PDA

View Full Version : Virtual Bassist



meul
4 november 2007, 12:02
weet iemand misschien hoe ik virtual bassist van steinberg in fruityloops de pianoroll kan laten spelen zonder dat hij van elke noot zelf een groove maakt?

txs

Ic3gl0vE
4 november 2007, 14:55
Volgens mij kan 'ie dat niet... helaas! Erg jammer, want virtual bassist klinkt goed en het was tof geweest als je je eigen grooves zou kunnen maken.
Misschien kun je eens kijken naar Spectrasonix Trilogy, daar schijnt een erg goede 'bassist' in te zitten die je wèl zelf kunt programmeren.

meul
4 november 2007, 15:25
dat kan je niet menen? het klinkt inderdaad errug goed, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze hier niet aan gedacht hebben bij steinberg ?????...????
ik wacht nog even op het verlossende woord voor ik verder ga kijken.
bedankt voor je reaktie tot zover

Azrael
4 november 2007, 15:42
Goedkope bas kopen niet een beter plan?

Ic3gl0vE
4 november 2007, 16:29
Volgens mij kan het echt niet hoor meul. Het programma is gemaakt om samen te werken met virtual guitarist en groove agent en die zijn ook loop-gebaseerd. Bij virtual guitarist kun je ook niet je eigen riffs inspelen maar zit je vast aan de voorgeprogrammeerde loops... helaas!

BlackSun
4 november 2007, 17:07
Hey,

ik gebruik Virtual Bassist icm met midi keyboard.

Als je losse noten wilt spelen moet je eerst in de single-note modous zitten. Hier kom je in door midi C1 te sturen. Daarna kan je in 1 octaaf losse noten spelen.

Let wel op dat je tijdens het spelen geen noot gebruikt die gemapt is aan een voorgeprogrammeerde loop, want dan spingt hij wee ruit deze single note modus.
Dit vind ik persoonlij kerg jammer, omdat je er dus geen omlaaggestemde stukken mee in kunt spelen, omdat deze noten gemapped zijn aan een loop ..

meul
4 november 2007, 17:34
oke dan, dit word te ingewikkeld Ik hou het gewoon maar ff bij wat ik heb totdat ik iets praktisch gevonden heb geloof ik.

bedankt voor de reakties

armageddon
4 november 2007, 17:36
Probeer anders SPectronics Trilogy, kan je wel je eigen noten invoeren.

Azrael
4 november 2007, 17:36
oke dan, dit word te ingewikkeld Ik hou het gewoon maar ff bij wat ik heb totdat ik iets praktisch gevonden heb geloof ik.

bedankt voor de reakties

Het meest praktische wat je kunt is toch echt om het zelf in te bassen. Klinkt het best, werkt het best en als gitarist moet je het vrij snel kunnen oppakken. Goedkope bas kost 200 euro.

meul
4 november 2007, 19:57
Nee joh, ik schrijf af en toe dingen die ik echt op een bas zelf niet voor elkaar krijg. dat leer je niet ff in een maandje hoor. het is ook geen noodzaak,wat ik nu heb voldoet voor mijn doel. als het makkelijk mooier kan, graag. maar om nu te gaan leren bassen, ik heb nog genoeg uit te zoeken op de gitaar.

Ic3gl0vE
4 november 2007, 20:14
Wat me overigens ook keihard tegenviel aan virtual bassist is dat de 5-snarige bas geen lage B heeft! Hij gaat maar tot C, wat heb ik daar nou weer aan.

BlackSun
4 november 2007, 21:32
Inderdaad, ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Erg vervelend, en ik vind het eerlijk gezegd voor een pakket met zo'n prijskaartje wel een groot minpunt...

ALs iemand alternatieven heeft voor een goede bass-vst hoor ik het graag.

Ic3gl0vE
4 november 2007, 22:44
Spectrasonix Trilogy, reeds 2 maal genoemd in dit topic, moet erg goed zijn.

meul
5 november 2007, 09:22
Spectrasonix Trilogy, reeds 2 maal genoemd in dit topic, moet erg goed zijn.

Ja, die ga ik binnenkort ff uitchecken, txs!

armageddon
5 november 2007, 11:06
Even voor de duidelijkheid, het is Spectrasonics, niet met een x, voor het geval je het niet kon vinden.

Ic3gl0vE
5 november 2007, 11:42
Ohoh, mijn fout

Paar linkjes om het goed te maken maar dan
http://www.thomann.de/nl/spectrasonics_vi_trilogy_total_bass_module.htm
http://www.spectrasonics.net/instruments/trilogy/demos.html

BlackSun
5 november 2007, 21:18
Lol, gewoon overheen gelezen. Thanks ziet er idd goed uit.
Als het ook zo klinkt ben ik blij :P

savale
6 november 2007, 14:15
Ik heb trilogy ooit eens geprobeerd, maar niet uitgebreid getest. Ik meen dat je beter nog wel een bas modeling vst erbij moet gebruiken om wat meer er uit te krijgen dan alleen het cleane basgeluid.

cardinal
11 november 2007, 10:36
Het meest praktische wat je kunt is toch echt om het zelf in te bassen. Klinkt het best, werkt het best en als gitarist moet je het vrij snel kunnen oppakken. Goedkope bas kost 200 euro.

Hier doe je het bassistengarde geen eer mee aan. Een "gitaristje" kan echt niet het werk spelen wat een echte bassist kan, is echt wel een vak apart. En een goeie bassline zorgt voor een flinke upgrade van je songs.

Ik ben trouwens gitarist hoor, speel er wel huis tuin en keuken bas bij, maar mijn eigen bassist speelt mij 10x onder tafel.

Wat nog goedkoper is dan een bas kopen, is een goeie bassist in huis halen, das gratis als het goed is, hehehe...