PDA

View Full Version : Beetje hulp gezocht :$



xSophie
3 november 2007, 21:43
Ik speel regelmatig de begin solo van Sweet child o' mine en dat lukt wel aardig alleen als ik het laatste stukje speel word het geluid veel te hoog.
( ik gebruik de versie dat ik mijn gitaar niet een halve toon lager moet zetten)

e|---------------14----13-------|
B|----14-----------------------|
G|-------13-11----13----13-----|
D|-11--------------------------|
A|------------------------------|
E|------------------------------|


e|---------------
B|----14---------
G|-------13-11--
D|-11------------
A|---------------
E|---------------

Dit deel klinkt nog net zo als de echte solo
maar het laatste stukje klinkt echt veel te hoog :o

Iemand tips trucks of ander Advies, alles is welkom :)

Wickerman
4 november 2007, 00:12
Volgens mij klinkt het te schel ipv te hoog, niet ?

Jyuuga
4 november 2007, 00:25
Ik speel regelmatig de begin solo van Sweet child o' mine en dat lukt wel aardig alleen als ik het laatste stukje speel word het geluid veel te hoog.
( ik gebruik de versie dat ik mijn gitaar niet een halve toon lager moet zetten)

e|---------------14----13-------|
B|----14-----------------------|
G|-------13-11----13----13-----|
D|-11--------------------------|
A|------------------------------|
E|------------------------------|


e|---------------
B|----14---------
G|-------13-11--
D|-11------------
A|---------------
E|---------------

Dit deel klinkt nog net zo als de echte solo
maar het laatste stukje klinkt echt veel te hoog :o

Iemand tips trucks of ander Advies, alles is welkom :)

Speel het op tempo. Je zult het verschil merken. En btw, het is het intro ;). De solo is op de video rond 2.dertig-nog-wat dacht ik. Oh, nog advies, voor het spelen ervan : Gebruik je pink voor 14, je ring vinger voor 13, je middelvinger voor 11 (op Gsnaar), en voor de rest, probeer al je vingers te gebruiken voor het riffje, dat helpt je om het op tempo te krijgen.

wiltin
4 november 2007, 10:32
Ha dat probleem heb ik ook ondervonden en ondervindt het nog steeds als ik een bepaald stuk van een solo toch niet zo goed speel als ik zelf denk.

Zoals hiervoor al is gezegt op het moment dat je het stuk goed op snelheid en in het goede tempo speelt vallen de puzzelstukjes vanzelf in elkaar.

Ik ben op een gegeven moment een metronoom gaan gebruiken en dat bleek uitstekend te werken.