PDA

View Full Version : INFORMATIE GEZOCHT !!!



Ephera
29 januari 2003, 21:31
Beste mensen ( haha )

ik ben van plan electrische gitaar te spelen, maar ik weet er geen reet vanaf (zucht) dus, kunnen jullie misschien sites, of andere informatie posten ???

B.V.D,

Ephera

Barret Wallace
29 januari 2003, 21:33
neg k3 fan is een homo pas op :wink:

skabouter
29 januari 2003, 21:33
http://www.ibanez.com (zoek RG 270, GIO GRX)
http://www.EPIPHONE.COM (les paul oid)
http://www.SQUIER.com (goedkope strats)
http://www.ZOEKFUNCTIEGEBRUIKENOPFORUM.NL/Heej,kijkerzijnal50topicshierover
http://www.vulmijmaaraanforumleden.nl

Negative K3 fan
29 januari 2003, 21:33
Voeg me toe op msn icq aim weetikveel en we praten verder :razz:

sickpunk
29 januari 2003, 21:35
maka er is van http://www.squierguitars.com anders kom je op een klim site ofzo...:razz: en zoek functie is wel is handig

Mithrandir
29 januari 2003, 21:37
ik denk dat je je site al gevonden hebt, dit heet niet voor niets gitaarforum.nl, dus stel hier gewoon je vragen en meestal krijg je dan verschillende antwoorden en weet je nog niks.

Om gevloek van mijn medeforumleden te voorkomen even de volgende tip:

- Gebruik de zoek functie voordat je iets vraagt, wie weet is het namelijk al een keer gevraagd.

skabouter
29 januari 2003, 21:38
http://www.yamaha.com

heeft ook veel begin gitaren, en yamaha is echt goed, en niet duur ! zelfs de beste modellen kosten relatief niet zo veel

Ephera
29 januari 2003, 21:38
FF nog iets, ik ben een complete N00B dus ik weet echt niet waar sommigen van jullie over praten, ik wil echt informatie over bijvoorbeeld de onderdelen ervan ( oja, wat is de goedkoopste, maar dan wel bruikbare Electrische gitaar merk ^_^ )


* ok Sorry Mithrandir *

Maar ik ben ff Haastig op dit moment ^^ ik probeer zoveel mogelijk info bij elkaar te schrapen ...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ephera op 2003-01-29 21:39 ]</font>

skabouter
29 januari 2003, 21:39
het valt mij trouwens op dat al die nieuwe mensen op het forum geen profiel meer hebben, en geen berichten teller !

waarom vullen ze dit niet in ? kan je meteen zien wat iemand speelt enzo, heel handig, ik kijk er vaak in.

Mithrandir
29 januari 2003, 21:42
Als je echt meer wilt weten over "de gitaar" zou ik het boek "De Gitaar" van "Ralph Denyer"lenen of aanschaffen, dit is HET naslag werk voor de gitarist en hier staat een hele hoop in wat je wilt weten.

Als je helemaal blanco bent op gitaar gebied lijkt het me sowieso handiger om lekker met een boek op schoot wat over gitaren te lezen, dat is beter dan een hoop bij elkaar geharkte informatie proberen te begrijpen.

Ephera
29 januari 2003, 21:42
Ik speel nix, en zoals net genoemd, ben ik heel haastig, maar ik zal het bijwerken als ik wat langer actief ben ok ? deal :smile:

Oja, is dit een 'koopje' en goed voor een super-beginner ?

Alle specificaties die ik heb :

Dean ML gitaar

Basswood Body

24-3/4" Scale &amp; 1-11/16" Nut

Grover Tuners

Chrome Hardware

Zebra Pickups

Tune-O-Matic Bridge

Bolt-on Construction

Maple Neck

Rosewood Fingerboard

Dot Inlays

22 Frets

Ephera
29 januari 2003, 21:44
Ja, ben ik ook van plan, maar een beetje informatie kan geen kwaad, maar thnx voor al die info gasten !!




Ennuh ,,, wat betaal je voor zon versterker ^^ :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ephera op 2003-01-29 21:46 ]</font>

Barret Wallace
29 januari 2003, 21:46
1 tip koop die Dean ML niet :smile:

Ephera
29 januari 2003, 21:46
Op 2003-01-29 21:46, schreef Barret Wallace:
1 tip koop die Dean ML niet :smile:


Bedankt , ik wilde m mayb kopen :razz:

skabouter
29 januari 2003, 21:47
alles leuk en wel met die DEAN, maar we kunnen het pas als "koopje" bestempelen als we ook de prijs ervan hebben !

is dit die dean op marktplaats voor 100 euro ?

je weet dat dat zo`n rare explorer/ster vorm heeft ? niet mooi of lelijk voor mij, maar je moet er gewoon van houden

Electrical Storm
29 januari 2003, 21:47
De plank van een gitaar heet een body.

De steel op de plank wordt de hals genoemd.

De ijzeren stangetjes dwars op de steel heten frets.

De stalen touwen heten snaren.

Als je aan de draaiknopjes aan het uiteinde van de steel gaat draaien verander je de toonhoogte van de stalen touwen.

Het gat in de body is bedoeld om een kabel in te stoppen. Waar je het andere uiteinde in stopt moet je zelf weten, het liefst in een gitaarversterker.

De rare balkjes onder de touwen op de plank heten elementen. Hoe ze werken is denk ik te ingewikkeld voor je, maar ze vangen in in ieder geval het geluid van de touwen op en stoppen dit in de kabel.

De ijzeren bobbeltjes aan de zijkant van de plank zijn bedoeld om een band aan vast te maken met twee gaten om het uiteinde. Deze band kun je dan weer over je hoofd doen.

Als je verder nog wat wilt weten over onderdelen trek je maar aan de bel...

Ephera
29 januari 2003, 21:49
Ej man, dikke thanks ^^

ok BIG QUESTION :


Als ik me eerste Elec.Gitaar koop+versterker ...

hoeveel zou ik kwijt zijn , denk eraan, ik ga niet meteen al het meesterlijke gedoe kopen :razz:

Ephera
29 januari 2003, 21:50
Op 2003-01-29 21:47, schreef skabouter:
alles leuk en wel met die DEAN, maar we kunnen het pas als "koopje" bestempelen als we ook de prijs ervan hebben !

is dit die dean op marktplaats voor 100 euro ?

je weet dat dat zo`n rare explorer/ster vorm heeft ? niet mooi of lelijk voor mij, maar je moet er gewoon van houden



199 Euro, op Marktplaats.nl ^^
En ik vind die shape wel phat juist ^^

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ephera op 2003-01-29 21:54 ]</font>

Ephera
29 januari 2003, 21:55
iemand een goedkope versterker in de verkoop :smile:

Barret Wallace
29 januari 2003, 21:57
DIE DEAN IS KUT JE KRIJGT ER SPIJT VAN maar als je em wil kopen ga je gang :smile:

Mithrandir
29 januari 2003, 21:57
verdiep je er nou eerst eens een beetje in man, impulsief dingen kopen leid tot teleurstellingen (kijkt bedroeft naar een kapotte marshall valvestate vs230 :sad:)

Ephera
29 januari 2003, 21:58
Tjah .... ik weet t ook niet cker, maarreuh ,,, ik denk dat ik jullie maar moet geloven :S:S, iemand een goedkope 1-300 Euro Gitaar :grin::D:D

Ephera
29 januari 2003, 21:59
Ok, maar daarom juist de info, en hoeveel ik ongeveer zou moeten uitgeven, dan weet ik wat ik moet kopen, als ik nou kijk naar die DEAN, hmmm WTF zijn 22 frets ??!?!?

Electrical Storm
29 januari 2003, 22:02
Zie je dat mijn uitleg op pagina 1 van dit topic nog zinvol is :razz:

Ephera
29 januari 2003, 22:06
hehe , echt top

Lakin's Juice
29 januari 2003, 22:30
ik ben zelf beginner (heb net me gitaar, zonder versterker nog :grin:), maar de meeste zeggen hier (in deze topic toevallig niet :S), en ik zeg het ook: ga us naar de winkel en pak alle gitaren uit het rek die in je budget vallen en ga vergelijken, na een week doe je hetzelfde...

de gitaar die je de vorige keer goed vond, vind je de 2e keer gigantisch klote, maar daarvoor ga je meerdere keren heen :smile:

heb ik ook gedaan en het werkt perfect!

FTI
30 januari 2003, 16:33
Ephera. Voor rond de 200 euro zie ik vaak een complete set te koop staan op marktplaats (http://www.marktplaats.nl). Misschien kan je een Fender Squier met een klein versterkertje vinden. Dat is volgens mij geen slechte gitaar om mee te beginnen.

Ik ken misschien iemand die zoiets wel te koop heeft staan. Mail mij maar effe.

fti

gaan met die banaan
30 januari 2003, 17:25
Ik denk dat het inderdaad het beste is dat je een startpakket koopt in je gitaarwinkel. Je krijgt dan een kartonnen doos mee met daarin een gitaar, snaren, een boek, een kabel en een kleine amp.
Ibanez heeft zoiets (jumpstart heet dat denk ik) en Squier (van Fender) ook. Ik denk dat dat voor een beginner meer dan volstaat. Je weet immers nog niet of je het graag zal doen en zo... Dus best niet teveel geld uitgeven in het begin. Wel belangrijk dat je direct de juiste techniek aanleert en het juist plectrum gaat gebruiken. Een plectrum is zo'n plastiek driehoekig ding dat je gebruikt om de snaren aan te slaan. De jazz III van Jim Dunlop is goed. Hoe dikker hoe beter is in feite de regel. Pas dan ga je je techniek goed en zuiver krijgen en kan je op termijn de juiste timing kweken.

Koop je verder een goed boek om uit te studeren. Die dingen van MIT zijn wel goed. En vooral niet te snel opgeven. In het begin zal het vloeken zijn en veel zere vingertjes maar dat gaat wel over...

Ik denk dat je voor 200 à 250 € wel gesteld bent hoor.

Ephera
30 januari 2003, 17:32
Echt Bedankt gasten, van mij part kan dit gesloten worden ,,,, of doen ze daar neit aan :grin:

Barret Wallace
30 januari 2003, 17:33
nee de moderator komt alleen als hij uitgerukt is of zich erg verveeld :wink:

Metalhead
3 maart 2003, 16:40
Op 2003-01-29 21:57, schreef Barret Wallace:
DIE DEAN IS KUT JE KRIJGT ER SPIJT VAN maar als je em wil kopen ga je gang :smile:

Heb je ook een motivering hiervoor, of is dat gewoon een niet-onderbouwde mening...
(En is er nog een verschil tussen dee dean ml en de dean baby ml?)

Izegrim
3 maart 2003, 16:49
Ik sta hier zo onderhand reclame te maken, maar je moet toch voor de gein eens hier kijken...

http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-GITS-0.html?iwid=7