PDA

View Full Version : homemade strap



thekid
3 november 2007, 16:01
Oke de tittel zegt het ik wil zelf een strap maken maar heb jullie kennis en hulp nodig. Dus tips site's allemaal welkom

alvast thanks

Luke-wannabe
3 november 2007, 16:28
Wat dacht je van een reep stof met 2 gaten er in?

thekid
3 november 2007, 17:04
Too easy.

beetje moeilijker :p

Swan
3 november 2007, 18:06
ook erg stoer;
http://www.guitarsite.com/news/images/gear/Dare_strap_in_use.jpg

'66 special
3 november 2007, 18:08
Een strook leer, stanleymes, revolvertang (voor de gaten) en een ontwerp......

artnaz
3 november 2007, 18:14
Goed idee! Ik wil ook brede leren strap van lichte kleur, en die kan ik maar niet vinden. Helemaal omdat ik niet al te groot ben EN de gitaar redelijk hoog wel hangen...

Dus zelf maken is misschien wel de beste en makkelijkste oplossing. Kan iemand trouwens iets zeggen over die banden bekleed met schapenwol/pluche/whatever? Is dat erg fijn of maakt het niet zoveel uit?

nevyn292
3 november 2007, 19:04
maakt niks uit. zal eerder kriebelen. gewoon leer nemen, en strook breder leer als je je gitaar te zwaar vind.

thekid
3 november 2007, 20:12
ja oke maar er moet toch ergens iets te vinden zijn over het zelf maken van straps

'66 special
3 november 2007, 20:36
Zit er bij jullie een schoenmaker? Die moet je kunnen helpen. Ik wou 20 jaar geleden een jaren '50 strap (niet te krijgen destijds) en heb die op de markt laten maken door een man die leer verkocht.

Je kunt ook gewoon een strap uitzoeken die je aanstaat en die kopieren.

Thunders1988
3 november 2007, 20:39
Heb er ooit een gemaakt van ducktape. had geen geld om een echte strap te kopen...
Dus pakte ik onze pa zn ducktape maar en ging aan het werk... men neme 3 meter ducktape en kleeft de plakkieplakkiekanten tegen elkaar... men neme dan een schaar (of een mes, of iets scherps) en men maakt aan beide (!!!) uiteinden een gat en hangt het aan de gitaar...

na een tijdje kwam dat los (kloteducktape van den aldi) dus plakte ik die strap mr 'à la Ramones' op mn gitaar...

ik ben gewoon een vrek.

:cooler:

:hippie:

PunkR
3 november 2007, 20:51
auto gordel misschien is mijn idee op moment ook
de gordel is er al nou de rest nog :D:P

thekid
3 november 2007, 21:57
Zit er bij jullie een schoenmaker? Die moet je kunnen helpen. Ik wou 20 jaar geleden een jaren '50 strap (niet te krijgen destijds) en heb die op de markt laten maken door een man die leer verkocht.

Je kunt ook gewoon een strap uitzoeken die je aanstaat en die kopieren.

hoe ziet zoon 50's strap eruit

'66 special
3 november 2007, 22:00
Zo:
http://www.guitarstrapking.com/images/retro/RTBLK_retro_guitarstrap.jpg
Mijn straps zijn nog iets anders: ik heb een lus om de kop van de gitaar.

Javaca
3 november 2007, 23:08
Ik heb er één die bestaat uit twee broekriemen.

De ene in de andere gehaakt. Van de ene de gesp verwijderd en in beiden een gat met gleuf. Perfect strapje voor m'n strat. (Bij een LP eindigt hij waarschijnlijk ergens tussen je sleutelbeen en je long, aangezien het nogal een smalle is)

B_2_the_a
3 november 2007, 23:23
waarom zo fucking gierig doen en geen fatsoenlijke strap kopen?
Dat kan op termijn problemen opleveren...

Javaca
4 november 2007, 00:18
Dit is beter voor je TONEEEEEEEE:soul:

artnaz
4 november 2007, 03:58
Zo:
http://www.guitarstrapking.com/images/retro/RTBLK_retro_guitarstrap.jpg
Mijn straps zijn nog iets anders: ik heb een lus om de kop van de gitaar.Zo'n ding heb ik (per ongeluk) ook gekocht... Handig of praktisch is anders... Zou dus gewoon een "normale" "aan-één-stuk-strap" maken...

Ga ik ook serieus doen ook, even kijken of mijn moeder nog wat leer heeft liggen... :D

jan jansen
4 november 2007, 07:48
waarom zo fucking gierig doen en geen fatsoenlijke strap kopen?
Dat kan op termijn problemen opleveren...


precies...je hebt ze al kant en klaar vanaf 2 euro...kan je de kleur ook nog uitkiezen.. :blast:

JJ