PDA

View Full Version : Welke 3 pedalen voor... ?



Nitefly7
4 november 2007, 01:10
... ongeveer 250 euro?

missie: 2, 3 of 4 drive/od's met 'n totale prijs van 250 (stiekem wil ik nog wel tot 400 gaan, maar 250 moet gewoon te doen zijn...)
een SD9 is nog wel goedkoop te krijgen (70/80 euri?), maar de rest van 't budget...

concreet zoek ik dus 'n combinatie van
- TS'achtige (maar dan in de richting van 'n FM/Compcut FulldriveII, zónder boost-functie) of quasi-boost (SD9):
idee: Alberta, modded TS808 ? als vervanging van 'n Fulldrive (non-mosfet)

ik vond zowel 808, als Alberta, als Fulldrive Compcut zonder boos erg fijn.. maar de Bad Monkey was me ook gunstig gestemd...
.... Bad Monkey?
- Metal/'bruut' pedaal (OCD is heerlijk, maar te tam voor dit rackje..)
idee: Tube Zone, Metal Zone, BB Preamp, Bloody Mary
....
- Een octave'y fuzz of een stevige rocksound (SD9/OCD/Hot Cake'erig)
idee: BYOC Octavia, Dunlop varianten qua octavia... SD9 qua 'rock'...
... tja ?

waarbij ik stiekem op zoek ben naar de <100 Euro klasse...

the sure thing
4 november 2007, 08:57
Je noemt de Fulltone FD wel een paar keer.... Waarom schaf je dat ding niet aan? Ze worden bij bosjes voor EUR 150 aangeboden, dus een beetje stevig onderhandelen en dan heb je er eentje voor EUR 125 binnen....

Nitefly7
4 november 2007, 10:27
Je noemt de Fulltone FD wel een paar keer.... Waarom schaf je dat ding niet aan? Ze worden bij bosjes voor EUR 150 aangeboden, dus een beetje stevig onderhandelen en dan heb je er eentje voor EUR 125 binnen....

oh sorry, ik was even niet duidelijk :)
mijn FD wordt verkocht om (2?) andere pedalen te bekostigen!
ik vind 'm heel lekker klinken, maar gebruik de boost-functie nooit..

aan/uit vind ik heerlijk als 'TS', maar dan zonder die mid-range hump.. maar als ik dát geluid dan vervolgens boost.. not so nice for me :)

bovendien wil ik -los van de GAS-, ook weer wat nieuws proberen, toen ik eerst ging kijken, 'snapte' ik Tubescreamers en overdrives nog niet echt; nu merk ik dat pedalen als de Alberta (vaak goedkoper dan 'n Fulldrive) e.d. ook doen wat ik van zo'n pedaal verwacht..!

JeroenSchaaf
4 november 2007, 10:30
U hebt PM!

Nitefly7
4 november 2007, 10:34
U hebt PM!

heb je't tegen mij?

JeroenSchaaf
4 november 2007, 10:35
jups! :D :strat:

Nitefly7
4 november 2007, 11:30
jups! :D :strat:

er zit niks in mijn 'Berichten' mapje !

Nitefly7
4 november 2007, 12:10
U hebt PM!

en nu heeft U PM !

misschien kun je jouw PM in 'n reply op deze PM geven, want ik zie echt werkelijk waar niks in m'n inbox!

JeroenSchaaf
4 november 2007, 14:00
Als het goed is heb je terug gepmd!

kijken of het werkt....

Mitch
4 november 2007, 14:45
Nachtvliegje, wordt het niet ens tijd voor een spoedcursus "Bondig schrijven" ? Je beeldvullende openingspost bevat 50% info die totaal niet ter zake doet voor je vraagstelling en het nodigt niet echt uit tot lezen zo ;)

Als ik het goed heb samengevat zoek je gewoon een lichte overdrive, een heavy drive en een octave fuzz. Toch ? In het topic van Berend Venema (of hoe heet -ie) wordt precies dezelfde vraag gesteld en daar staan een aantal goede tips in.

Goedkope octaver is trouwens dat bakje van Danelectro, iets met black ice distortion geloof ik ? Ontzettende one trick pony, maar een ontzettend brute sound, geweldig voor solowerk.

Valoosj
4 november 2007, 14:47
gewoon zelf bouwen, dan heb je aan 100 euro meer dan genoeg

Mitch
4 november 2007, 15:05
Jaja, zelf bouwen.... als -ie dat wilde had -ie het wel in Werkbank gepost in plaats van Effecten hè ? Niet iedereen knutselt zelf, vriend ;)

Valoosj
4 november 2007, 15:13
het is misschien een goed moment om ermee te beginnen. Overdrives zijn nog niet de moeilijkste pedalen om te maken.

