PDA

View Full Version : Allround rockversterker



happynjitram
4 november 2007, 15:05
Beste gitaarnetters,

Het is weer tijd voor een nieuwe versterker! en ik heb jullie hulp even nodig.

Heb de laatste maanden me aardig verdiept in buizenamps en heb er aardig wat getest. Op dit moment speel ik op een Marshall mg100dfx, heb ik toen 2dehands voor 250 euro gekocht dus dat was zeker geen miskoop. Heb hem alleen in de slaapkamer gebruikt. Maar een bandje en daar in de loop der tijd mee gaan optreden komt toch wel dichterbij. Dus ik ben opzoek naar een lekkere allround buizenamp.

welk geluid zoek ik?: Ik ben opzoek naar een amp waar een lekkere rauwe rocksound uit te halen is, en die geschikt is voor classic rock en andere soorten rock. Er moet een lekkere leadsound uit te halen zijn(goed samen gaan met wah en andere pedaaltjes) De amp moet een degelijke clean hebben zodat er af en toe ook een rustig nummertje gespeeld kan worden.

Ik hou ook erg van metal muziek, dus of de amp moet zelf een lekker distortion hebben of er moet een lekker metal geluid uit komen met mijn zoom 5000 pedaaltje.

Mijn budget: Na deze maand heb ik zo'n 1000 euro te besteden aan een versterker. Daarna komt er elke maand zo'n 100 euro bij en moet ik rond april zo'n 1600 euro te besteden hebben.


Zelf had ik al een paar amps op het oog:

De invader 100 lijkt voor mij gemaakt maar is eigenlijk te duur. Doorsparen of andere amp als tussenstop nemen?

Marshall JVM: Erg veelzijdig en met het typische marshall geluid. Lijkt me een lekkere rock versterker waar alles inzit wat ik zoek. Hoor er jammer genoeg ook veel negatieve reacties over.

5150III: Nieuwe EVH amp. Nog niet getest maar volgens mij is daar een lekker rock en lead geluid uit te halen. Past beter in mij budget dan de invader.

JCM800: Gewoon een 2dehands jcm800 combo op de kop tikken. Kan ik na een paar jaar zonder verlies doorverkopen om dan over te stappen naar een betere amp. erg verleidelijk, maar heb nog niet op deze amp gespeeld. Weet eigenlijk niet of hij aan mijn eisen voldoet..

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

zjanke
4 november 2007, 15:28
Ik hoor vooral goede kritieken op de JVM, en die lijkt me erg goed bij je budget passen.

Een JCM800 is een geweldige rockbak, maar heeft waarschijnlijk niet de veelzijdigheid die je zoekt. Met pedaaltjes is er natuurlijk wel veel te doen, maar je kunt nu betere keuzes maken.
Overstappen naar een betere amp dan een JCM800 gaat niet, wel naar een andere :hippie:

arjanb01
4 november 2007, 15:59
Ga voor de 5150III, ik heb hem zelf getest. Kanaal 1: Lekker warm clean (moet je de gain op 9 uur draaien en het volume op 1/3, halverwege). Kanaal 2: lekkere chops uit te halen, lekker ritme kanaal. En kanaal 3.... dat is genieten ! Wat een toon en compressie !
Ik zou echter als je voor deze amp gaat er een goeie 2x12 of 4x12 speakerkast onder zetten (bogner kastje of koch kastje, 2x12 of 4x12 maakt niet uit). De standaardspeakerkast vond ik niet super klinken.

Kortom, testen maar deze amp vind ik beter dan de Marshall JVM, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding.

happynjitram
4 november 2007, 16:41
Ok bedankt voor de reacties,

ben op dit moment soundclips aan het bekijken. De JVM maakt echt indruk, erg lekkere rocksounds en veelzijdig. Ga ik snel eens uitgebreid testen. Nu even kijken voor de EVH. Invader is voor mij eigenlijk al afgevallen.

Synx
4 november 2007, 19:02
Ik zou ook gaan voor de EVH gezien mn vorige topics;) twijfelde eerst ook een klein beetje tussen de JVM en de 5150 III.

Baker
5 november 2007, 18:13
Beste gitaarnetters,


Marshall JVM: Erg veelzijdig en met het typische marshall geluid. Lijkt me een lekkere rock versterker waar alles inzit wat ik zoek. Hoor er jammer genoeg ook veel negatieve reacties over.



