PDA

View Full Version : dilemma...



Swan
4 november 2007, 12:12
ik zit met het volgende dilemma;
ik speel voornamelijk drone/noise en soms wat postrock, zie de link in mn sig voor een impressie van de herrie ;)
op t moment gebruik ik daar een 5150combo voor, die n half jaar geleden helemaal is nagekeken, bias mod en nieuwe buizen etc, en opzich vind ik de sound goed, maar ik gebruik alleen mn fuzzes als vervorming + nog n hoop andere effecten...
dus nooit de dist. van de 5150 waar hij toch om bekend staat, ik gebruik eigelijk alleen t 'rythm' kanaal, wat nou niet echt fantastisch is kwa cleanheid...

bij de bassist van mn andere band heb ik over zijn Fender Bassman met 412 gespeeld en dat vond ik echt geniaal klinken, heel vol en donker en clean tot op hoge volumes...

dussssss..mijn dilemma; de 5150 verkopen en voor een bassman achtig iets gaan of de 5150 houden?
vervoerbaarheid is ook wel n punt, de 5150Combo is echt n log bakbeest maar n 412 of 215 kast voor bij de Bassman is ook niet echt klein te noemen...
of zijn er nog andere opties? n london city misschien?

Jimwoud
4 november 2007, 12:20
ik zit met het volgende dilemma;
ik speel voornamelijk drone/noise en soms wat postrock, zie de link in mn sig voor een impressie van de herrie ;)
op t moment gebruik ik daar een 5150combo voor, die n half jaar geleden helemaal is nagekeken, bias mod en nieuwe buizen etc, en opzich vind ik de sound goed, maar ik gebruik alleen mn fuzzes als vervorming + nog n hoop andere effecten...
dus nooit de dist. van de 5150 waar hij toch om bekend staat, ik gebruik eigelijk alleen t 'rythm' kanaal, wat nou niet echt fantastisch is kwa cleanheid...

bij de bassist van mn andere band heb ik over zijn Fender Bassman met 412 gespeeld en dat vond ik echt geniaal klinken, heel vol en donker en clean tot op hoge volumes...

dussssss..mijn dilemma; de 5150 verkopen en voor een bassman achtig iets gaan of de 5150 houden?
vervoerbaarheid is ook wel n punt, de 5150Combo is echt n log bakbeest maar n 412 of 215 kast voor bij de Bassman is ook niet echt klein te noemen...
of zijn er nog andere opties? n london city misschien?
Ik zou zeker een andere versterker nemen, zeker als je een bassman goed vind, zou ik die kopen. Maar london city's zijn dan ook wel de moeite waard. Het is zonde dat je een 5150 niet voor de scheur gebruikt, maar ja je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.

succes

Swan
4 november 2007, 12:34
ja maar aan de andere kant vind ik hem na de bias mod en de nieuwe buizen al stukken beter klinken en ben ik niet ontevreden over mn geluid...
maarja, t klopt gewoon niet om n 5150 te gebruiken hiervoor...

Swan
4 november 2007, 17:42
of wat zijn nog meer m'n opties als ik besluit mn 5150combo te verkopen?
-onder de 1000 euro incl cab
-enigzins handzaam
-vol, veel laag en donker
-hard en clean

Jimwoud
4 november 2007, 18:38
of wat zijn nog meer m'n opties als ik besluit mn 5150combo te verkopen?
-onder de 1000 euro incl cab
-enigzins handzaam
-vol, veel laag en donker
-hard en clean
Sovtek Mig 50, 60 of 100. Het low gain kanaal is ook een beetje gebaseerd op een bassman. Ik heb zelf een Mig50H en deze is ook erg donker, voor mij te donker eigenlijk. Zit ook genoeg bas in. Gaat alleen wel wat snel licht oversturen, maar denk met andere voorbuizen dat je dan een heel eind komt als je hem toch alleen maar clean gebruikt. Zijn wel lastig te vinden versterkers en niet duur. De mig 50 en 60 zijn ook erg handzaam, ik heb een midget uitvoering en die is echt schattig klein.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar met distortion voor in m'n band. Op laag volume is hij wel wat minder.

