PDA

View Full Version : Walter Trout... Wat een drama...



sash
3 november 2007, 18:04
Gisteren naar een optreden van Walter Trout geweest in het Paard in Den Haag... De slechtst besteedde 20 Euro uit m'n leven!

Wat een verschrikking is deze man met z'n band. Hij stond ZO achterlijk hard dat de PA zo erg over z'n nek moest, om de drums en bas enigszins hoorbaar te maken, dat het helemaal nergens naar klonk. De Hammond was al helemaal niet te horen. Wat je wel zou zeggen met een gigantische leslie kast...

Ook had ie de gain zo hoog gedraaid dat z'n geluid één grote brei was. Z'n sound was zo kut dat ik daar maar niet eens over begin... Dynamiek heeft de beste man ook nog nooit van gehoord en elke solo werd dan ook opgevuld met heel snel spelen en af en toe een lange bend.

Maar toen kwam het... hij gaf een seintje naar de band om wat zachter te spelen. Maar nee, het mocht niet baten. Het was tijd voor het publiek om mee te zingen en tijd voor Walter om nog meer op zichzelf te geilen.
Vervolgens zegt ie, voor het volgende nummer; "I don't know if Lightnin' Hopkins ever wrote this song, and personally I don't give a shit'. Wat weer resulteerde in boe-geroep van onze kant. Helaas werd dat al gauw overstemd door het volgende gehoor-terroriserende-kutnummer.

Tijdens het een na laatste nummer, waarvan de outro zo'n 10 minuten duurde, trokken we het niet meer. Toen hebben we ieder twee biertjes besteld en zijn beneden hasj gaan roken om bij te komen van de zielige vertoning en ter voorbereiding van het teruglopen naar Den Haag HS...

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Walter Trout. :D

Gitaargek
3 november 2007, 18:10
Ik ga als Walter in het land is altijd. Ik vind het super. Ik heb hem donderdag in Paradiso gezien. Maar ik vond het weer super. Het is inderdaad heel explosief hehe maar ik hou d'r van. Het hoort ook wel een klein beetje bij walter en zijn muziek dat harde vind ik. Nee ik deel je mening niet hehe.