PDA

View Full Version : Guitarport onduidelijk geluid



Martinos1980
4 november 2007, 15:05
Ik heb laatst een guitarport aangeschaft alleen het geluid erop is heel erg onduidelijk. De laagste snaar van mn gitaar hoor ik altijd superhard en het effect daaroverheen ook, alleen de hogere snaren hoor je heel zacht.
En ja ik heb bij alles waar ik "learn" kan drukken al op learn gedrukt.

Ik gebruik Guitar rig 2 en guitarport zelf ook. Bij beide hoor ik hetzelfde.
Moet ik nog een paar instellingen doen die ik vergeten ben?
Ik heb trouwens dezelfde gitaar ook op een andere laptop gehoord ook met guitar rig en daar hoorde je de hogere snaren wel gewoon normaal.
Op die laptop zit weliswaar een firewire preamp voor maar dan nog.
Het klinkt echt heel dof, als ik speel over zowel een headset als over boxen hoor ik de toonhoogte bijna niet, die hoor ik dan eerder op het geluid wat uit mn elektrisch gitaar komt dan het geluid uit mn boxen/headset.

Elke vorm van hulp is welkom.

pol
4 november 2007, 16:19
welke amp models en instellingen heb je gebruikt, en hoe heb je alles aangesloten ?

De learn functie is er om ruis te onderdrukken, heb je normaalgezien niet nodig, was alleen vroeger een probleem als je gitaar wou spelen vlakbij een crt monitor.

Azrael
4 november 2007, 16:21
welke amp models en instellingen heb je gebruikt, en hoe heb je alles aangesloten ?

De learn functie is er om ruis te onderdrukken, heb je normaalgezien niet nodig, was alleen vroeger een probleem als je gitaar wou spelen vlakbij een crt monitor.

Vroeger? Zijn ze nu al uitgestorven die CRT monitoren? :o

pol
4 november 2007, 16:27
die van mij wel :)

Martinos1980
4 november 2007, 16:34
Gitaar --> Guitarport (via usb naar mn laptop)
Guitarport --> (via headphone uitgang) Pc speakers / Headset
Hoe kan ik zien welke amp models ik heb? Ik heb denk ik gewoon de standaard amp models.

Instellingen in line 6 audio midi devices:
Driver format:
Driver operating at: (inactive)
Default sample rate: 48000 Hz
Default bit depth: 24 bit

Asio Settings:
ASIO Client: (none)
Default buffer Size: 1024
Default Bit Depth: 24 bit

Tonedirect monitoring:
exra small -o---------- extra large

Inputs & recording:
input Select: Instrument
1-2 Instrument unprocessed
3-4* Instrument unprocessed

Jimwoud
4 november 2007, 16:50
Over dat snaren verhaal. Heb je er over een gewone versterker ook last van? Misschien dat je pickup wat omhoog moet aan de kant van de snaren die je zachter hoort.

Ik had altijd mn output van guitarport in mn computer en daarna naar de boxen, maar dat moet volgens mij niet uitmaken. Misschien is het frequentiebereik van je speakers niet goed?

succes ermee

Martinos1980
4 november 2007, 16:54
Geen last van op mn normale versterker, hoe bedoel je omhoog? dat ie te ver in de gitaar zit gedrukt? of kan ik ergens de pickup handmatig hoger verstellen?

Hoe heb je trouwens de guitarport aan je pc zitten? met een minijack kabel 3,5mm naar 3,5mm in de mic ingang van je pc? of welke aansluiting? Of van de tulpen naar je pc?

Jimwoud
4 november 2007, 16:59
Geen last van op mn normale versterker, hoe bedoel je omhoog? dat ie te ver in de gitaar zit gedrukt? of kan ik ergens de pickup handmatig hoger verstellen?

Hoe heb je trouwens de guitarport aan je pc zitten? met een minijack kabel 3,5mm naar 3,5mm in de mic ingang van je pc? of welke aansluiting? Of van de tulpen naar je pc?
je kunt met een schroevendraaier je pickup aan beide kanten verstellen.

Ik heb hem niet meer, maar had hem vanuit GP met tulp naar 3,5 jack naar de computer. Volgens mij is dat ook de bedoeling, die andere is meer voor koptelefoon dacht ik. Maar dan vind ik het nog vreemd dat het slecht klinkt.

Martinos1980
4 november 2007, 17:08
Het kan de frequentiebereik zijn, alhoewel ik dat niet zeker weet. ik heb ook geen goeie koptelefoon alleen maar van mijn ipod de headphones.
Echter als ik mijn boxen op mn pc aansluit heb ik nooit last gehad van tonen die ik niet hoor door een te laag frequentiebereik..

Azrael
4 november 2007, 17:16
Het kan de frequentiebereik zijn, alhoewel ik dat niet zeker weet. ik heb ook geen goeie koptelefoon alleen maar van mijn ipod de headphones.
Echter als ik mijn boxen op mn pc aansluit heb ik nooit last gehad van tonen die ik niet hoor door een te laag frequentiebereik..

Ah kom op........met Ipod koptelefoontjes kun je echt 0,0 horen. Koop een goede koptelefoon of een stel goede speakers. Dan pas kun je een beetje gaan tweaken.
Los daarvan, het frequentie bereik van elke speaker moet genoeg zijn om je gitaarnoten te laten klinken. Je moet gewoon met je settings van de amp models gaan stoeien. Bitrate/freq heeft er allemaal niks mee te maken. Pak eens clean. Standaard clean, kom niet aan die learn functies en luister nog eens.

armageddon
4 november 2007, 17:34
Hij zegt ook dat ie geen goeie koptelefoon heeft fancypants. :D

Azrael
4 november 2007, 17:37
Hij zegt ook dat ie geen goeie koptelefoon heeft fancypants. :D

Fancypants? Pas op hoor.......dalijk ga ik foto's plaatsen. :seriousf:

Martinos1980
4 november 2007, 20:35
ik heb maar guitar rig 3 geinstalleerd ipv 2 en die werkt perfect.
probleem opgelost, toch bedankt heren