PDA

View Full Version : Mixing kritieken gevraagd



armageddon
4 november 2007, 00:48
Moet Azrael even schoppen dat ie het in moet zingen, maar ik heb vandaag een cover in elkaar geklust en naar aanleiding van mijn bezoekje bij Han even een andere aanpak genomen voor...euhm, alles. Alles veeeeel simpeler. Het is wederom een Muse-track, maar ik hoop mijn nieuwe kennis te gaan gebruiken voor eigen bandopnames die we binnenkort gaan maken.
- Drums zijn DFHS, maar dan gebounced en dan dus met 100% bleed
- Bijna geen processing alleen wat eq en compressor (en delaytje)

Het is eigenlijk mijn vraag aan jullie of jullie me commentaar willen geven op het mixen. Ik heb eens goed naar het origineel geluisterd en het valt me op dat de gitaren heel erg 'middy' zijn, dus dat ook nagestreefd.

Alles is danwel door mij opgenomen, danwel door mij ingeprogrammeerd en bewerkt :)

Anyhow..hier is de link:
Time Is Running Out (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Covers/Time%20Is%20Running%20Out%202.mp3)

Wat denken jullie van:
- drums
- gitaar
- overall sound

en hebben jullie tips/kritiek etc? Zelf heb ik namelijk moeite de toms dik en prominent te krijgen.

EDIT
Uiteindelijk gemixt met Azrael's zang en na 1 iteratie eindresultaat op
http://www.megaupload.com/nl/?d=K39ZUE4Z

bass blom
4 november 2007, 00:55
is even wennen dat geluid van die gitaren.
ik ken het nummer niet dus ik roep maar wat, wel onbevooroordeeld :D

heb je de snare bewust zo veel naar links gezet?
lekker basic droge mix wel.

kan natuurlijk eigenlijk echt iets pas zeggen als de zanger klaar is.

armageddon
4 november 2007, 00:58
Snare naar links?
Ik heb niks met de snare gedaan, dit is gewoon uit de DFHS audio. Ik ga geen snare pannen :)

Op mijn koptelefoon zit ie volgens mij echt precies in het midden.

De mix moet een beetje droog zijn ja, dat was de sound waar ik naar op zoek was.

bass blom
4 november 2007, 00:59
basedrum mag smeriger, zeker in het intro vind ik hem veel te 'netjes'.
toms vind ik juist best wel lekker geloof ik, maar ik heb wel net vreemde grassen in de fik gestoken :D

armageddon
4 november 2007, 01:02
Heheh :P
Ja, ik moet er morgen zelf ook nog even naar luisteren. Bewust niet teveel met het hoog gespeeld omdat mijn oren dat nu echt niet goed horen.

bass blom
4 november 2007, 01:05
de bas zit lekker in je middenrif als je het hard draait :P

Rinze
4 november 2007, 01:51
de bas zit lekker in je middenrif als je het hard draait :P

Dat komt van dat je in de fik hebt gezet.

OT: klinkt wel lekker, gitaren zijn wel heel erg "middig" (weinig hoog en laag in mijn oren) maar daardoor passen ze wel goed in het geheel.

bass blom
4 november 2007, 01:59
Dat komt van dat je in de fik hebt gezet.


is dat belgs maar dan op z'n fries? :o

stevie_vp
4 november 2007, 03:19
Ik kan natuurlijk zeggen... heel coo,l super vet, leuk opgenomen.
En beter dan wat er gemiddeld verschijnt hier..
Maar ik kan ook wat nuttigs zeggen:

Opzich zijn alle texturen van de sounds opzich ok.
Gitaartje op 1"13 heeft alleen wat meer gain of soepeler spelen nodig...
Ik bergijp dat je heel erg less is more hebt toegepast... en dat is ok.
Maar dat hele gort droge (wat goed is aan t begin aangezien dat bij muse ook zo is) blijft n beetje hangen... De orginele track komt meer "los" als t reffrein begint... drums hebben imo meer leven en verb en comps nodig om het resultaat van muse te imiteren.
Wat heb je met mastering gedaan? Kan veel meer pompen denkik. Al helemaal als de zang erbij zit....
Tis dus net ff te droog...

Succes!


PS: Geen powertone zeker? En de amp stond op vrij laag volume??

Azrael
4 november 2007, 03:38
Yeah, als je klaar bent geef je maar een gil dan zing ik hem wel weer in. Morgen zelf met Butterflies and Hurricanes aan de slag. Die is namelijk 3 stemmig kom ik achter dus dat wordt nog een heel klusje. Gisteren wat tests gedaan en ik had grote moeite om de zang in de mix te krijgen op een goede manier. Maar morgen staat Logic 8 weer op mijn "mac" en dan kan ik er even goed naar kijken want de Logic plugins zijn van uitstekende kwaliteit. 'k Was nu even beholpen met Garageband :satisfie:
'k Zal morgen ook wel eens luisteren maar heb nu een koptelefoon met moeie oren dus dat gaat niet werken ehe. Snare zit strak in het midden hier op mijn koptelefoon, dus of bass blom heeft zijn boxen niet goed staan of hij heeft een panning knopje niet goed staan hehe.

bass blom
4 november 2007, 04:02
ja was wazig idee van mij, snare zit ok :D

op zich heel goed de mix zo, mastering, opfokken met compressors komt pas als de zang erbij zit.
en wellicht nog andere aanpassingen, goed bezig!

