PDA

View Full Version : Tijd voor een nieuwe gitaar..



sleep_to_saturate
13 juni 2001, 12:13
Hallo allemaal,

Ik speel al zo'n 8 jaar op m'n elektrische vantage-gitaar.. Ja ik weet het, niet zo'n goede gitaar, maar je raakt gehecht aan het geluid van je eerste gitaar..
Het is wel ongeveer tijd voor een nieuwe gitaar.. maar ik weet niet welk merk ik zal nemen.. Ik zoek toch een beetje het geluid van die vantage maar dan wel dat er meer volume uit de gitaar komt.. Vooral als ik bovenaan de hals akkoorden speel valt het volume weg, ook bij de Gibson SG heb ik gemerkt... (Is dat met elementen vervangen op te lossen trouwens?)
Ik zat te denken aan een Ibanez.. (in ieder geval geen Fender en geen Gibson)
Heeft iemand een leuke tip..
Gegroet..

taylor
13 juni 2001, 12:27
ja moeilijk te zeggen.

wat zoek je echt een scheur ijzer of??

dan zul je toch met een gibson lp moeten nemen of iets in die trant,in ieder geval een gitaar met een wat donkere sound,maar je zult toch zelf moeten gaan zoeken en gewoon heel wat proberen :smile:

sleep_to_saturate
13 juni 2001, 16:27
Nou ja, ik zoek wel een scheurijzer ja, maar ietwat ingetogener dan een Gibson of Fender.
Ja ik denk dat ik het beste effe wat moet gaan rondneuzen in de winkel..
De Gibson is voor mij te duur, zeker de lp.. huhuh. Dan begin ik weer te denken, voor hetzelfde geld had ik een Ibanez én een Marshall-versterker kunnen kopen zeg maar..

taylor
13 juni 2001, 21:40
ja een ibaniks voldoet ook wel al zijn die gitaren vrij helder(lichte sound)kijk maar effe :smile:

sleep_to_saturate
19 juni 2001, 13:18
Ok, ik ben niet zo zeker meer of ik een nieuwe gitaar ga kopen. Mijn oude gitaar bevalt me heel goed qua speelbaarheid. Ik zit er nu aan te denken om er nieuwe pick-ups in te zetten.
Waar moet ik op letten als ik nieuwe elementen wil gaan kopen? Zijn er nog absolute aanraders?
Ik heb nu een Vantage 418B-DT met standaard vantage-elementen. 1 dubbele en twee enkele.

Groet, Jean