PDA

View Full Version : Snaren vervangen op mijn strat



xSophie
4 november 2007, 11:36
Vandaag is dus mijn G snaar geknapt van mijn strat. en ik wil er dus gelijk even een nieuw setje op zetten maar het probleem is dat ik niet weet dat ik niet weet hoe dit moet. Ik heb wel filmpjes gezien op you tube maar die waren in het engels en daar snapte ik ook geen bal van.
Dus kan iemand mij dat uitleggen of een nederlands filmpje sturen van hoe dat moet ?

M@rtijn
4 november 2007, 11:38
Heb je hier al naar gekeken?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

xSophie
4 november 2007, 11:47
Heb je hier al naar gekeken?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Die heb ik al een keer eerder gezien alleen daar snap ik nu nog steeds geen bal van >_< En me G snaar kan ik nog niet vervangen omdat er nog een heel klein deel in mijn gitaar zit >_< en dat krijg ik er dus niet uit.

TimmU
4 november 2007, 11:49
Die heb ik al een keer eerder gezien alleen daar snap ik nu nog steeds geen bal van >_< En me G snaar kan ik nog niet vervangen omdat er nog een heel klein deel in mijn gitaar zit >_< en dat krijg ik er dus niet uit.
uiteinde van je nieuwe snaar op die plek in je gitaar duwen.je hebt dus je brug, en daarin zitten zes 'gaten' om het even makkelijk uit te drukken.
Normaal ,als je nieuwe snaren eropzet, dan doe je die snaren erin aan de achterkant en laat je ze door de body je brug overlopen. wat jij nu het beste kan doen is het proces enigszins omkeren.de plek waarop normaal de snaar vanaf de achterkant de voorkant bereikt, daar ga jij nu de voorkant van je snaar indoen. dat moet afdoende zijn om te zorgen dat het stukje snaar eruitkomt.
Succes!!

Mr.Fingers
4 november 2007, 11:56
zoek thuis een tandenstoker, en steek dit door langs boven door het zadeltje van je G-snaar, door het gaatje waar normaal de snaar uitkomt, dan duw je het ringetje met het restant snaar eraan via de achterkant van je gitaar naar buiten.

besnaren:

Pak de snaar, ontrol hem, en steek 'm door de achterkant van je gitaar, door het tremoloblok, zodat deze aan je brugzadel eruitkomt, trek hem er helemaal door, en je zal merken dat op een gegeven moment je snaar vast komt te zitten. nu leg je je snaar over de hals, over de topkam, onder de "stringtree" (mocht je dit hebben, er zijn versies met 2 stringtrees, voor de D,G,B & E snaar, en versies met 1 stringtree, voor de B & E snaar), en door het gaatje van je stemsleutel. Zoek ergens een tang, en plooi de snaar 120° om, 5 cm voorbij de stemsleutel (dus niet het stuk tussen de brug en stemsleutel omplooien, maar het vrije uiteinde). Trek nu de snaar terug, zodat deze met de hoek tot tegen je stemsleutelstaafje komt. Draai nu aan de stemknop wijzerzin, zodat de snaar zich opwikkelt. Terwijl je dit doet, druk je met je vrije hand de snaar naar beneden, zodat de wikkelingen rond het stemsleutelpostje zich naar beneden verder opwinden (zoals op de andere stemsleutels)

Rormo
4 november 2007, 12:38
En als je er dan nog niet uit komt. Gewoon even met je gitaar naar de winkel gaan waar hij gekocht is en vragen of ze het een keertje voor willen doen. Dan weet je het voor eens en altijd.