Wat zijn dan die negatieve reacties?
Want hier op het forum hoor ik ze eigelijk niet.....

svdijk
5 november 2007, 18:38
Ik heb inmiddels vele optredens met m'n JVM gedaan, en moet zeggen dat ik het steeds een geweldigere versterker vind!!!
Wat is dat ding veelzijdig zeg!! en slechte geluiden kan je er eigenlijk niet uithalen.
Ik ben wel een echte Marshall-man, dus niet echt objectief wat dat betreft, en als je voor een JVM gaat, moet je wel van de Marshall-sound houden!!
Over de EVH hoor ik ook vele goeie dingen, maar daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
De filmpjes op youtube klinken wel veelbelovend.
De ENG doet me eigenlijk niks, en om heel eerlijk te zijn vind ik het over het algemeen karakterloze versterkers (let op, dit is maar een mening hoor!!).
De Invader 100 heb ik trouwens nog nooit gehoord, maar voor dat geld moet het niet gewoon een goede versterker zijn, maar een geweldige versterker, en dat heb ik in een ENG nog nooit gehoord.

happynjitram
5 november 2007, 18:58
Ik zit nu toch echt naar die JVM te neigen eigenlijk... Kan niet wachten om aan al die knopjes te draaien :p .

Nee maar er staan wat leuke filmpjes op youtube die de hele versterker laten zien. En dat klinkt gewoon heel erg goed. De leadsound van de 5150 klinkt ook helemaal geweldig, maar die clean en crunch vind ik dan weer minder. Maar dat is ook smaak natuurlijk.

Weet iemand waar je de JVM het goedkoopst kan ophalen?

arjanb01
5 november 2007, 19:15
Die 5150 III is een topamp, als je van dat gecompressede en die typsiche van Halen sound houdt. Ik vond hem wel te gek, maar ik denk dat hij niet veelzijdig genoeg is voor de muziek die ik maak.
Zoals gezegd, misschien is die JVM meer wat je zoekt, wat meer classic rock georienteerder en niet zo gecompressed. Maar dat hebben die Mesa Boogies vaak ook.
Mocht je de 5150 III nemen, zou ik niet de standaard 4x12 kast erbij nemen maar een goeie andere 2x12 of 4x12 kast (bogner, koch of een zelfbouw kast met V30's).
Succes met testen !

moonfire
5 november 2007, 21:17
Je hoort inderdaad veel negatief over een JVM, of over eender welke Marshall die is gemaakt na de JCM 800.
elke Marshall heeft de typische klank alleen doet de ene het al beter dan de andere. Diegene die de JVM hebben getest op een degelijk volume (boven 3) met een deftige gitaar en die dan nog durven zeggen dat hij niet goed klinkt voor een Marshall,zijn 100% toondoof.
Als je een goede Marshall zoekt die veelzijdig is en waar je alles mee aankan, dan is de JVM je ding.
Hij klinkt fantastisch met een Les Paul !

veel koopgenot,
Yves

Bruvtilov
5 november 2007, 21:42
Hij staat niet in je rijtje, maar kijk ook eens naar een Engl Screamer; 50watt buizencombo, 4-kanaals, veel cleane headroom, vervorming van Stones-achtig randje naar warme classic rocksound tot ultra hi-gain. Bij de bekende Duitse internetwinkels rond de 975 euro. Heel veel versterker voor dat geld!

Daemon
5 november 2007, 22:27
Ik kan zelf de hüghes & kettner mk1 aanraden. Zeerrr veelzijdige head die alle muziekstijlen die je noemde met gemak aankan. Ze kosten 2e hands 1000 euro alleen zul je nog een cabinet moeten kopen...

happynjitram
5 november 2007, 22:35
Ok bedankt voor de reacties! zal ik ook zeker even naar kijken/testen.

over die gecompressede sound. Tijdens een solo vind ik zo'n sound echt geweldig, maar af en toe wil ik ook gewoon echt kunnen scheuren. en die JVM schijnt dat zeker te kunnen. De engl screamer heb ik al geprobeert, lekker veelzijdig ja, maar ook die gecompressede sound waar ik aan de ene kant wel en aan de andere kant niet naar op zoek ben. Die H&K mk1 ga ik zeker even overwegen, en suggesties zijn altijd welkom.

Hoop dat ik de EVH snel eens in een winkel in de buurt tegenkom, ben benieuwd hoe ik hem vind klinken.

Lord Abortion
6 november 2007, 08:29
Zeker ook eens kijken naar de Framus Dragon. Voor mij is dat de ideale (betaalbare) allrounder, enkel een overdrivepedaaltje mag soms om de leads een beetje meer te doen zingen. Maar verder is dat een erg onderschatte amp.

LP_CL
6 november 2007, 12:13
Orange rockervrerb 50