PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Marble Clubreverb



pauld
4 november 2007, 13:24
Ik was op zoek naar een goede cleane en vooral draagbare amp voor met name jazz met Fender US standard 50 aniversary strat. Begonnen bij Fenders, toen Koch Studio, Twintone, Marble Bluebird uiteindelijk gegaan voor Marble Clubreverb 4*EL84 en 2*10 Celestion vintage.

Waarom:
- Schitterend vol clean en met stevig laag;
- Prima reverb;
- Je hoort alle nuances, dynamisch;
- Positieve reacties hier op forum;
- Goeie (persoonlijke) info van Marble-amps;
- Degelijke duurzame amp;
- Prima met pedalen (RMC1 wah, CE2, DM2, FL9).

Nu nog een goeie overdrive

(PS: fijn en gastvrij geholpen door Frans van Jukebox, heb een middag rustig kunnen testen in uitstekende testruimte )

DREAMMACHINE
4 november 2007, 13:40
mooi om te horen dat iemand gelukkig is met z'n marble! Vind ze zelf altijd fantastisch klinken, maar nog nooit echt één aangeschaft.
Jukebox is idd. een heerlijke zaak om goed spul te testen, en de brabantse gastvrijheid is daar te merken zodra je over de drempel stapt.

casper innosence
4 november 2007, 14:16
Marble, is dat die Nederlandse bouwer uit Renkum? Zoja ooit nog een amp laten retuben, gaat wel n weekje duren en vervolgens kon ik m de andere dag al ophalen.

Jukebox, relaxte tent en zowel Daan als Frans zijn zeer betrokken bij wat de klant zoekt en wilt. Ook mooi hoe ze reageren op mail, vragen altijd even hoe de amp nog steeds bevalt.

Eko
4 november 2007, 16:00
Welkom bij de Club(reverb)! Ik heb de mijne laten bouwen met een vergrootte kast en een 15 inch Eminence Custom speaker. Het ding is van ouderwetse klasse en kwaliteit. Houdt er rekening mee dat het inspelen van de speakers je nog een half jaar bezig houd. Hij wordt in die tijd alleen maar mooier van klank. Het is een kwestie van leren wat je met de speakerdemping en de schakeling naar 45watt AB kunt bereiken.
Ik heb trouwens de standaardbuizen ( 5881 ) laten vervangen naar een set met minder headroom en een betere breakup. Na een paar jaar spelen was het geluid iets achteruit gegaan en ik speel tegenwoordig meer in kleine kroegen en zalen. Nu is hij bizar mooi geworden van klank en geeft hij in een kroeg een heerlijk ruig randje op lager niveau.
Als je er meer dan 100 gigs mee gedaan hebt ( net als ik ) dan ben je er zo aan verknocht dat je hem nooit meer weg doet. Ik zoek er nog een amp bij , maar het probleem is dat alles naast dit in het niet zinkt. Ik heb op het moment een oude bassman (`92) er bij maar het wordt uiteindelijk een Marble Roadking of Guitarman. Het liefst een 4 x 10 met tremelo en reverb.

ewout
4 november 2007, 21:52
Gefeliciteerd, lijkt me een gave versterker. Ben zelf erg onder de indruk van hun roadking. Schitterende sound.

fransoos
4 november 2007, 21:55
mooi man :dance: , je kent onderhand de kreet hier wel :

fotoooos en als het even kan een demo van je amp,
ben ik ook wel benieuwd naar.

pauld
5 november 2007, 13:54
Ok, hierbij wat fotos.

http://home.tiscali.nl/~pauld/front.jpg
http://home.tiscali.nl/~pauld/top.jpg
http://home.tiscali.nl/~pauld/back.jpg

Voor de geinteresseerde gewichtheffers deze uitvoering weegt circa 21,5 kg

Eko
5 november 2007, 17:25
Pauld,
Als je een overdrive zoekt ,kijk dan eens , i.p.v. de geijkte Tubescreamer, naar een Boss bluesdriver. Werkt iets subtieler en combineert verschrikkelijk lekker met de Clubreverb. De drive staat bij mij bijna helemaal dicht zodat het alleen voor een randje zorgt. De tubescreamer zit ook in mijn pedalboard maar voor andere toepassing ( met de Gretsch) en staat ook helemaal minimaal.
Volgens Arie-jan van Marble is het een leuke truc om niet een drivepedaal er tussen te gooien, maar je bass en treble dicht en je mid helemaal open. Tele er voor en open dat ding. Killertoon!

pauld
5 november 2007, 20:14
Pauld,
Als je een overdrive zoekt ,kijk dan eens , i.p.v. de geijkte Tubescreamer, naar een Boss bluesdriver. Werkt iets subtieler en combineert verschrikkelijk lekker met de Clubreverb. De drive staat bij mij bijna helemaal dicht zodat het alleen voor een randje zorgt. De tubescreamer zit ook in mijn pedalboard maar voor andere toepassing ( met de Gretsch) en staat ook helemaal minimaal.
Volgens Arie-jan van Marble is het een leuke truc om niet een drivepedaal er tussen te gooien, maar je bass en treble dicht en je mid helemaal open. Tele er voor en open dat ding. Killertoon!

Ok, bedankt voor de tips !

Ik zet de BD bij het lijsje om te testen.

jerome
7 november 2007, 00:05
Marble, is dat die Nederlandse bouwer uit Renkum? Zoja ooit nog een amp laten retuben, gaat wel n weekje duren en vervolgens kon ik m de andere dag al ophalen.

