PDA

View Full Version : delay's



YannickH
3 november 2007, 23:10
ik heb een digitech delay pedal besteld,maar ik wil van jullie weten wat jullie zouden kiezen:de digitech delay of de boss dd-3 delay.zeg er ook de voordelen en nadelen bij :satisfie:

Mitch
3 november 2007, 23:53
De beslissing is al genomen, dus ik zie het punt niet zo :???:

the sure thing
4 november 2007, 20:48
Ik denk dat het allemaal in geluid niet zoveel zal ontlopen van elkaar.

YannickH
4 november 2007, 21:03
ja ik heb de digitech gekozen omdat ik al digitech pedalen heb en ze zijn steviger als boss maar heeft boss misschien iets beter bij de delay ofzo?want ik heb op het forum bij pedalboards nog niet veel digitech delays gezien. :hippie:

ExRxIxC
4 november 2007, 21:49
ik zou (nu) de boss hebben gekozen, want het knopje van mijn digitech delay doet het niet altijd goed.

YannickH
4 november 2007, 21:49
welk knopje van de4:p

Vonk
4 november 2007, 22:00
ja ik heb de digitech gekozen omdat ik al digitech pedalen heb en ze zijn steviger als boss maar heeft boss misschien iets beter bij de delay ofzo?want ik heb op het forum bij pedalboards nog niet veel digitech delays gezien. :hippie:

Nog steviger als Boss? Daar zou ik niet op rekenen, die dingen zijn even sterk of zelfs sterker. Ik had de keuze laten afhangen van het geluid.

YannickH
4 november 2007, 22:02
ik heb maar 1boss pedaal en 2digitech pedalen.daarom heb ik nog een digitech genomen omdat ik die goed vind.ik vind dat di boss pedalen niet zo sterk zijn.ze wegen ook 10keer minder dan de digitech.

ExRxIxC
4 november 2007, 22:04
welk knopje van de4:p

nee het aan/uit knopje. ik moet zo af en toe 12 keer stampen voordat ie aan of uit gaat.
Het is ook best vaag want soms doet hij het gewoon 2 maanden normaal en dan opeens weer niet...

YannickH
4 november 2007, 22:07
lol nooit last gehad met mijn digitechs:poe lang heb je hem al?

Dirk_Hendrik
4 november 2007, 22:08
ik heb maar 1boss pedaal en 2digitech pedalen.daarom heb ik nog een digitech genomen omdat ik die goed vind.ik vind dat di boss pedalen niet zo sterk zijn.ze wegen ook 10keer minder dan de digitech.

...
Ik heb een hoop Boss pedalen gerepareerd.... maar daar zat er maar 1 bij waarbij de mechanische constructie het had begeven.. nadat er een volledig 19 inch rack bovenop was gevallen.

of,

Doe me een lol en bespaar me je onzinargumentatie. Zoals Vonk zegt ga af op het geluid, niet op "het gewicht" als indicatie voor kwaliteit :stop:

ExRxIxC
4 november 2007, 22:13
lol nooit last gehad met mijn digitechs:poe lang heb je hem al?

ik heb hem nu anderhalf jaar ongeveer

Samder
5 november 2007, 08:10
ik moet ook zeggen dat ik je argumenten totaal niet vind kloppen..
Ik heb nu al een jaar of 3 een aantal boss pedaaltjes waar nog helemaal niks over te klagen valt...

En inderdaad de footswitch van de Digitech zal het naar mijn idee sneller begeven, bij mij is het ook al een keer gebeurd. De Digidelay heeft wel meer modes dan de DD-3, dus dat is (waarschijnlijk) wel een voordeel

aart steekelenburg
6 november 2007, 19:52
digitech is niet alleen kwalitatief minder maar klink ook nog eens heel veel minder..

Swan
6 november 2007, 20:08
ja de digitech is gewoon kut, stom dat je hem al hebt besteld...
ga je nu je bestelling annuleren?

Samder
7 november 2007, 07:33
ja de digitech is gewoon kut,

Daar ben ik het dan weer niet mee eens...

JeroenSchaaf
7 november 2007, 07:54
Ik zou gaan voor de DD3 :dontgeti:

M Kactus
7 november 2007, 09:17
Daar ben ik het dan weer niet mee eens...

Swan ook niet, denk ik, maar hij doelt op het nutteloze van deze vraag... De pedaal is al besteld. Dan heb je toch voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen ? Waarom moet je het nu nog vragen, dan ? Heb je ze niet allebei beluisterd ?

Swan
7 november 2007, 10:00
precies...

Thoon_Loque
7 november 2007, 21:51
Okee, ondanks dat de TS een vraag stelt, terwijl hij al iets heeft besteld, wil ik wel met deze topic doorgaan, daar ik ook naar een delay opzoek ben (liefst analoog). (Er wordt hier gesproken over o.a. de Nova en de Replica, zijn er nog goede maar goedkopere alternatieven, of moet ik echt rekening met ruim 300 pegels gaan houden?)

