PDA

View Full Version : Tijd voor een nieuwe gitaar..



sleep_to_saturate
13 juni 2001, 12:13
Hallo allemaal,

Ik speel al zo'n 8 jaar op m'n elektrische vantage-gitaar.. Ja ik weet het, niet zo'n goede gitaar, maar je raakt gehecht aan het geluid van je eerste gitaar..
Het is wel ongeveer tijd voor een nieuwe gitaar.. maar ik weet niet welk merk ik zal nemen.. Ik zoek toch een beetje het geluid van die vantage maar dan wel dat er meer volume uit de gitaar komt.. Vooral als ik bovenaan de hals akkoorden speel valt het volume weg, ook bij de Gibson SG heb ik gemerkt... (Is dat met elementen vervangen op te lossen trouwens?)
Ik zat te denken aan een Ibanez.. (in ieder geval geen Fender en geen Gibson)
Heeft iemand een leuke tip..
Gegroet..

taylor
13 juni 2001, 12:27
ja moeilijk te zeggen.

wat zoek je echt een scheur ijzer of??

dan zul je toch met een gibson lp moeten nemen of iets in die trant,in ieder geval een gitaar met een wat donkere sound,maar je zult toch zelf moeten gaan zoeken en gewoon heel wat proberen :smile:

sleep_to_saturate
13 juni 2001, 16:27
Nou ja, ik zoek wel een scheurijzer ja, maar ietwat ingetogener dan een Gibson of Fender.
Ja ik denk dat ik het beste effe wat moet gaan rondneuzen in de winkel..
De Gibson is voor mij te duur, zeker de lp.. huhuh. Dan begin ik weer te denken, voor hetzelfde geld had ik een Ibanez én een Marshall-versterker kunnen kopen zeg maar..

taylor
13 juni 2001, 21:40
ja een ibaniks voldoet ook wel al zijn die gitaren vrij helder(lichte sound)kijk maar effe :smile:

sleep_to_saturate
19 juni 2001, 13:18
Ok, ik ben niet zo zeker meer of ik een nieuwe gitaar ga kopen. Mijn oude gitaar bevalt me heel goed qua speelbaarheid. Ik zit er nu aan te denken om er nieuwe pick-ups in te zetten.
Waar moet ik op letten als ik nieuwe elementen wil gaan kopen? Zijn er nog absolute aanraders?
Ik heb nu een Vantage 418B-DT met standaard vantage-elementen. 1 dubbele en twee enkele.

Groet, Jean

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-06-24 00:36 ]</font>

Monty
19 juni 2001, 14:45
Ibanez zijn ook wel scheurijzers hoor. Niks mis mee, ik ken net zo hard scheuren op m'n Ibanez dan op m'n Les Paul. Neem er wel eentje met Lo Pro Edge (geen LO TRS) en 't liefst één met DiMarzio's en gij zult scheuren. Nou ja, ligt er ook weer aan wat voor amp je heb hoe hard je gaat scheuren.

taylor
19 juni 2001, 21:30
[quote]
Op 2001-06-19 14:45, schreef Monty:
ik ken net zo hard scheuren op m'n Ibanez dan op m'n Les Paul. Neem er wel eentje met Lo Pro Edge (geen LO TRS) en 't liefst één met DiMarzio's en gij zult scheuren.

hmmmm een low pro edge om te scheuren ja dat zal veel uitmaken.

erg vaag verhaal trouwens maarja

sleep_to_saturate
24 juni 2001, 00:34
Ok, ik heb in de laatste week zo'n twintig gitaren bespeeld en heb uiteindelijk 2 gitaren gevonden die wel "de" gitaar voor mij kunnen worden, maar ik kan niet kiezen.
Ibanez RG of Epiphone "Les Paul"...
Het rare is dat ze een totaal verschillend geluid hebben, maar dat ik ze allebei vet vindt.
Ik zal volgende week nog een bezoekje brengen aan nog een gitaarwinkeltje.. Hopelijk met de doorslag.. Iemand nog commentaar op de Ibanez RG-serie of Epiphone "Les Paul"-serie voor ik de knoop doorhak?

anoniem
24 juni 2001, 11:40
Ik zou lekker voor de Ibanez RG gaan. Epiphones vind ik echt helemaal niks, dan vind ik een Ibanez nog beter kwaliteit hebben.

anoniem
24 juni 2001, 14:50
Ibanez moet je nemen! ik heb er zelf ook een en je kan er mee scheuren als een weet ik niet wat!!!!!!! neem bijv een rg7620:D:D

Ibanez
24 juni 2001, 14:58
-:D:D

He sleep to saturate je moet eens naar de feedback in rotterdam gaan daar mag je overal op spelen en hebben ze heel veel gitaren!!!!!!!!

sleep_to_saturate
25 juni 2001, 01:33
Bedankt voor de tips... but still not convinced :smile:
Ik wil er wel op scheuren, maar het clean geluid moet minstens net zo goed klinken. (In dat opzicht vond ik de Epiphone beter klinken.) Enige nadeel is dat ie vrij zwaar is qua gewicht, en dat ik de Ibanez persoonlijk mooier qua vorm vind...
Maar ik zoek geen 7snarige Ibanez.
Bij de epiphone klinken (clean) de open akkoorden beter maar bij de ibanez de barré weer beter. Tevens speel ik vrij veel met alternatieve stemming van de snaren.

Ik ben trouwens vorige week al bij de feedback geweest. Een hoop gitaren ja, ik ga deze week naar een zaak in Rijswijk en Dirk Witte in Amsterdam.

Ibanez
26 juni 2001, 21:08
en oja Taylor waarom noem je de heilige naam Ibanez ibaniks????????????????grrrrrrrrrrr


Ibanez

taylor
27 juni 2001, 12:47
Op 2001-06-26 21:08, schreef Ibanez:
en oja Taylor waarom noem je de heilige naam Ibanez ibaniks????????????????grrrrrrrrrrr


Ibanez


gitaren heilig ??? ibaniks zeker niet.

Ibanez
27 juni 2001, 19:16
Bij wijze van spreken, maar ibanez is niet slecht en ik vind het niet terecht dat je ibanez ibaniks noemt

taylor
29 juni 2001, 20:26
nou oke ik zou er mee op houden.

zoals ik al een keer had uigelegd is dit gewening geworden om ibaniks te zegen.

maar ibanez is zeker niet slecht :smile:

sleep_to_saturate
30 juni 2001, 19:05
Ok, ik heb de knoop al doorgehakt inmiddels, en heb gister de Epiphone Les Paul met minihumbuckers gekocht. (klonk warmer dan die met grote humbuckers.)
Toch maar geen Ibanez, als ik m'n vantage een keer zou opvoeren met nieuwe elementen zou ik 2 bijna identieke gitaren hebben.
Ben erg tevreden met de Les Paul..:smile:

Ibanez
1 juli 2001, 18:53
aan taylor: bedankt dat je er mee ophoudt en aan sleep to saturate: gefeliciteerd met je nieuwe gitaar een les paul is ook wel heel erg mooi.

sleep_to_saturate
5 juli 2001, 13:06
Ik heb er zondag al mee opgetreden.. Het ging heel goed..
Kijk hier even om mij met m'n nieuwe gitaar te zien. :smile:

http://www.geocities.com/sleep_to_saturate/Sts.html

Bedankt allemaal voor het advies enzo.. ben zeer tevreden..

taylor
5 juli 2001, 15:10
zit er wel pro achtig uit zeer cool.

keep on rockin.....

Ibanez
7 juli 2001, 12:02
cool

anoniem
7 juli 2001, 13:50
is het goed als ik je als achtergrond gebruik?haha