PDA

View Full Version : speakercab 1x12



joesman
4 november 2007, 11:52
Hallo


Ik speel met een valvetech hayseed head, dit is een kopie van een 62 vox ac30, over een vox 2x12 blue alnico speaker cab.

Dit klinkt fantastisch alleen is het in sommige situaties te luid.
Ik heb een switch om hem naar 15watt te schakelen,maar dan klinkt hij naar mijn gevoel toch beduidend minder omdat ik dan wat minder druk op mijn speakers lijk te hebben.

Zou het helpen als ik een 1x12speakercab zou aansluiten en hem dan op 15watt zetten? Een beetje zoals bij een ac15?

En zo ja,wat zijn goede 1x12speakercabs? Ik ken de bogner cubes maar die zijn me iets te prijzig.

arjanb01
4 november 2007, 11:55
check eens op Marktplaats, staan 1x12 kastjes van Koch te koop. Jensen speakertjes, heb zelf een 2x12 Jensen speakerkabinet van Koch voor mn studiotone van 22 wattjes, en je krijgt echt vet veel druk en laag, vanwege de dichte achterkant van de kast.

Succes met testen.

Jimwoud
4 november 2007, 12:06
Hallo


Ik speel met een valvetech hayseed head, dit is een kopie van een 62 vox ac30, over een vox 2x12 blue alnico speaker cab.

Dit klinkt fantastisch alleen is het in sommige situaties te luid.
Ik heb een switch om hem naar 15watt te schakelen,maar dan klinkt hij naar mijn gevoel toch beduidend minder omdat ik dan wat minder druk op mijn speakers lijk te hebben.

Zou het helpen als ik een 1x12speakercab zou aansluiten en hem dan op 15watt zetten? Een beetje zoals bij een ac15?

En zo ja,wat zijn goede 1x12speakercabs? Ik ken de bogner cubes maar die zijn me iets te prijzig.
Ik zou het eerst eens proberen, want ik denk niet dat het veel gaat uitmaken. Ik heb een 4x12 en een 1x12 en qua druk merk ik weinig verschil op lage volumes