Rinze
4 november 2007, 09:34
is dat belgs maar dan op z'n fries? :o

Ik bedoelde dus dat je teveel stro in de fik had gezet, mijn zetduiveltje wordt aktiever naarmate er meer kamelenstront door mijn pijp is gegaan.

armageddon
4 november 2007, 11:38
Het is geen powertone, maar Boss GT8 :)

Ik moet even bedenken wat ik moet doen om het refrein los te krijgen en het minder droog te maken. Waarschijnlijk klein beetje room-reverb want de GT8 is natuurlijk direct-in.

Han S
4 november 2007, 12:38
Heel knap gedaan, kick mag harder en de drums wat ruimte geven, zitten een beetje op te drogen, small plate of room reverb.

De feel van de gitaren is geweldig, maar het lijkt net of de drums daar niet bij horen, loopt met een heel andere groove daar een beetje los van, een beetje luie drummer lijkt het wel. Dat heb je met die gasten die in computers wonen. :D

armageddon
4 november 2007, 13:11
Tja, het is een beetje moeilijk om alles met mezelf op te nemen :D Dus alles apart he, ik zou het ook liever anders zien, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. En daarnaast, het zijn compu drums en die hebben gewoon geen feel :D Daarom zou ik ook graag nog ddrums willen hebben om DFHS te triggeren, maarja, ik ben geen drummer dus dat duurt dan weer een paar jaar voor ik dat onder de knie heb.

Enfin, ik heb hier een nieuwe mix gemaakt:
Poging twee (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Covers/Time%20Is%20Running%20Out%202.1.mp3)

Deze is wel een tikkie anders, met wat reverb als send waar alles (behalve de bass) een beetje doorheen gaat en een veel pompendere kick. Ook is de gitaar opnieuw eq'd. De eerste keer trouwens dat ik na een mix de volgende dag gehoord te hebben veel te weinig hoog had in het begin. Normaal zijn de mixes na een lange dag altijd veel te schel.

Edit: Iets raars gevonden trouwens. Ik dacht ik pleur de kick-track er gewoon extra bij (omdat de complete drums gebounced zijn naar een stereotrack....cpu power enzo) alleen toen had ik een soort van phasing effect, wat dus betekende dat de bounce dus iets achterliep. Blijkbaar zorgt Waves L1 ervoor dat er een kleine vertraging in komt.....handig.

bass blom
4 november 2007, 13:21
vet hoor, nou gauw die zangert aanschoppen :D

armageddon
4 november 2007, 13:26
*schopt Azrael *

bass blom
4 november 2007, 13:29
maak je ook eigen muziek?
heb het origineel inmiddels gehoord, kende het toch wel.
vraag me af, what's the use.. een cover, of is het allemaal vingeroefeningen enzo? :D

armageddon
4 november 2007, 13:34
The 'use' voor mij is dat ik oefen met het bereiken van een bepaalde sound. Zo heb ik ook veel Rammstein covers gedaan puur voor de sound. Ik leer er veel van. Kwa vingeroefening stelt het niet zo veel voor namelijk, die nummers zijn niet echt moeilijk. Ik neem op puur voor het oefenen met mixen etc. Binnenkort ga ik met eigen band waarschijnlijk wat nummers opnemen en dan komt dit goed van pas. Eigen muziek vind ik erg lastig omdat ik altijd in vaste patronen val en dat vereist wat oefening. Ik heb wel 100 en 1 ideetjes op mijn comp staan, maar ik moet ze uitwerken. Ik heb nog wel moeite om daadwerkelijk muziek te 'maken' in mijn eentje. Met jammen enzo gaat dat beter, maar dat is moeilijk als je alleen zit te werken.

Ik hou van gitaarspelen, en ik hou enorm van mixen etc. Ik ben alleen nog niet echt creatief :D

skanky
4 november 2007, 13:46
Klinkt vet hoor! Maar in het orgineel speelt de bassist met zn vingers en je hoort hier duidelijk een pick bass. Tis een detail, maar wel een die me gelijk opviel.

Gaat zo door!