Nitefly7
4 november 2007, 15:50
will do Cap'n!

en openingspost is ge-edit!

3 of 4 pedalen, totaal tussen de Euri 250-350 :

ik zoek dus een lichte drive, een 'manusje van alles' drive en 'n octave fuzz..
1. Lichte drive neig ik richting Alberta of Bad Monkey

2. Manusje van alles drive richting MI Tube Zone (niet alleen heavy, maar ook smerige fusionleads of gematigder 'OCD'-vaarwater)

3. Octave fuzz als de Proctavia of Octafuzz..
maar die schijnen dan weer problemen te geven met 'n DC Brick, door de germanium-aard van de beestjes...

4.-eventuele tussen'drive'; BB Preamp of SD-9/ of 'n Arion Chorus

@Mitch, bedoel je de Black Licorice? want die doet alleen 'n octaaf eronder volgens mij.


Nachtvliegje, wordt het niet ens tijd voor een spoedcursus "Bondig schrijven" ? Je beeldvullende openingspost bevat 50% info die totaal niet ter zake doet voor je vraagstelling en het nodigt niet echt uit tot lezen zo ;)

off-topic:
hehe, je m'excuses: 'Wij' van de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen worden aangespoord om 'rijk te vertellen'...
Dat is dus vaak wat uitgebreider, hopelijk to the point en niet al te slap gel*l.. Mijn forumposts willen vaak 'zo compleet mogelijk' zijn..
Ik typ ook vaak als 'hardop denken', dus dan is de backspace niet snel gevonden..
Bovendien heeft 'n Macbook geen 'Backspace' knop :hippie:

Nitefly7
4 november 2007, 15:52
het is misschien een goed moment om ermee te beginnen. Overdrives zijn nog niet de moeilijkste pedalen om te maken.

ik 'laat' meestal voor mezelf knutselen..

denk je dat pedalen als 'n Tube Zone 'te knutselen' zijn?
Octave fuzz lijkt me al weer wat makkelijker inderdaad..
een 808achtige (..) ook wel..

Misschien 2 custombuild's (808achtige en Octave fuzz) + Tube zone..!

Valoosj
4 november 2007, 15:57
ik ken de pedalen in kwestie niet, maar je kan altijd eens op zoek gaan naar de schema's, en dan zelf inschatten of het te doen is of niet. Het zal je zoiezo wat geld besparen tegenover het te gaan kopen. En je bent er enkele uren/dagen mee zoet.

Met de (kleine :D) kennis die ik nu heb van pedalen bouwen ben ik toch van plan alles dat ik nog wil zelf te maken.

Mitch
4 november 2007, 16:03
Ach ja, in het MTV tijdperk moet alles snel en flitsend hè ;)

Het is inderdaad de Black licorice en die combineert distortion met een octave up en hoe ! Uit de goedkope lijn één van de leukere pedalen. Maar goed, het ligt eraan hoe vaak je het gebruikt en welke eisen je eraan stelt, natuurlijk. De BYOC versie is wat meer 'zoals het hoort', de HBE UFO fuzz hoor ik ook altijd erg goede berichten over, maar die snoepen naturlijk weer wat meer van je budget af.

Nitefly7
4 november 2007, 17:54
Ach ja, in het MTV tijdperk moet alles snel en flitsend hè ;)

Het is inderdaad de Black licorice en die combineert distortion met een octave up en hoe ! Uit de goedkope lijn één van de leukere pedalen. Maar goed, het ligt eraan hoe vaak je het gebruikt en welke eisen je eraan stelt, natuurlijk. De BYOC versie is wat meer 'zoals het hoort', de HBE UFO fuzz hoor ik ook altijd erg goede berichten over, maar die snoepen naturlijk weer wat meer van je budget af.

op de meeste sites staat dat de BL 'n octave down geeft.. :(
de French Toast van Danelectro is dan wel weer octave up, maar die klinkt maar zo-zo...

ik vind 't geluid van de Octafuzz en Ultimate Octave wel erg vet.. is er iets dat in de buurt komt?
die BYOC lijkt me ook wel aardig, de Dunlop Jimi Hendrix vond ik niet echt geweldig..

Mitch
4 november 2007, 17:56
Nou, dan ben ik misschien toch in de war. Het is ook al even geleden dat ik ze hoorde... ach ja, misschien niet geweldig, maar wel lekker freaky. Afijn, in de categorie octave up fuzzes is volgens mij het best verkrijgbare wel genoemd.