Gibsonman
4 november 2007, 18:55
Het lijkt erop dat je je smaak aan het verfijnen bent. Ik zou dan zeker voor de nieuwe versterker gaan zeker als je de 5150 scheur toch niet gebruikt. Maar als je voldoende geld hebt zou ik de 5150 nog even houden de nieuwe amp kopen en later beslissen of je 5150 weg doet. Je pakt dan automatisch de versterker met de beste sound voor jou en als het goed is wordt de 5150 dan vanzelf overbodig.

Swan
4 november 2007, 19:46
helaas zit ik kwa geld niet breed (nog even student) dus t wordt n kwestie van eerst de 5150 verkopen en dan opzoek naar n andere amp, moet ook ff plannen kwa optredens...
ik zal ook zeker even kijken naar die Sovteks...
hoe zijn de ervaringen met Hiwatt? wordt ook vaak in deze stroming gebruikt maar geen idee of dat betaalbaar is...

E-J
4 november 2007, 20:07
hoe zijn de ervaringen met Hiwatt? wordt ook vaak in deze stroming gebruikt maar geen idee of dat betaalbaar is...

Hiwatt zich natuurlijk wel in een andere 'league' dan Sovtek's :)

Dat zijn amps die je puur voor het cleane geluid koopt... daar zijn ze erg sterk in.

Swan
4 november 2007, 20:38
ja naja ik heb dus ook geen overdrive nodig! ik haal alles uit mn fuzzes...
ik merk ook juist dat t best zompig wordt op mn 5150 op hoog volume, dat de FX minder goed doorkomen omdat de 5150 ook gaat distorten... dus ik zoek juist iets wat hard en clean gaat...

Lexvandoef
4 november 2007, 21:07
een oudere London city misschien? Groot hard en goed clean. Er zijn geloof ik ook 150-200W versies maar dat weet ik niet zeker. En ze zijn niet zo heel erg duur.

dePerik
4 november 2007, 21:11
Ik zou zeker voor een Hiwatt gaan, maar ook eens een ouwe Laney (Pro Tube serie, of nog ouder, de Klipp serie proberen.
Die hebben uit zichzelf wel aardig wat gain, maar produceren zéker een donker geluid (Tommi Iommi, Black Sabbath). Niet zo duur bovendien, en erg bedrijfszeker.
En aan de andere kant, als een Bassman helemaal hét is dan moet je ook geen concessies doen en formaat en gewicht op de koop toenemen vind ik.
Óf je pakt een Pod XT live, die heeft ook een Bassman...

Negative K3 fan
4 november 2007, 21:15
hiwatt of sound city niks voor jou Swan?

Swan
5 november 2007, 11:29
hiwatt of sound city niks voor jou Swan?
ja lennert, moet je even heel t topic lezen...


waar ik wel mn vraagtekens over heb bij zo'n oude Bassman of London City is of er geen verborgen gebreken kunnen zijn? ik snap dat als er n brom in zit dat n recap nodig is maar zijn er nog meer zaken waar je op moet letten?

welke types van London City zou ik naar moeten kijken? veel watt is fijn voor de headroom natuurlijk...

en nee, geen line 6 of andere modelling troep, punt.

morroow
5 november 2007, 11:46
Ik heb een Hiwatt gehad. Hij is wel een beetje kieskeurig met pedaaltjes. Maar wel supergoede clean en inderdaad wel redelijk het geluid wat je zoekt denk ik.
Maar als ik jou eisen zo zie denk ik meteen aan een Twin Reverb. Heeft 6l6 buizen (net als je 5150 en de Bassman). Veel headroom en reageert ontzettend goed op pedalen! Het is wel een zware versterker maar niet onhandelbaar (niet groter dan je 5150 combo). Ze zijn 2dehands voor rond de 700 euro te krijgen dus over de prijs hoef je ook niet te klagen terwijl dat wel het geval is bij een Hiwatt.