Azrael
4 november 2007, 15:07
*schopt Azrael *

Schopt terug.........bitch! Verder heb ik wat muziek zelf maken echt hetzelfde probleem als jou. Ik moet gewoon een band hebben die leuk op mij inspeelt en zo spelenderwijs muziek maakt. In mijn eentje maak ik alleen leuke korte stukjes die gewoon vaak herhaald zouden kunnen worden.......alsof ik een Rabobank tune maak zeg maar hehe...
Verder zeg ik lang leve de GT8! 8-)

edit:Azzy aan de slag! Hopelijk voor overmorgen af! :chicken:

Azrael
5 november 2007, 00:07
edit:Azzy aan de slag! Hopelijk voor overmorgen af! :chicken:

Wat zeg ik.......Azzy is al klaar!
*Arjan een schop geeft!* Mixen kreng! :seriousf:

bass blom
5 november 2007, 00:44
Wat zeg ik.......Azzy is al klaar!
*Arjan een schop geeft!* Mixen kreng! :seriousf:

that's the spirit :cheerup:

armageddon
5 november 2007, 01:32
sorry, was nogal druk, zal er morgen naar kijken :D

Azrael
5 november 2007, 02:20
that's the spirit :cheerup:

Pssssssst.........en ik heb hem al gehoord want ik was zelf in Logic wezen klooien. Zang lekker hard! :cheerup:

Thoom42
5 november 2007, 02:29
Met wat voor een mics heb je dit nummer ingespeeld? Klinkt vet namelijk!

Azrael
5 november 2007, 02:32
Met wat voor een mics heb je dit nummer ingespeeld? Klinkt vet namelijk!

Ogh, ik ken zijn setup wel een beetje.
Hij heeft dure microfoons en een steengoeie geluidskaart. Dat wil wel :hippie:
De mics die hij gebruikt zijn buizen en staan in een stereo setup. Vaak gooit hij er nog een roommic bij om het geheel wat levendiger te krijgen.

Thoom42
5 november 2007, 02:35
Maar wat voor een mics dan?

Azrael
5 november 2007, 02:36
Maar wat voor een mics dan?

Dat weet ik niet precies. Moet je hem morgen maar eens vragen dan kan hij je dat vast haarfijn uitleggen.

Thoom42
5 november 2007, 02:42
Is goed, ga ik zeker doen want vind dat hij een mooi geluid heeft!Wat vindt jij goede, maar betaalbare microfoons voor gitaar? En voor drums?

armageddon
5 november 2007, 09:02
Azzie is je aan het fokken :) Het is een GT-8 die direct-in gaat de Line6 Toneoport in. Heb wel een Powertone II en een Studio Projects B1, dat werkt ook wel, maar ik had nu geen zin in gedoe :)

hendrix_appendix
5 november 2007, 10:47
KLote, bewijst maar weer eens dat geen dure dingen nodig hebt om een fatsoenlijk gitaargeluid voor mekaar te krijgen, mijn complimenten alsnog!

armageddon
6 november 2007, 19:09
UPDATE:
azzie heeft hem ingezongen en gebasst (de fuzzy bass niet), ik gemixt, azzie heeft hem afgezeken (;)), opnieuw gemixt en toen was ie goed
Downloaden op:
http://www.megaupload.com/nl/?d=K39ZUE4Z :cheerup:

Zo...dit is mijn laatste cover hoop ik. Nu gaan wij maar eens aan het echte werk.

Kritieken?

Azrael
6 november 2007, 19:11
Hij's fijn! Verder ben je voor afzeiken aan het juiste adres!
:cheerup:

bass blom
6 november 2007, 19:19
nog niet gehoord, wel ff snel mega zeiken over dat mega upload, man wat een armeo :D

Azrael
6 november 2007, 19:21
nog niet gehoord, wel ff snel mega zeiken over dat mega upload, man wat een armeo :D

Hij komt zo in het "Sounds" gedeelte met een echte link.

bass blom
6 november 2007, 19:24
Hij komt zo in het "Sounds" gedeelte met een echte link.

okee.

klinkt het nu ineens een stuk boomeriger dan eerst?

zang lekker kwetsbaar in het begin en redelijk volwassen verderop.
geen puber meer zeker? :D

Azrael
6 november 2007, 19:29
okee.

klinkt het nu ineens een stuk boomeriger dan eerst?

zang lekker kwetsbaar in het begin en redelijk volwassen verderop.
geen puber meer zeker? :D

Mhah, dit heb ik express vrij "jong" gezongen. Een operastem opzetten bij Muse......das niet fijn :seriousf:
't Valt mij namelijk op dat ik niet altijd wat heb aan zangles als het om pop gaat. Het klinkt dan beter met een andere techniek dan met de fysiek corrrecte. Dat rauwe moet namelijk juist een beetje uit je tenen komen, door je neus knallend in de microfoon (om het maar even poëties te zeggen).

armageddon
6 november 2007, 21:37
okee.

klinkt het nu ineens een stuk boomeriger dan eerst?

zang lekker kwetsbaar in het begin en redelijk volwassen verderop.
geen puber meer zeker? :D

boomeriger? is dat goed of slecht? Bij mij roept het slechte asociaties op :)

bass blom
6 november 2007, 21:44
boomeriger? is dat goed of slecht? Bij mij roept het slechte asociaties op :)

meer laag
ook wel bass geheten
kan nooit slecht zijn :seriousf: