PDA

View Full Version : 3 nummers van twee gitaarforummers + drummer



motorpsychonaut
29 januari 2003, 21:23
dit zijn drie nummers van een bandje, stja we hebben nog geen naam, van gitaarforummers timroyle86 (ofzoiets) en ik + drummer. de nummers zijn:
- http://home.wanadoo.nl/motorpsychonaut/diggingholes.mp3
- http://home.wanadoo.nl/motorpsychonaut/analyzethis.mp3
- http://home.wanadoo.nl/motorpsychonaut/titelloos.mp3

en nog een vraagje, hoe lang denken jullie dat we al samen spelen?

groeten
motorpsychonaut


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: motorpsychonaut op 2003-01-29 20:24 ]</font>

motorpsychonaut
2 februari 2003, 13:30
niemand zin om te luisteren?
ik ben zelf namelijk erg tevreden. en ik wil graag commentaar......
:sad:

Vito
2 februari 2003, 19:16
Leuk!

Vito
2 februari 2003, 19:17
Miss wat eentonig? en de delay is soms irritant

moretel
2 februari 2003, 23:04
Jullie spelen nog niet zo lang samen denk ik, klinkt nog niet helemaal strak maar ik hou wel van dit soort muziek.
Doet me erg denken aan Placebo en heel veel The Cure, lekker veel echo zoals ze eind jaren 70 en begin 80 deden, beetje psychedelisch.
Ik zou de nummers wat inkorten en wat zoeken naar wat pakkende thema's om het voor meerdere luisteraars interessant te houden.

timroyle86
3 februari 2003, 01:38
ik zag dat motorpsychonaut onze nummertjes gepost had. bedankt voor de relaxte reacties. we hebben nog maar twee keer samengespeeld. en deze nummers zijn van de eerste keer! Ze zijn inderdaad een beetje slordig ingespeeld, met hier en daar wat fouten. inmiddels zijn ze al weer wat bijgeschraapt. Ik heb hoopvolle verwachtingen met deze band. En het is ook nog leuk dat we elkaar getroffen hebben op gitaarforum! we hebben gewoon contact gezocht, hij is bij mij langsgekomen en we hebben wat gespeeld. een echte gitaarforum band.

motorpsychonaut
4 februari 2003, 18:34
ik heb ook hoopvolle verwachtingen.... klopt inderdaad dat hte wat eentonig is, maar door er wat zang overheen te gooien wordt het al wat beter. het psychedelische ben ik blij om want dat is heel erg de bedoeling. en delay/echo, vind ik juist erg mooi, en versterkt het psychedelische. nou ja, we hadden bij deze opnames de dag van te voren de nummers gemaakt (timroyle86 en ik) en de drummer had nog niet met ons gespeeld. toen hebben we het in drie uurtjes opgenomen. ook nog een ander nummer, maar dat hebben we maar naar de prullenbak gedaan.

Negative K3 fan
4 februari 2003, 19:40
op het eerste nummer is de delay behoorlijk vervelend en ded gitaar klinkt ook behoorlijk koud. Maar het heeft zeker potentie, doet me een beetje aan radiohead denken.

het is zoals de andeeren hebben gezegd ook wel eentonig en de gitarist moet proberen iets minder of anders de delay te gebruiken.

Kitaarhiero
4 februari 2003, 20:16
Bij nummer 1 denk ik meteen aan radiohead... en in het speciaal aan het nummer "anyone can play guitar".

wel mooie muziek. iets meer zang erin en de eentonigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.

motorpsychonaut
5 februari 2003, 14:59
ja radiohead van eerste nummer heb ik heel vaak gehoord. bedoel je daar dat delay anders gebruikt moet worden, of in alle drie nummers. want in eerste nummer speelt iemand anders gitaar dan andere twee nummers... en in het eerste nummer speel ik geen gitaar...
:smile:

timroyle86
5 februari 2003, 21:15
ligt puur aan het effect :smile:

Dude
8 februari 2003, 15:01
ik vind het eerste nummer, diggin nog wat ERG cool dude, als je die wat strakker krijgt en een mega zwevende zang eroverheen mikt is hij echt ZO cool !

motorpsychonaut
9 februari 2003, 18:33
he bedankt. echt heel super om te horen.

jdd
9 februari 2003, 21:32
leuk, soms zweverig, niets aan doen behalve zang

The_Cure
19 februari 2003, 21:31
Dat eerste nummer is heel oké!! Echt tof gedaan. Zoals de rest al zij (vond het een goed passend woord) Zweverig (H)

NoelGallagher
20 februari 2003, 13:32
Heb het eerste nummer gehoord maar wordt er niet erg vrolijk van. Het begin duurt veels te lang, voordat er eindelijk wat meer spul inkomt, doet me trouwens wat denken aan 'house of the rising sun' maar dat aan mij liggen. Waar is de zang man? Liedjes man, daar draait het om, dat instrumentale geneuzel....

timroyle86
20 februari 2003, 22:33
Het is niet de bedoeling dat je er vrolijk van wordt. Deze opname was van de eerste keer samen oefenen en inmiddels hebben we hier en daar kleine wijzigingetjes. Die langdraderigheid zijn ze we denk ik wel uit de weg. Er zit, en zat, zang bij. Ik vind dat als je als zanger niets interessants te melden hebt je gewoon je mond dicht moet houden en moet spelen, dat soort onzin gooi je maar in een poëzieboek.

moretel
21 februari 2003, 10:43
Liedjes man, daar draait het om, dat instrumentale geneuzel....


Stil maar Idols komt morgen weeer :smile:

Terug naar de jaren zestig/zeventig waar je zomaar een uur een nummer kon rekken als een soort lange improvisatie op het podium, die tijd moet maar weer eens terug keren,
maar in het snelle moderne leven willen we alleen maar korte liedjes die makkelijk in het gehoor liggen (althans de meerderheid).
Muziek als beleving daar gaat het om, muziek als kunstvorm ook.

NoelGallagher
21 februari 2003, 14:09
Het gaat me ook niet om de songteksten maar puur om de zangmelodieen. Dat zijn in mijn ogen toch de dingen die mensen in de muziek het meest raken. Als je de akkoorden van bijvoorbeeld 'yesterday' speelt klinkt het als nik, met de zangmelodie erbij is het een van de mooiste nummers ooit. En dit geld voor zoveel nummer. Tuurlijk, instrumentaal gebeuren kan prachtig zijn. Persoonlijk denk ik dan aan 'local hero'' van dire straits en sommige gitaarsoli. Toch draait het voor mij om de zangmelodie.

motorpsychonaut
27 februari 2003, 14:09
liedjes maken is niks mis mee, en dat heet pop. wij maken met ons bandje geen pop maar (ik denk ongeveer) stoner pop/rock. nog steeds het woordje pop, omdat we prettig in het gehoor liggende en rustige stukken combineren met hardere rock stukken. het stoner is vanwege de langdraderigheid en imrovisatie. en dan heb je onze stijl. wij willen met deze band geen ballads schrijven, we willen helemaal in de muziek opgaan. dat willen we ook dat het publiek het doet. gewoon zoals moretel al zei, beginnen en kijken waar je eindigt, dus heel veel improviseren. zo tijdens een optreden een nummer inzetten en op de plekken waar we ruimte hebben gelaten voor de improvisatie gigantisch gaan 'spacen'. en als het goed voelt het nummer uitspelen. dat kan dan 1 min. maar ook 1 uur duren.
dit wat ik hierboven beschreef is nog slechts een droom, maar elke keer oefenen komen we dichterbij. en zoals ik al zij liedjes zijn mooi maar niet voor deze band. en moretel idd de jaren 70 jams moeten terug.

keep spacing.

motorpsychonaut
27 februari 2003, 14:13
trowuens, het is wel waar dat het begin te lang duurt, en er zit origineel zang bij, maar de verterker stond tijdens de opname per ongeluk uit, en die hebben we toen tijdens het spelen aan gezet, waardoor we ongeveer 4 keer dat stuk te vaak spelen. het probleem is dat de zangversterker ook niet goed ingesteld stond waardoor de zang er heel zacht op staat, maar je kunt het nog wel horen als je goed luistert. nu zul je denken waarom hebben jullie het niet nog een keer opgenomen? nou daar headden we geen tijd voor.

Sj03rd
12 maart 2003, 21:50
Sorry dat ik t zeg maar hier moet nog VEEL aan gebeuren.
Vooral het begin vind ik erg matigjes, later wordt t iets beter. en idd, die delay is een beetje TE veel van t goeie!

MonkeyFace
13 maart 2003, 01:08
ipsired by The Verve??? Klinkt koel man! vooral dat eerste nummer... klinkt als een mixup van Radiohead en The Verve.. alleen die delay :sad: beetje TE...

riewie
13 maart 2003, 22:08
Wat een super gave reacties, ik vind dat echt lovend!!!!!!!! (kben de drummer zijn er nog tips voor mij??????)
Groeten

Neals
13 maart 2003, 22:17
wel done heren...

en dat voor de 1e keer oefenen...

Live moet je vooral niet teveel geintjes uithalen zoals lang op de zang wachten, maar vooral flink er in knallen.

Pickslide
14 maart 2003, 20:10
klink netjes hoor, idd beetje te veel delay. Zou je em er ergens in het nr. niet uithalen?

motorpsychonaut
15 maart 2003, 12:31
ja die delay hebben we veranderd in het hardere stuk is hij weg en in het zachte stuk is hij veel minder. klinkt veel beter. we hebben laatst het eerste nummer in de studio opgenomen, maar hij moet nog gemixed worden, maar als hij klaar is post ik 'm wel even.

iam
20 juni 2003, 17:24
wanneer post je de remake van het eerste nummer?
ik wacht er op :)

ik vind het eerste echt wel goed...
again, moest je ooit een rhodes soundjes nodig hebben (en je woont dicht bij belgie :-?)
i'm you're man!
greetz,

koen

motorpsychonaut
28 juni 2003, 13:35
haha. zo benieuwd? ik heb alleen een erg strakke mix van het nummer op m'n computer staan. het is vrij kaal allemaal dus de ambiance van de oefenruimte is ingewisseld voor het kale van de studio, tot onze spijt.... maar het nummer is wel veel beter uitgewerkt. maarja. ik zal het nummer even op internet zetten en een url doorgeven dan.

motorpsychonaut
1 juli 2003, 16:58
http://home.wanadoo.nl/motorpsychonaut/diggingholes.mp3

ik ben wel tevreden over de opname (in 1 uurtje gemaakt) maar de mix is minder. maar omdat het via een organisatie ging en wij gratis mochten opnemen, is het wel ok. de mix is iets te schel en te kaal. maarja je kunt niet alles...

iam
1 juli 2003, 22:29
heb het nu volledig beluisterd en...

de zang is wel wat minder vind ik, sorry :oops:

grondlijnen zijn wel goed hoor, zeer goed zelfs maar zang is niet optimaal... en soms zelfs wat vals :-?

als je zelf de zanger bent... sorry :razz:

motorpsychonaut
2 juli 2003, 02:11
ne ik zing niet, maar theo (timroyle86) en ja. idd niet erg overtuigend, :razz: . maar van de zang moeten we het sowieso niet hebben denk ik.