Kim Wilson
5 november 2007, 11:51
Een goeie Twin Reverb gaat tegenwoordig wel voor meer dan €700.

Swan
5 november 2007, 12:16
maar wat is het voordeel van een Twin Reverb tov een Bassman?
ik zag bijv. n mooie bassman top met 215cab voor 850 laatst...

Kim Wilson
5 november 2007, 12:20
Ik denk dat een Bassman beter is voor wat jij ermee wilt gaan doen. Een Twin Reverb is een erg dynamische versterker, hij compresst bijna niet, zelfs tot hele hoge volumes blijft hij clean en heel erg op je aanslag reageren. Een Bassman zal wat eerder opbreken, en meer compressen. Ik denk dat die Bassman dus beter geschikt is voor jouw muziekstijl. Voor meer headroom ga je gewoon op zoek naar een Bassman 100.

Swan
5 november 2007, 12:38
dan lijkt me n bassman de beste optie ja :)
op de grootte na dan...pff...

interessander
5 november 2007, 12:50
Ik heb ook een tijdje de scheur uit de combi van pedalen en "clean" van een 5150 gehaald, en toen vond ik dat ook een beetje zonde, en heb ik een JCM 800 2203 gekocht.

Ik heb ook meerdere malen met pedalen over een fender bassman en een orange OR120 van een vriend van me gespeeld over mn ENGL 4x12 en die klonken erg lekker...

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/IMG_0013.jpg

Negative K3 fan
5 november 2007, 20:35
ja lennert, moet je even heel t topic lezen...


waar ik wel mn vraagtekens over heb bij zo'n oude Bassman of London City is of er geen verborgen gebreken kunnen zijn? ik snap dat als er n brom in zit dat n recap nodig is maar zijn er nog meer zaken waar je op moet letten?

welke types van London City zou ik naar moeten kijken? veel watt is fijn voor de headroom natuurlijk...

en nee, geen line 6 of andere modelling troep, punt.

jij moet ook even het topic lezen, sound city is heel wat anders dan london city... is al meer dan genoeg over geschreven op het forum dus gebruik de search.

Lexvandoef
5 november 2007, 20:37
jij moet ook even het topic lezen, sound city is heel wat anders dan london city... is al meer dan genoeg over geschreven op het forum dus gebruik de search.

ja maar waarschijnlijk bedoeltie dat Hiwatt/sound city al een keer aangeraden was in dit topic ;)

kunk
5 november 2007, 21:54
Zag de suggestie om naar een Laney te kijken al voorbij komen. Kijk dan vooral eens naar een versterker uit de VC serie. Heb zelf een VC50 gehad en die ging erg hard en bleef toch goed clean. Is wel een zware bak van 47 kg(2x12 combo 50Watt) maar dan heb je ook wat. Reageert ook goed op pedaaltjes. Vind je de versterker wat aan de schelle kant dan is dat met het vervangen van de speakers ook nog goed op te vangen.
Zij tweede hands voorrond de 500 Euro vast wel te koop.

Swan
7 november 2007, 14:45
beslissing is genomen! de 5150 gaat weg (met toch wel n beetje pijn in mn hart) en de zoektocht naar n Bassman begint :)

Joey Handsome
7 november 2007, 14:59
Even hier op inhaken hoor, hoef ik er geen nieuw topic voor aan te maken. Zit er zelf ook al een tijdje aan te denken m'n amp te verkopen voor een bassman met 2x15 kast.

Ik zit alleen met een '65 Twin Reverb RI. Speakers zijn vervangen voor Classic Lead 80. Buizen twee jaar oud, maar eigenlijk nauwelijks op hoog volume gespeeld in die tijd.

Speel nu ook bas en daarom lijkt me Bassman ideaal. Gebruik ook enkel fuzzpedalen en veel octavers (soms twee tegelijkertijd, naar beneden dus).

Hoeveel zou die Twin van mij waard zijn en zou ik er makkelijk vanaf komen? RI's zijn niet zo populair. Lijkt me ook zonde er dik verlies op te maken.

Ben nog steeds erg gecharmeerd van een Twin, dus misschien zou silverface Twin ook een optie zijn, alleen dan maar later een basversterker.

Zou ik zonder verlies te maken een RI kunnen verkopen en een 70's ervoor terug kunnen krijgen?

Swan
7 november 2007, 15:42
daar had ik nog niet eens aan gedacht dat ik dan ook bas kan spelen, vet! :D

Joey Handsome
7 november 2007, 15:49
Staat nu een Bassman 10 (lompe combo) op marktplaats voor 500,-. M'n handen jeuken. Toch liever een head plus 2 x 15" kast denk ik.

Zie Twin Reverb RI voor 1100 staat, maar ik vraag me af of ik daar zoveel voor zou kunnen vangen. Probleem bij mij is dat als je de reverb aanzet en brom hoort. Ik heb eigenlijk geen zin om dat eerst te laten verhelpen voordat ik hem op marktplaats gooi. Weet niet of het de prijs ernstig drukt... Ik zit zo in dubio.

Swan
7 november 2007, 16:04
ja ik wil ook n top+215, zo'n combo lijkt me nix...
raar van die brom bij je reverb, anders ff hier op t forum vragen of dat makkelijk te verhelpen is?

Joey Handsome
7 november 2007, 16:07
Tja, had ik in een bruin verleden al eens gedaan en toen zou het op een scheurtje in de printplaat kunnen zitten. Wel een beetje jammer dat die problemen ongeveer een paar weken begonnen nadat ie bij de tech geweest was en al de buizen vernieuwd waren.
Misschien is ie ook wat ruw geweest. Heb later nog eens van die zekere tech verhalen gelezen over wat ie allemaal getest had met een RI die hij eens in handen had gekregen. Superheet opstoken en andere dingen... geen idee of dat schadelijk is, maar het zette me wel aan het denken. :confused:

Swan
7 november 2007, 16:08
wtf dat is echt bizar!
zou wel kut zijn als t zo'n scheurtje is... snel verkopen :p

Joey Handsome
7 november 2007, 16:11
Ja, zo heeft hij ook doodleuk de footswitch van een Twin Reverb uit 73 met alles nog origineel gejat van een vriend van me. Helaas was het niet aan te tonen. Geen foto's enzo, maar we wisten het beiden zeker.
Heb later van een ander vernomen dat hij onderdelen aan het verzamelen is voor zijn droom fender... Geen idee of dit zo is, ga me er verder ook niet druk over maken, maar het is wel verdomde jammer als iemand je vertrouwen zo beschaadt.

imlikeajungle
7 november 2007, 16:22
Swan, check ook een ouwe Orange OR 'ns, die zijn ook heel clean (als je die zonder MV neemt) - ik heb 'r eentje gehad en die laten modden met een MV om er een degelijke sound uit te krijgen op een normaal volume, maar toch verkocht tvv een CS Orange mét MV :-)

Swan
7 november 2007, 16:25
Joey, welke tech was dat dan?

imlikeajungle, ja Orange zou ook perfect zijn, maar vind die maar eens betaalbaar ;) of n Sunn Model T, kwijl ;)

Joey Handsome
7 november 2007, 16:26
Nico Verduin (verwijder maar mods als jullie het niet fijn vinden)

imlikeajungle
7 november 2007, 16:35
Joey, welke tech was dat dan?

imlikeajungle, ja Orange zou ook perfect zijn, maar vind die maar eens betaalbaar ;) of n Sunn Model T, kwijl ;)

Er staat een Sunn voor 1000 euro op 2dehands.be en die Orange was ik rond de 850 kwijt incl shipping uit Duitsland... Kan nog net een cheap cabje bij dan?

EDIT: Sunn is al verkocht blijkbaar :D

Swan
7 november 2007, 16:37
ja naja zit toch wel beetje aan mn max dan... denk dat ik ook erg blij ben met een bassman...
vraag me nog wel af of n bassman 50 genoeg is of dat ik beter kan zoeken naar n 100... al vond ik mn 5150 die 60 watt heeft al meer dan genoeg dus 50 watt zou ook voldoende moeten zijn?

Kim Wilson
7 november 2007, 16:38
Een 4x12 Bassman kast gaat ook prima voor bas. Wollig en vintage genoeg voor bas, en voldoende pit en kloten voor gitaar.

Joey, je krijgt PM. :)

Swan
7 november 2007, 16:42
toch liever n 215 ;)

Kim Wilson
7 november 2007, 16:43
Waarom dan? Voor gitaar is dat helemaal niet zo lekker, hoor.

Swan
7 november 2007, 16:46
mja ik speel ook niet echt orthodox gitaar zegmaar... wil lekker vol en dik laag vooral...

Negative K3 fan
8 november 2007, 10:11
Nico Verduin (verwijder maar mods als jullie het niet fijn vinden)

en nu wachten op een reactie van tempo3 hahaha

Swan
12 november 2007, 16:12
zondag de 5150 de deur uit en net een Fender Bassman 50 met 215 opgehaald! foto's volgen spoedig :)

Joey Handsome
12 november 2007, 16:51
Shit, dat heb je snel gedaan. Gefeliciteerd jongen. Bij mij staat als het goed is binnenkort een Bassman 100 met 4 x 12 te blazen.

Negative K3 fan
12 november 2007, 16:54
zondag de 5150 de deur uit en net een Fender Bassman 50 met 215 opgehaald! foto's volgen spoedig :)

wat voor één precies? een vintage? clips foto's?

FYI: de eerste marshalls waren gebaseerd op fender bassmans, en bassmans kunnen op zich al behoorlijk lekker oversturen, dus draai voor de grap dat ding eens open en je hebt een klassieke rockscheur, voor zover dat gaat over 2x15".....

Swan
12 november 2007, 17:17
ja ging allemaal lekker snel :)
hier de pics...
met m'n SHO kan ik er idd best n beetje scheur uithalen, maar met m'n fuzzes klinkt t helemaal beestachtig ;)

t enige probleem is dat t lampje t niet doet, is dat makkelijk te fixen?
waar kan ik natrekken met de serial# uit welk jaar hij komt?

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/troep/54bda1a6.jpg

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/troep/1ff5f1f0.jpg

Negative K3 fan
12 november 2007, 17:25
Het is een silverface, volgens mij betekent dat van eind 69 tot in de jaren 70.

Het lampje kun je zo kopen bij verelec.com of tube-town.de maar die zijn duurder dan je zou verwachten, ik moet er trouwens ook nog 1 hebben.

Voor scheur moet je hem gewoon goed opendraaien, dan evt nog de sho ervoor. Hij oogt trouwens wel heel stoer, met die 2x15 cab!

Lexvandoef
12 november 2007, 17:26
Cool, gefeliciteerd, echt een mooie amp. Wat betreft dat lampje, volgens mij is dat best simpel op te lossen, kapot lampje of slecht contactje ofzo?

Chris Winsemius
12 november 2007, 17:29
Lampje kost geen drol (als je op de meeting in Almere komt mag je d'r gratis 1tje van CMWamps hebben).

Silverface: eind '67 tot '81.

Eind jaren 50 Tweed Bassmans zijn de inspiratie-bron voor Marshall geweest, latere Bassmans klinken/vervormen anders.

Swan
12 november 2007, 17:33
cool bedankt voor de reacties :)
ik zal eens naar een lampje kijken, is het makkelijk te repareren? is dat te doen zonder amp-kennis zonder mezelf te electrocuteren?