Ik las op de site van feedback een aanbieding voor een memoryman van ehx maar zoals je kunt zien gaat het niet om de deluxe. Wat is jullie ervaring met dit ding??
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/EH-memoryman_350_ffffff_75.jpg
Zou ik eens naar dit ding gaan kijken, of gewoon voor de deluxe gaan?

Zoals ie op de site staat zou het om een nieuw ding moeten gaan, maar zo ziet er deze foto niet uit.

Groetjes
Anthony

Nitefly7
8 november 2007, 00:02
dat ligt eraan wat je wilt

als je 'n analoge delay wilt, zou ik geen digitale kopen..

maar als je budget net 'n digitale toelaat,

dan zijn de Digidelay en Echo Park echt pareltjes hoor, hoewel de DD-serie wel gewoon doet wat ze moeten doen..

Digitech doet niet onder voor Boss, getuige Bad Monkey, Digiverb en Digidelay's..

testen die hap!

zelf vind ik de Digidelay fijn, maar ook DD-3, DD-5, Replica en Nova...

tja..!

rickert
8 november 2007, 00:13
Ik heb sinds vandaag de Boss DD6 en klinkt echt goed, je kan er echt leipe geluiden uit krijgen. Ik ga ineens dingen spelen waar ik anders nooit aan gedacht had! Koel.

vinni
9 november 2007, 18:21
Een beetje een onverwachte kandidaat....

Maar heb ooit eens de Marshall Echo head gehad.
Gewoon een hele goeie delay voor relatief weinig geld.

Ik heb nu zelf de Nova. Heb ook nog een Jacques Prisoner.
Deze is analoog en voor dat doel beter dan de Nova.
Alleen biedt de Nova nog zoveel extra....en dat heb ik
nu net nodig in de band waar ik nu speel.


Groet,
Vinni

YannickH
10 november 2007, 21:22
ja de digitech is gewoon kut, stom dat je hem al hebt besteld...
ga je nu je bestelling annuleren?

nee tuurlijk annuleer ik hem niet:p
en zeggen dat digitech kut is daar ben ik het ook niet mee eens :stop:

Thoon_Loque
13 november 2007, 11:26
Iemand ervaring met de Red Repeat van Carl Martin??
of de Dte-1 Reel Echo van Danelectro.

Is dat te vergelijken met het spul wat hier al genoemd is? (qua kwaliteit en geluid)

llahsraM
13 november 2007, 11:28
Ibanez DE7 delay/echo is ook een goed pedaal. klinkt echt goed vind ik dan he

robert-gitarist
13 november 2007, 14:40
Beetje onzin topic dit maar goed, ik zou ze allebei uittesten (mits dat kan) en kijken welke je zelf goed vind (hoewel het nu toch geen ruk meer uitmaakt gezien het feit dat je je besluit al hebt genomen).

De Digidelay is erg goed en de Boss delay's (dus niet alleen de DD-3 maar ook de DD-5 en DD-6) zijn erg goed. Kwa prijs scheelt het wel want die Digitech is 99 euro ofzo en de DD-3 130 bijna (ongeveer dan) maar ik denk niet dat je hier kunt spreken over beter of slechter maar meer over een kwestie van smaak. Ik vind beide wel goed maar ik heb zelf de DD-6 van Boss en de voorloper van de DD-3 namelijk de DD-2 (die je vrij weinig tegen komt). Ik heb hier voor gekozen omdat ik Boss zeer betrouwbaar vindt en op moment dat de DD-6 nét uit kwam kon ik hem voor een zeer aantrekkelijke prijs *nieuw* kopen (ik heb hem gekocht voor de prijs van een nieuwe Digidelay ;) ). Wat de topicstarter zei over de behuizing en het gewicht is totale onzin. Ik heb een paar keer in een woede bui al eens met een Boss pedaal gegooid en ik kan je mededelen dat die dingen zó ontiegelijk sterk zijn...

robert-gitarist
13 november 2007, 14:42
Ibanez DE7 delay/echo is ook een goed pedaal. klinkt echt goed vind ik dan he

Klopt! Zeker de prijs iserg gunstig :)
Ik vind dat ook een beetje een typisch "freak" pedaaltje want je kunt er erg grappige geluiden uithalen zoals het geluid van een klok etc. Kan leuk zijn voor intro's etc. Zou vast ook wel kunnen met mijn DD-6 zoiets maar die instellingen heb ik helaas nog niet gevonden.

almarvk
13 november 2007, 15:05
Vooral met de tweedehands prijs van een DE7 lijkt me de keuze erg duidelijk :)

up-guitarman
13 november 2007, 16:39
Ik heb net een MOEN Pretty Dolly gekocht, zéér fijne analog delay voor een zeer fijne prijs. Ook van de Red Repeat die ik onlangs testte was ik behoorlijk te spreken. Ook al goede dingen gehoord van die Artec analog delay.

Prima betaalbare alternatieven op de markt voor als je geen digitale delay wil !!!