:03
Nou, je hebt vaak als je een logootje op een fender headstock plakt dat je die randen heel erg ziet. Nog nooit gezien?

en in 'mijn' gevallen lijkt het helemaal simpel omdat de gitaren ultima's zouden moeten zijn en op de headstock supreme staat..
en bestaat er zowiezo een les paul met bellycut? geen idee :D

G.G.
8 november 2007, 14:13
Nou, je hebt vaak als je een logootje op een fender headstock plakt dat je die randen heel erg ziet. Nog nooit gezien?

Ga eens echt oude strats bekijken. Daar zie je die decal ook zitten. Waarom? Omdat fender dezelfde methode gebruikt als alle thuisprutsers: decal papiertje losweken, over de kop schuiven naar de juiste plek en aflakken.

dejohan
8 november 2007, 17:15
Tja, gewoon goed opletten dus, net als altijd. Ik bedoel alleen maar dat over al die F-decals niemand zich druk lijkt te maken en als het over Gibson gaat wel.

Ik denk dat die indruk verkeerd is. Er zijn gewoon mensen die fender decal op een squier zetten en hem eerlijk verkopen als een squier. Je ziet ook nogal makkelijk dat het een squier is. Epiphones met fake gibson logo heb ik nog nooit gezien.

Maar er komt geheid een dag waarop men fake fenders en fake gibsons als echte gaat verkopen op de 2dehands markt als die import van 'goed gefakete gitaren' blijft lopen, beweren dat dit niet gaat gebeuren is imho nogal naief.

En, je zegt "gewoon blijven opletten." Maar met die chinese kopiën moet je nu nog veel harder opletten dan vroeger, want ze zijn zo goed nagemaakt. Voor jou misschien geen probleem, maar voor vele anderen wel.

Rinze
8 november 2007, 17:18
Ik denk dat met een beetje goed opletten de fakes er echt wel tussenuit te halen zijn. Net als bij de Fenderimitaties. Jullie blijven maar over Squiers doorgaan, er zijn ook een heleboel goede kopie-Fenders met decals. Ik blijf het raar vinden dat niemand zich drukmaakt over de Fenders maar in paniek raakt nu het over Gibsons gaat. Ik lig er in ieder geval niet wakker van.