Chris Winsemius
12 november 2007, 17:35
cool bedankt voor de reacties :)
ik zal eens naar een lampje kijken, is het makkelijk te repareren? is dat te doen zonder amp-kennis zonder mezelf te electrocuteren?

versterker uitzetten (liefst netsnoer uit "stopcontact"), rood glaasje d'r af draaien. Lampje (bajonet-aansluiting) d'r uitwurmen, nieuwe d'r inwurmen, rood glaasje d'r op draaien, klaar.

Swan
12 november 2007, 17:46
Bedankt! Ik had het glaasje er al afgedraaid maar vroeg me af hoe ik het lampje eruit kreeg...

Negative K3 fan
12 november 2007, 17:56
Lampje kost geen drol (als je op de meeting in Almere komt mag je d'r gratis 1tje van CMWamps hebben).

hey chris ik kom misschien/waarschijnlijk ook en neem dan een amp mee met doorgebrand lichtje.... :cheerup:

Chris Winsemius
12 november 2007, 17:57
hey chris ik kom misschien/waarschijnlijk ook en neem dan een amp mee met doorgebrand lichtje.... :cheerup:

Geldt niet voor jou. :D

Swan
12 november 2007, 18:18
hehe :D
de meeting ga ik niet heen... maar heb net bij Verelec besteld, als ze de verzendkosten tenminste omlaag gooien, ga geen 8 euro betalen voor 2 lampjes...

imlikeajungle
12 november 2007, 18:23
Proficiat Z, coole amp, benieuwd of je sound nu nog vetter wordt :rockon:

Swan
12 november 2007, 18:30
dank! dat zeker :D mn Wooly Mammoth klinkt echt zwaaaaaaarrrrrrrrrrr

lampjes bij Verelec zijn besteld, is wat aan de verzendkosten gedaan dus dat is mooi :)

Kim Wilson
12 november 2007, 21:34
Cool ding man! Succes ermee!

jacky
12 november 2007, 23:22
Niet om iemand te frustreren oid maarrrrrr

Wat vinden jullie als gitarist nou zo mooi aan deze set

Ik kan in een 2 x 12 begin 60er jaren set (met precence) nog wel wat gitaren mojo vinden maar deze combi ????

Wel in gave toestand trouwens wat uiterlijk aangaat

Kim Wilson
13 november 2007, 07:21
SF Fenders zijn gewoon cool! En hoe groter, hoe mooier. :)

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Apeldoorn20Blues20Cafe20003.jpg

Of vind je dit niet oud en vintage genoeg?

Rinze
13 november 2007, 07:25
SF Fenders zijn gewoon cool! En hoe groter, hoe mooier. :)

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Apeldoorn20Blues20Cafe20003.jpg

Of vind je dit niet oud en vintage genoeg?

OMG, wat is dat voor leleijke gitaar? Die zou ik snel verkopen aan een of andere vage internetkennis :D

Kim Wilson
13 november 2007, 07:30
OMG, wat is dat voor leleijke gitaar? Die zou ik snel verkopen aan een of andere vage internetkennis :D
Heb ik al gedaan, ben blij dat ik van dat stuk ellende af ben.





(maarnietheus... :( )

Swan
13 november 2007, 10:01
Niet om iemand te frustreren oid maarrrrrr

Wat vinden jullie als gitarist nou zo mooi aan deze set

Ik kan in een 2 x 12 begin 60er jaren set (met precence) nog wel wat gitaren mojo vinden maar deze combi ????

Wel in gave toestand trouwens wat uiterlijk aangaat

neem een snoepje
http://www.treasureislandsweets.co.uk/acatalog/mojo_chews.jpg

Swan
13 november 2007, 12:18
hmmm nu moet ik wel n pedaal voor n crunch, want heb nu OF helemaal clean, OF blazende fuzz... met mn SHO kan ik er wel crunch uitkrijgen maar dan gaan m'n oren bloeden van t volume :p

Joey Handsome
13 november 2007, 12:19
Gebruik er zelf m'n RAT voor. Lijkt me geen slecht idee voor jou doeleinden.

