PDA

View Full Version : Laserplatenspeler speelt vinyl zonder naald



bass blom
4 november 2007, 14:20
kost wat maar dan heb je wel je oude verzameling mooi draaiend :D


Het is de kwelling van elke platenverzamelaar. Telkens wanneer hij zijn lievelingsvinyl afspeelt, verslijt de naald zijn bezit weer een beetje meer. Voor deze laserplatenspeler van ELP zal elke audiofiel naar de winkel rennen, omdat hij platen afspeelt alsof ze nooit zijn gebruikt.

http://zdnet.nl/news.cfm?id=75153

Azrael
4 november 2007, 14:27
Zijn ze niet echt vlot bij.........bestaat nu al toch ruim een jaar of meer.

bass blom
4 november 2007, 14:45
ik kreeg het linkje net van iemand die ook niet zo vlot is.

maar het leek me wel leuk hier als randverschijnsel bij de analoog/digitaal allemaal samen of niet met tape ruis discussies :D

ik heb nog een halve verhuisdoos LP's en geen speler, maar voor ik dat geld uitgeef..

Azrael
4 november 2007, 14:50
ik kreeg het linkje net van iemand die ook niet zo vlot is.

maar het leek me wel leuk hier als randverschijnsel bij de analoog/digitaal allemaal samen of niet met tape ruis discussies :D

ik heb nog een halve verhuisdoos LP's en geen speler, maar voor ik dat geld uitgeef..

Geh, twee platenspelers hier thuis. Zelfs een goede 3 koppige cassetterecorder die nog dienst doet :satisfie:

bert k
4 november 2007, 14:59
Dat ding is al jaren oud. Geen nieuws. (Ook niet echt fijn, want hij schijnt verschrikkelijk op stofjes te reageren.)

Powerchordschuiver
4 november 2007, 15:59
Vergeet niet je speakerkabels op steuntjes te leggen, zodat ze geen trillingen van de grond opnemen he?

sofa
4 november 2007, 16:01
Heeft er iemand ervaring met platenspelers die je via een usb poort aansluit op je pc zodat je eenvoudig je platen kunt digitaliseren? Yamaha maakt er momenteel reclame voor. Ben nieuwsgierig naar de kwaliteit.

Han S
4 november 2007, 16:34
Het mooiste is om je platen in Adobe Audition te zetten, daar heb je een goede platenspeler voor nodig en een RIAA corrector, maar als je een oude stereoversterker hebt met een phono ingang ben je ook koopman. Je gaat dan met een line out van die amp naar de line in van je goede geluidskaart en neemt die plaat op in 24bit en als het mogelijk is 96khz.

In Adobe Audition zit een plug om spetters, ruis en andere troep te verwijderen en die heeft veel instelmogelijkheden. De enkele spetter die dan nog overblijft kun je met de hand verwijderen als je repair transient gebruikt. Deze past een piek aan aan het level van zijn omgeving.

Als je dat hebt gedaan kun je het geluid naar smaak opknappen en je brandt de hele zooi op een CD.