Jukebox, relaxte tent en zowel Daan als Frans zijn zeer betrokken bij wat de klant zoekt en wilt. Ook mooi hoe ze reageren op mail, vragen altijd even hoe de amp nog steeds bevalt.

Ah.. Marble in Renkum, daar heb ik eens wat onderdelen besteld en op laten sturen en ik ben ik er ook een keer geweest om onderdelen te halen.
Wat een onvriendelijke en arrogante vent in die toko!
Volgens mij is ie alleen vriendelijk als er voor meer dan 1000 Euro spullen bij hem koopt.
Want met 80 Euro ben je niet interessant!

pauld
7 november 2007, 19:41
Ik zoek een niet al te heftige natuurlijke true bypass overdrive (warm en vol). Ik ga ook de Fulltone OCD proberen.

Eko
7 november 2007, 23:48
Zeer zeker de moeite waard. Is een uitstekende combinatie met een Bassman. Ik heb geen ervaring met de combinatie OCD en Marble. Laat even weten hoe dat gaat.

pauld
16 november 2007, 22:00
Zeer zeker de moeite waard. Is een uitstekende combinatie met een Bassman. Ik heb geen ervaring met de combinatie OCD en Marble. Laat even weten hoe dat gaat.

Ok, het zijn geworden de OCD en de '69.

De '69 is zeer goed bruikbaar bij solo, lekker vol en romig, ook bij lagere volumes, wat minder bij accoorden. De OCD blijft wat beter gedefinieerd en juist ook mooi voor accoorden.

Gisteren tijdens repetitie getest. Volgende week kijken hoe het gaat in twee optredens.

(Met dank aan de Promusicstore te Rotterdam voor het testen op een mooie relic strat)

Baker
17 november 2007, 07:51
ik ken deze amps helemaal niet,
maar het ziet er schitterend uit..
Feli!

Eko
17 november 2007, 16:18
Net terug uit Enschede. Kaj heeft een Marble Guitarman staan met een 4 x 10 opstelling. Ik heb direct een Gretsch ( 6120 SSLVO) aangesloten en uitgeprobeerd. Mijn vrouw stond buiten het hok en was eigenlijk binnen enkele tellen onder de indruk van het geluid van die amp. Ik zat binnen en genoot met volle teugen.
Even gebabbeld met Kaj en Ruud en verteld dat als ie er met de kerst nog staat, dat ie dan van mij is. Staat wel leuk zo`n setje Marbles op een podium.
Deze amp heeft ( ten opzichte van m`n Clubreverb) een zeer direct geluid. De Jensens reageren op elke aanslag met een prachtig strak en overdonderend laag. De combinaties met de Gretsch was echt vele malen beter dan dat ik had vermoed. De reverb was , zoals te verwachten was , om in te verdrinken zo mooi warm. Als een warm bad dus.
Deze amp heeft een mastervolume er op en dat is toch anders dan mijn amp. Het volume laag en master hoog geeft een prachtig clean geluid, het volume hoog en de master laag geeft een heerlijke drive.
Het prijskaartje is er wel naar ( 2400,-) maar meer dan de moeite waard. Als ik mazzel heb pingel ik de A/B switch er wel bij af, ha!

timkermans
24 december 2007, 22:31
En? Tis Kerstmis!!! :-D

vibro
24 januari 2009, 17:29
Hey Paul,

Arie Jan heeft net mijn nieuwe clubreverb 2x10 Weber alnico klaar.
Had een maand de clubreverb van een vriend geleend omdat m'n Fender stuk was en ging meteen voor de bijl. Vriend wilde de zijne niet verkopen en ook vriend EKO wilde geen afstand doen, dus Arie Jan gebeld.
Man wat een goede koop! Zelf gebruik ik een Bluesdriver en een Fulltone Fulldrive2 deze laatste is een absolute aanrader.
Zeker in combinatie met mijn 52 Telecaster.

pauld
24 januari 2009, 23:00
Hey Paul,

Arie Jan heeft net mijn nieuwe clubreverb 2x10 Weber alnico klaar.
Had een maand de clubreverb van een vriend geleend omdat m'n Fender stuk was en ging meteen voor de bijl. Vriend wilde de zijne niet verkopen en ook vriend EKO wilde geen afstand doen, dus Arie Jan gebeld.
Man wat een goede koop! Zelf gebruik ik een Bluesdriver en een Fulltone Fulldrive2 deze laatste is een absolute aanrader.
Zeker in combinatie met mijn 52 Telecaster.

Hi Vibro,

Inderdaad perfecte amp. Fulldrive2 (mosfet ?) lijkt me ook wel wat, ga ik ook eens proberen ! Bedankt voor de tip.

Krijg altijd positieve reacties op de sound bij optredens. prikt goed door het totale band geluid en meer dan genoeg power. Ik heb er inmiddels NOS pre amp buizen erin gezet op V1-V4, met name JAN Sylvania 12AX7WA op V1 gaf nog meer dynamiek. Voor de clean solo boost gebruik ik inmiddels een JAVA boost van Keeley.

Kortom uiterst tevreden na meer dan een jaar in actie !

Eko
25 januari 2009, 14:43
Was ik vergeten te posten..........de Roadking al een tijd in gebruik naast de Clubreverb. Je.....wat een amp!