Swan
13 november 2007, 12:24
ja kan ik daar beetje Hex achtige crunch uit halen? misschien is n betere compressor n optie?

Joey Handsome
13 november 2007, 12:28
Hmmm Hex achtig, dat niet direct denk ik, maar ik denk dat zijn Tele ook essentieel is voor dat geluid. Je kunt het proberen. Ik denk dat je echt een aantal pedalen moet testen wil je daar bij in de buurt komen. Ik weet wel dat het je met bv een ts9 nooit gaat lukken. Hex is inderdaad ook veel compressie. Haalt hij die drive niet gewoon uit z'n amp?

Swan
13 november 2007, 12:32
ja kleine buizenamp op hoog volume idd...
maar merk dat compressie toch wel erg fijn is maar vind die van mn DOD attacker toch niet optimaal...

Joey Handsome
13 november 2007, 12:49
Probeerde laatst met mijn Soul Preacher een beetje te hexen, klonk best goed. Volgens mij heb je er een best lompe compressor voor nodig. Dynacomp is waarschijnlijk ook wel goed voor zoiets.

Swan
13 november 2007, 13:02
ah heb jij die soul preacher, leek me ook wel interessant ja...
maarja.. moet ook nog n reverb hebben :p ff sparen ;)

Joey Handsome
13 november 2007, 13:06
Ja, die van mij is wel vintage, maar wellicht is die Nano variant ook leuk. Weet in ieder geval dat die White Finger erg cool scheen te zijn. Die had ook nog een mogelijkheid tot extreem veel sustain/feedback geloof ik. Is wel weer zo'n bruut groot koekblik op je board natuurlijk.

jacky
13 november 2007, 20:35
neem een snoepje
http://www.treasureislandsweets.co.uk/acatalog/mojo_chews.jpg


Is het nou echt zon rare vraag wat moet een gitarist met een 50W basampje en een gesloten 2 x 15 ...ja ja gitaar spelen

MAAR wat vinden jullie nou zo mooi aan de combi ????? of is het alleen maar mooi omdat het betaalbaar oud is ?

Super reverb bandmaster tremolux Ok maar een silverface 50W bassman ?

Swan
13 november 2007, 20:40
omdat het dik vol en clean geluid geeft, zoals ik in mijn openingspost aangaf waar ik naar opzoek ben, is dat zo gek?
ik koop zoiets niet om de 'mojo' of omdat het oud is maar omdat t blaast en het laag aankan wat ik genereer met mijn gitaar.

volgens mij zit jij nog t meest van iedereen in dit topic met mojo-bullshit in je hoofd, ook gezien andere posts van je... beetje last van projectie?

jacky
13 november 2007, 21:10
omdat het dik vol en clean geluid geeft, zoals ik in mijn openingspost aangaf waar ik naar opzoek ben, is dat zo gek?
ik koop zoiets niet om de 'mojo' of omdat het oud is maar omdat t blaast en het laag aankan wat ik genereer met mijn gitaar.

volgens mij zit jij nog t meest van iedereen in dit topic met mojo-bullshit in je hoofd, ook gezien andere posts van je... beetje last van projectie?

projectie ?

Sorry heb het niet volledig doorgelezen snap je punt lekker hard met veel laag.

Ben inderdaad wat gefocust op een blues toontje en graag een beetje portable

Swan
13 november 2007, 21:18
mja smaken verschillen idd, maar je vorige posts gingen niet om smaak.

Swan
15 november 2007, 20:13
lampje is vervangen en met wat contactspray deed ie t weer perfect...
ik hou van deze amp! :hippie:

Rocketman
16 november 2007, 03:11
Het is ook een prachtbak, gefeliciteerd!

Ik heb ook een 5150 gehad. Die had ik ooit eens gekocht omdat ik klachten kreeg van bandleden dat ik niet echt goed te horen was. Dat was toen natuurlijk zo opgelost.

Maar vette shit zo'n Fender Bassman 50. Ik wil er ook wel 1. (zit nou aan de Vox)